Søgning på: fysik noter c. Resultater: 14021 til 14040 af 84813
-
Eksamen.
ForumindlægJeg skal op i fysik. Men vil li vide: Man skal trække et kort fint nok, er det kort så bare navnet på emnet man skal lave noget om, og så er det frivilligt hvad man vælger. Eller får man et papir med en masse fakta og tal og så skal man arbejde ud fra det? Min eksamen er delt op i 2 dele. En gr... -
Kemi
ForumindlægDet er i virkeligheden fysik det her, men tænkte det var bedre at skrive det i kemi. a) Jeg skal først skrive reaktionsskemaet for forbrænding af oktan. b) Skal jeg beregne massen af kuldioxid der dannes ved afbrænding af 1l oktan. Jeg får at vide at oktan vejer 0,7 kg/L, (der er en opgave c så ... -
Potentiel / kinetisk energi spørgsmål
ForumindlægHej alle sammen Hvordan kan man finde ud af hvor højt oppe en sten kan komme op i vejret. Fx: Hvis jeg kaster en mursten med 6,5 m/s, hvor højt så i luften kan den komme op. Har tyngdeaccelarationen en indflydelse på det eller andet... Er der evt en der har en bred erfaring omkring fysik C. Ps. D... -
Eksamen -lys og bølger
ForumindlægHej! Jeg har i morges trukket et eksamensspørgsmål i fysik C, men jeg er stadig meget forvirret over hvordan jeg skal gøre. Jeg er meget eksamensangst og har svært ved at tænke rationelt, jeg ryster og glemmer alt jeg nogensinde har læst eller hørt. Mit emne er Lys og bølger. Jeg bliver bedt f... -
EKSAMENSANGST ---HJÆLP
ForumindlægHej Jeg har i morges trukket et eksamensspørgsmål i fysik C, men jeg er stadig meget forvirret over hvordan jeg skal gøre. Jeg er meget eksamensangst og har svært ved at tænke rationelt, jeg ryster og glemmer alt jeg nogensinde har læst eller hørt. Mit emne er Lys og bølger. Jeg bliver bedt fo... -
Emnevalg - SRP
ForumindlægHej folkens! Jeg står og skal begynde at vælge emne til SRP, men er lidt lost omkring hvad jeg skal tage.. Jeg går på HTX og har studieretningen Teknologi og produktion. Det vil altså sige Teknologi A, Samf B, Innovation C Ikke nok med det, har jeg Matematik A som valgfag. Jeg går ... -
Energi w
ForumindlægHjælp til nogle fysik opgaver om energi. På en klar dag er solstrålings intensitet 1000w/m2. En solfanger, der er anbragt vinkelret retningen til solen, har længde 1,2 m og bredde 0,80 m. a. beregn solfangerens areal b.hvor stor effekt modtager solfangeren? en del af den energi solfange... -
Global opvarmning
ForumindlægJeg skal skrive om global opvarmning i fagene fysik C og dansk A. Herunder vil jeg gerne komme ind på Henrik Svensmarks teorier.. Hvad siger i til følgende problemformulering? En redegørelse for Henrik Svensmarks teorier om hvordan kosmisk stråling påvirker global opvarmning. En analyse af Al Go... -
Varmekapacitet
ForumindlægHej alle.. Jeg er igang med en fysik rapport om varmekapacitet.. Og to af spøgsmålene er jeg lidt udsikre på, så håber i kan give mig en ide om svaret :) : `1. Hvis et materiale er rigtig godt som køleelement – så kan man omvendt sige: så skal der tilføres kun lidt varme for at varme mate... -
Lys går i interferens i gitterplader
ForumindlægHej! Har om lys og bølger. Går på gymnasie 1. årgang. Jeg er ved at lave fysik rapport, og vi har lavet forsøg med lys og optiske gitter. Spørgsmålet lyder følgene: Side 108 Orbit C. Forklar hvorfor de to vinkler fn er lige store. Her er tegningen: http://xs226.xs.to/xs226/08143/side_108_orbit... -
