Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 13861 til 13880 af 23489
-
HASTER! Hjælp til retning!
ForumindlægSkal lave en kort personkarakteristik.. Er der nogle der vil hjælpe med at rette dette lille stykke? inden mandag morgen? Clarissa ist Martins Schwester. Sit sieht sehr wunderschön und jugendlich aus. Sie hat lange braune haare und ist gross und slank. Clarissa ist eine Temperamentvolle Frau und ... -
opgave!!!
ForumindlægOm en retvinklet trekant ABC opløses at sin(A)=3/5 og cos(A)=4/5 og lBCl=7bestem ACså gik jeg ud fra at man kunne løse den på følgende måde:cos(A)=b/c=4/5sin(A)=a/c=3/5så kan man godt se at AC skal være 5 men der er bare en lille problem BC skal så ifølge det som jeg skrev være 3. er der nogen de... -
Hjælp til organiske kemi !
ForumindlægHej alle ! Jeg sidder og er igang med at forberede mig til kemi eksamen. jeg stød på et lille problem vedrørende syre og baser. hvordan kan man ud fra to molekyler bedømme om hvilke af disse to er mest basisk eller surt ? man kender hverken til pKa værdierne elker pH. altså hvis vi antager ... -
Oldtiden: Hvorfor var Europa bagud sammenlignet med eks. egypterne og romerne?
ForumindlægJeg står og skal op til teknologihistorie eksamen her om en lille uges tid. Men jeg synes ikke lige, jeg kan finde svar på, hvorfor Europa historisk set har været bagud vel næsten indtil industrialiseringen tog om sig? Hvorfor opstod mange af de tidlige teknologisk gennembrud omkring Mesopotami... -
HJÆLP alle fysik nørder, det er jeres PRØVE.....haster....
ForumindlægElastisk stød:En kugle med massen 0,40 kg og farten 6,0 indhenter en anden kugle med massen 1,00 kg og støder centalt og elastisk sammen med denne. Den lille kugle ligger stille efter stødet. a) Hvad var den store kugles fart før stødet?b) Hvad var den store kugles fart efter stødet? Hvorfor e... -
The Indutrial Revolution - Har brug for hjælp
Forumindlægjeg skal skrive en lille side om "the industrial revolution" kort sammfattet hvilke "causes and effect" der var. Har kigget på google og har godt nok fundet et par sider om det, men det er altsammen noget langtskreven historienonsens jeg er ved at få hovedpine af ;)Ville lige ... -
Tysk"skema" (At være)
ForumindlægJeg har et lille problem med mit tysk. Til imorgen skal jeg kunne et bestemt grammatisk kendt "konflik" uden ad.Denne gang er det om ord(et) at "være".Jeg kan nogen af dem, og kunne godt bruge lidt venlig hjælp til de sidste, og evt. rettelser. :); Nutid - DatidIch;... -
integrering
ForumindlægJeg har ikke så svært ved at integrere, men jeg har et lille problem:jeg har funktionen f(x) = 10((e^0,05x)+(e^-0,05x)) - 5 , hvor x tilhører [-23;23]jeg skal så bestemme koordinaterne til grafens skæringspunkt med y-aksen. Jeg har aldrig stødt på sådan en opgave, og har kigget alle steder i min... -
pH-værdien i en sø
ForumindlægHej!Kunne godt bruge lidt hjælp til et lille pH-opgave. I en sø er pH-værdien 4,7Når en sur opløsning tilsættes kalk CaCO3, sker følgende reaktion:H3O(ophøvet +)+ CaCo3 --> CO2 + H20 + Ca (2+ophævet) Reaktionen er uafstemt.Det første spørgsmål jeg gerne vil have hjælp til lyder:c) Forklar hvad... -
optimering med billede
ForumindlægDet lykkedes mig uikke at få et svar før så nu prøver jeg igen :) jeg sidder med et projekt om optimering og jeg er stødt på et problem. Det drejer sig om denne her opgave http://img91.imageshack.us/img91/9515/optimering.jpg Jeg skal bestemme størrelserne b og h således at volumet på hyslter og s... -
Simpel grammatik
ForumindlægHey, jeg sidder med et lille åndsvagt grammatik problem her... Det er angående brugen af ordet "at" For det første, hvilken slags ord er at? (biord el. lign.) Og for det andet er jeg i tvivl hvorvidt man bruger det når man fx siger "Jeg håber (at) du har haft en god jul... -
Igangværende 24 timerseksamen - hjælp
ForumindlægHej alle, Er igang med min forberedelse til engelsk mundtlig, som jeg skal op og fremlægge imorgen. Jeg er total blokkeret lige nu. Jeg trak emnet Globalisation, og skal analysere disse to artikler, om Madonna og hendes adoption af den sydafrikankse dreng. 1. http://www.guardian.co.uk/... -
Biologi..
