Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 13861 til 13880 af 63055
-
Forkort brøker
ForumindlægHej Jeg vil gerne vide, hvornår man ved at en brøk ikke kan forkortes.. Er det når nævner er et primtal...? -
Adams fest.
ForumindlægHej er der nogen der har læst bogen Adams Fest af Martin Petersen. Hvis ja så må du meget gerne skrive. Vil gerne høre dine meninger og hvilke opgaver i eventuelt har lavet til den.\n\n -
Elevtid -> tid man faktisk bruger
ForumindlægHvis ens skole bruger Lectio (en hjemmeside til skemaer, fraværsindberetning, karakterer, opgaver, forældrekonsultationer etc.) kan man se, hvilke opgaver man har fået for, og hvor kang tid man skal bruge til den - de, der står under elevtid.Men ofte bruger jeg meget længere tid til en opgave end... -
Et spørgsmål
ForumindlægHvis jeg afleverer meget end læren forventer for jeg så mere i karakter og self. hvis det er rigtigt..! Det sagde min lærer godt nok til mig..! Derfor er jeg begyndt og afleverer mange analyser, stile lign..! -
Nederlag efter nederlag?
ForumindlægGoddag, kære, hjælpsomme studerende (og voksne), Allerede i 5.klasse vidste jeg, at jeg skulle på STX, når jeg afsluttede FSA. - Jeg havde aldrig været i tvivl, og mine lærere var ganske enige. Dog i 9.klasse blev jeg konfronteret med sandheden om, at jeg i virkeligheden er meget naturfaglig, så ... -
Skolestart
ForumindlægHej :) I næste uge skal jeg starte på STX og på min skole er der en slags indvielse, hvor de "putter" en. Er der nogen der ved hvad det vil sige og hvad man skal være klar på? :) Tak for hjælpen -
Ny version af Studieportalen.dk
ForumindlægKære brugere, Vi er nu kommet så langt med udviklingen af den nye version af Studieportalen, at vi lægger den online senere på eftermiddagen. Skulle det stik imod al forventning ske, at du finder en teknisk fejl eller en stavefejl, må du meget gerne rapportere den i denne tråd. -
Eksamen!!!
ForumindlægHej søde mennesker Jeg har min aller første eksamen om under en måned.. Mit overemne er kontraster men ved virkelig ikke hvad jeg skal vælge at fremlægge om og det haster virkeligt! Hvis der er nogle som har en ide så skriv endelig! Gerne et emne som kan forklares med en med en masse produkte... -
Gymnasiale uddannelse i Canada
ForumindlægHej jeg har en spørgsmål vedr. gymnasiale uddannelse i Canada. Hvis man ikke afslutter 1.g her i Danmark, skal man så tage 1.g helt om i Canada eller kan man starte i 2.g der over?. Jeg har planer om at bogsætte mig i Canada, så jeg er ikke helt sikker på om at, hvis jeg ikke er færdig med 1.g, ... -
Drej firkant
ForumindlægJeg er i gang med en opgave hvor jeg har tegnet en firkant i et koordinatsystem. Firkanten har punkterne A(2,5), B(4,2), C(2,-1) D(0,2). Næste opgave hedder så: Afsæt punkt E(2,-2), og drej firkant ABCD 60 grader om punkt E. HVordan skal jeg gøre dette? På forhånd tak. -
fra dansk til eng.
ForumindlægKan nogen fortælle mig hvordan man oversæætter denne sætning? "Men selv de 14-årige danske elever klarer sig dårligere end eleverne i de lande i europa vi normalt sammenligner os med.." -
Multietnisk samfund?
ForumindlægEr der nogle af jer der kan komme med en fyldest gørende bud på hvad et multietnisk samfund egentlig er? Der bliver snakket meget om det i medierne, men det forekommer mig stadig uklart, hvad der definere sådanne et samfund. Om det fx er kvantitateten på nationaliteter eller om hvor mange der e... -
13-tallet (Haster)
ForumindlægNogen som kender nogle hjemmesider hvor man kan læse sig frem til noget som kan skaffe et 13-tal hjem?Skal op i morgen, ved godt jeg er lidt sent ude, men jeg har været på nogle hjemmesider og læst, men ville høre om I kender nogle? -
Eksamen
ForumindlægHej Jeg går i 7.kl men er 9;9;virkelig9;9; nervøs for min eksamen om 2 år. Nogle tips. Vil virkelig godt have gode karaktere 10-12. Vil bare have 12 i det meste... -
pH - Teori - Syre og baser
ForumindlægHej ! Jeg skal skrive en rapport om pH og syre og baser ! Menstår med det problem at jeg ikk ved hvad jeg skal skrive under teori ? Nogle som kan hjælpe mig ? -
Nogle råd..
ForumindlægJeg skal skrive en analyse og en fortolkning af : Det blivber regnvejr. Men hvordan kan man lave en god analyse. Hvad er det der er relevant og vigtigt for en analyse? hÅBER VIRKELIG PÅ HJÆLP.. -
Lidt glemt matematik!
ForumindlægHej. Jeg har lige glemt lidt meget nemme småting, som jeg håber i kan svare mig på. Helst hurtigst muligt: 2 ligninger, hvor jeg ikke kan huske reglen: (a+b)(a+b)=? (2a-3b)(2a+3b)=? -
Der er kun én hue, den er ???
ForumindlægJeg går ud fra, at de fleste af jer kender til sangen: "Der er kun en hue....." ?? Hvad er jeres holdning til den? Sjov og spas? Er det okay, at ha f.eks. en banner på vognen med sangen (indholdende sin egen huefarve selvfølgelig) -
Ørneflugt - Henrik pontoppidan
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg har snart eksamen, og jeg har trukket Ørneflugt, af Henrik Pontoppidan. I eventyret er der somsagt 9;debatten9;, eller hvad man vil kalde det, om arv og miljø mellem H.C. Anderden og Henrik Pontoppidan. 1. Er der nogle af jer der kan fortælle mig til mere om deres hol... -
HJÆÆLP?? - GRÆNSER FOR YTRINGSFRIHED
ForumindlægHej .. Vi er 3 piger der har projektuge. Det overordnet emne er grænser, og vores enme er så grænser for ytringsfrihed. Vi er gået lidt i stå og kunne vildt godt bruge en masse gode idéer til hvad vi kan lave. Alle gode forslag godtages - WE ARE DESPERATE! :) På forhånd tak!