Gitterkonstanten
Forumindlæghejsa, jeg sidder lige med en fysik aflevering, som jeg håber der er nogen der kan hjælpe med, da jeg er lidt flad i dag(; opgaven lyder: I et optisk gitter er der 200 spalter pr. mm. a) Udregn gitterkonstanten for gitteret. Der sendes lys med bølgelængden vinkelret mod gitteret. b) Bereg... -
Fissonsprocess
ForumindlægHej, jeg mangler virkelig hjælp til denne opgave!! I denne øvelse ser vi på et kernekraftværk, som producerer energi i fissionsprocesser af typen: 1/0-n + 235/92-U --> 89/36-Kr + 144/56-Ba + 1/0-n Find de indgående kerners atommasser fx i "Databog fysik kemi" og beregn den samlede ma... -
gammastrålling
Forumindlægheej :) det haster så jeg håber nogle kan hjælpe det drejer sig om opg 137 i bogen vejen til fysik c opgaven lyder: en patient gennemlyses med gammastrålling. patienten er 20 cm tyk og vi antager at den pågældende består af vand. Halveringstykkelsen er 100 mm sæt intensiteten til 100% hvor ... -
Energi
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg er lige begyndt at have Fysik C, vi har en opgave for men er gået i stå. Spørgsmålet er: Vi har en bil der vejer 1000 kg, og jogger sømmet i bund indtil vi har brændt 0,1 L benzin af. Bilen holder stille når vi starter forsøget. Hvor hurtigt vil bilen køre når de 0,1... -
Matematik 2. år
ForumindlægHej.. Jeg har lige afsluttet føste år på et alment gymnasium.. Jeg ville høre om der er nogen herinde der kan fortælle mig hvilke emne jeg præcist komme til at skulle gennemgå på andet år.. Det ville være dejligt at kunne forberede sig på hvad man skal til at lære.. Håber der er nogle de kan sen... -
mekanisk energi
ForumindlægHey folkens . Er virkelig blank når det gælder fysik så håber I kan hjælpe mig med denne : 16 vogne, der var parkeret på en jernbanestation i Oslo, begyndte pludselig at rulle nedad mod havnen fordi bremserne svigtede. På vej mod havnen voksede hastigheden, så den til sidst var 120km/h lige før ... -
Nyttevirkning
ForumindlægHej :) Jeg sidder med en fysik aflevering, hvor jeg mangler denne sidste opgave, problemet er bare, at jeg ikke er helt sikker på hvilken formel/metode jeg skal benytte, er der nogle som kan hjælpe mig? Opgaven lyder: Varmelegemet i elkedelen fra før kan opvarme 1,2 L vand fra 14 °C til kogep... -
Fotonenergi og excitationsenergi
ForumindlægHvordan er det lige fotonenergien og excitationsenergien hænger sammen? Når et foton absorberes eller emiteres springer en elektron en skal ud eller ind, denne energi dette kræver, er fotonenergien, ikke? Hvordan hænger det så sammen med excitationsenergien (har et tværfagligt forløb mellem f... -
Acceleration
ForumindlægHej studie-brugere . Jeg er igang med en fysik opgave. Men jeg mangler noget af opgaven for at blive færdig med den. Opgaven lyder som: c. Tegn og forklar grafer for (1) position, (2) hastighed og (3) acceleration som funktion af tiden for en bold som kastes lodret op i luften. Jeg har ... -
Universet - afstandsberegning
ForumindlægHej med jer kloge hoveder (; Jeg har fysik på c niveau og skal afslutte faget mandag d. 21/6 , så er godt i gang med at lave dispositoner til alle emnerne.. Vores lærer har stilt spørgsmål til alle emnerne, som vi lige skal nå omkring når vi uarbejder vores dispostioner.. Jeg har redegjort for ...