ForumindlægHey folkens!sidder lige og læser til den skriftlig og mundtlig biologi eksamen.. MEN... der dukker et pr. ting op som min lille hjerne ik lige kan overskue.. Nogen der er med på en hjælper? look: 1. Hvorfor bevares døde organismer længere i surt og ildtfattigt vand?2. Hvad forstås ved ukønnet for... -
Undersøgelse
Forumindlæghej Nu er jeg jo ikke den store ''festabe'', som går til fester i byen hver weekend...... Så jeg tænkte på om jeg måske kunne lave en lille undersøgelse her i SP, til min opgave... mit spg. til jer er.... Hvormange er jer drikker Alkohol til en fest, hvormange genstande, ... -
Elektromagnetisme...
Forumindlæghej...Jeg sidder her og repeterer noget om elektromagnetisme, men kunne godt tænke migat i fortalte en lille smule om det som fx.1.Hvad er Elektromagnetisme?2.Hvilke fordele har man med elektromagneter i forhold til almindelige magneter?3.Fortæl noget om Ohms lov.•Fortæl noget om spænding, strøst... -
underlig bibel... forstår ikke et kvæk... hjæææælp!!!!
Forumindlæghejsa:-)jeg har et lille problem med forståelsen af en sætning i bibelen:"for enhver, som har, til ham skal der gives, og han skal have overflod, men den, der ikke har, fra ham skal selv det tages, som han har"......det er i forbindelse med "lignelsen om de betroede talenter" ... -
Forskrifter og definitionsmængde.
ForumindlægHejsa.Endnu et lille problem.Funktionerne f og g er løsninger til differentialligningen ..dy/dx = (2x-4)/2yBestem forskrifter og definitionsmængde for f og g, når f(1)=1 og g(-3)=-3.Jeg har fundet forskrifterne til henholdsvisf(x)=sqr(x^2-4x-4)g(x)=sqr(x^2-4x-12)Er disse rigtige og hvordan er det... -
Molekylær opbygning af BF3
ForumindlægHej, min opgave lyder sådan: "Grundstofferne bor og fluor danner forbindelsen BF3. Molekylet viser sig at være upolært. Hvad kan man slutte om molekylets rumlige opbygning? Mit umiddelbare gæt vil være at Fluor molekylerne vil befinde sig så langt væk som muligt fra hinanden, men på samme ... -
For oldtidseksperter og dem der skal til eksamen!
ForumindlægHej allesammen!Jeg står og skal til eksamen i old på fredag.Fik liii´' en lille ide.Hvis der er nogle der er interesseret kan vi udveksle noter og tilføje? - så kommer der forskelligt syn på sagerne.Til eksperterne :-) Hvis i har tid, ville det være dejligt at få jeres syn på sagerne.Mit pens... -
Odysseen perspektivering
ForumindlægHej allesammenHar et lille problem som haster.Skal op i old fredag d.27. og har det hele klart, undtagen Odysseen. Hvad skal man perspektivere 5., 6. og 9. sang til af andre tekster? Kan nævne et par fra mit pensum: Ødipus, Herodot:Kong Kroisos, Thukydid: krigerbegravelse, xenofon om ægteskabet, ...
