Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 14121 til 14140 af 25374
-
Renæssancetekst
ForumindlægHej,Jeg skal læse en tekst og fortælle hvad det er der gør den til en Renæssancetekst, nogle der har ideer til hvad det er der kan gøre en tekt til en Renæssancetekst?Bjarke -
AT-eksamen - Hvordan?
ForumindlægHalløj. Sad lige og blev lidt i tvivl og noget ang. AT-eksamenen. Man skal snakke 10 min, og derefter have en dialog de efterfølgende 10-12 min - sålangt er jeg med. MEN - dialogen, er det her man snakker metoder, eller er det i de første 10 min?, eller hvad bruger man dialogtiden på? jeg føler ... -
Billedeanalyse
ForumindlægHej. Er der nogen der har en billedeanalyse af billedet "En landevej" ?? Det kunne være vildt dejligt hvis i havde! :) KH. Mig -
Nogen som kan forklare skillelinjen mellem Jødedom og Kristendom
ForumindlægHejJeg sidder og læser kristendommen og jødedom. Jødedom var opstået først og dernæst kristendommen med Den nye testamente.Men er der nogen som kan forklare hvordan og hvorledes?? Jeg forstår ikke hvordan kristendommen opstår med det NT. Var det ikke nok med det gamle Testamente??Nogen som kan fo... -
Begivenheder mellem år 1993-2012
ForumindlægSom overskriften siger, søger jeg nogle begivenheder, personer, ting you name it, som har foregået mellem år 1993-2012. Håber I derude har noget i tankerne og vil give en hjælpende hånd. :-) TAK. -
Urban II’s tale i Clermont 1095
ForumindlægEr der nogen der kan finde kilden til Pave urbans tale der opfordrer til korstog i 1095, vel og mærke på dansk? Jeg har prøvet alt efterhånden! En bog hvor den står i (og ikke kun er et uddrag), ville være ligeså godt som et link. På forhånd tak for hjælpen. MVH Maria -
Billedanalyse?
ForumindlægHej jeg skal fremlægge imorgen om et billed, som jeg skal analyse, men har svært ved det. Det handler om dette billede: http://www.google.dk/imgres?q=gulvafh%C3%B8vlere&hl=da&gbv=2&biw=1241&bih=606&tbm=isch&tbnid=0hxCqIhVMFkpuM:&imgrefurl=http://bsartblog.blogspot.... -
Advokat
ForumindlægDaws ALLE ! Nogen der ved eller kender en side, hvoraf der står, hvad én der vil studere jura, skal have i A og B neveau i gymnasium ? Håber i tager det seriøst, og takker på forhånd ! :D -
Giver lærerer indvandrere dårligere karakterer?!
ForumindlægFindes der lærerer der tænker over de giver karakterer?- Ja Er der også lærerer der giver indvandrer dårlige karakter, fordi de er usikker på dem, eller af anden grund? -
Postmodernisme: Ligegyldighed?
ForumindlægHej, jeg sidder og læser nogle gamle ark igennem, og jeg kan simpelthen ikke forstå, når min lærer skriver at "de store fortæller er værdiløse i postmodernismen. Det giver ingen mening at skelne i mellem ideologier, underholdning eller andre informationer. Alt er ligegyldigt". Nog... -
Hjælp, Holocaust
ForumindlægHej Jeg ska til at skrive om teorier inden for antisemitisme. Derfor ville jeg høre om der er nogen herinde som kan vejlede mig fordi jeg er på bar bund. Synes det er et begreb som jeg har svært ved at forholde mig til. Jeg har forstået at vi har en traditionel og en moderne antisemitisme begreb.... -
endelig ferie. !!
ForumindlægSå er ferien omkring hjørnerne, og nu skal der slappes af, MEN jeg har valgt at bruge en del af min ferie på at blive bedre til mundtlig engelsk. Så jeg tænkte på om I kender nogle engelske romaner, som er læsevenlige for en 9. kl. elev. ?? (ingen kærligheds romaner. TAK ;D) -
anvendelse af salt gennem tiden
ForumindlægHej! Jeg er en HTX elev på 1.g og er kommet ind i et lille problem! Vi skulle skrive om salt, og jeg er sat på den opgave at skrive om hvad salt er blevet anvendt til gennem tiden men desværre har jeg ikke kun finde nogle gode kilder på nettet. Vores mål er at anvende en søgesatergi som vi bage... -
A,B & C-FAG
ForumindlægHej! Jeg har fået at vide, at man på gymnasiet, kun har C-fag (undtaget idræt) i det første år, B-fag i to år og A-fag i tre år. Det er vel rigtigt? Men så har man jo faktisk "kun" 4-5 fag i 3.G? Eftersom man har 4-5 A-fag? Kan det passe? Tusinde tak for alt hjælp der må komme! -
Studieretningsopgave i SA og ?
ForumindlægHej! Jeg skal til på fredag have fundet det fag og emne jeg vil skrive studieretningsopgave i. Jeg vil gerne skrive i samfundsfag og evt. dansk, men er lidt på bar bund. Er der nogen der kender nogen hjemmesider hvor jeg kan få ideer fra eller selv har nogle ideer? Mange tak! -
Engelsk + ? - Peter Pan?
Forumindlægjeg skal snart til at skrive SRP-opgave, og jeg er HELT på bar bund. Har læst nogle forskellige SRP opgaver igennem, og kigget på en masse emner, men det er som om det ikke helt fanger mig. Jeg har Samfundsfag på A og Drama på B udover Engelsk som næsten er 100% det jeg vælger. Så kom jeg... -
Perspektivering eller ej?
ForumindlægSkál man perspektivere i en opgave, er det ligemeget, eller er det bare en god íde at gøre det? -
Analyse af "Sidste skoledag" Pia Juul
Forumindlæghttp://www.litteratursiden.dk/blogs/pia-juul/20100204 Heej! Jeg skal analysere og fortolke novellen "Sidste skoledag" til 1.g stx, men jeg forstår ikke rigtig hvad novellen handler om og har svært ved at forstå meningen med den. Linket til novellen er ovenover, alt hjælper. Tak på ... -
Studieretnings opgave - cajun
ForumindlægHej. Jeg skal til og skrive en studieretnings opgave i Engelsk-fransk. jeg skal skrive om Cajun-kulturen, men jeg sys det er meget svært og finde noget på nettet og jeg kan heller ikke finde nogen bøger der er til meget hjælp. Så ville høre om der var nogen her inde der havde et godt link (helst ... -
eksamen - alt må medbringes?
ForumindlægHej, man må medbringe alt ind i forberedelseslokalet, men må man også det til selve eksminationen? Eller skal man til eksaminationen kun medbringe det man har skrevet på de gule papirer der ligger derinde og så teksten som man får udleveret?
