Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 14181 til 14200 af 63055
-
Oktet reglen og dublet reglen
ForumindlægJeg går i niende klasse og er stået lidt af med hensyn til fysik og kemi. Da jeg gik i ottende klasse, husker jeg tydeligt, hvordan jeg lærte om oktetreglen, hvor forskellige atomer forsøgte at gå sammen og ligne dem i den ottende hovedgruppe. Altså et stof fra 5 og 3 gik sammen, 2-6 osv.Der var... -
HTX?
ForumindlægHej Jeg er en pige der lige nu går i 8. klasse. Eftersom jeg går i 8. klasse, bliver der nu fokuseret meget på vores studievalg. Min plan har hele tiden været at læse jura efter gymnasiet, men jeg har egentligt ikke lyst til at tage på STX. Adgangskravene til Jura er egentligt er så store, Dans... -
Matematik c
ForumindlægHeej Alle :) Håber i kan hjælpe mig med de her opgaver... To funktioner er givet ved f(x) = 2x − 5 og g(x) = −x + 3. a) Bestem koordinatsættet til skæringspunktet mellem de to grafer. En funktion g er giver ved g(x) = 6,2x − 9. a) Hvis x-værdien f °ar en tilvæk... -
AT bogen 2011 - er den noget værd?
ForumindlægOvervejer at købe den da jeg er meget i tvivl om metode i de forskellige fag samt lidt mere om hvad der forventes af mig her på mandag. Er der en der har købt den og kan fortælle om den er noget værd? -
Rettelse af tid osv.
ForumindlægVil man rette evt. fejl?\n\nBeing an immigrant in the past and now, is a big different. That time most immigrants were slaves, and they didn’t have any rights. Most immigrants were treated like animals, they were black, different, and they weren’t “clean”. That time it wasn’t normal for a black p... -
SSO idéer
ForumindlægJeg har efterhånden besluttet mig for at skrive SSO i fysik, efter et større dilemma mellem historie og fysik.Af emner har jeg tænkt på:Verdensbilleder - (Hvordan man betragtede solsystemet, med basis i solen og jorden hhv. som centrum) Det som trækker mest indtil videre.Vakuum - Læste om vakuum ... -
Råd om emnevalg til SRP (Har valgt nogle emner)
ForumindlægHej jeg har tænkt mig, at skrive i fysik og Kemi. Derfor har jeg nogle emnevalg som jeg har tænkt på, men er usikker hvad der vil være bedst at skrive om. Valgene er: Vindmøller, metornedslag og luftmodstand. Hvad vil være godt at skrive om? Hvilken af de 3 emner kan man få en god problemstil... -
Jorden - Eksamen
ForumindlægHej :) Jeg skal op til fysik eksame, og har om solsystemet.. jeg er nu i gang med at forklare lidt om planeterne, er noget til jorden da jeg stødte på det problem, at jeg ikke rigtig kan finde hvad jorden den består af?? den er jo indelt i nogle indrekerne, ydrekerne, kappe og skorpe, men hvad b... -
HASTER!! Valg af AT-fag
ForumindlægTil AT-eksamen, vil jeg gerne skrive om ozonlaget og klimaforandringer, og hvilke konsekvenser den har for naturen. Jeg kunne godt tænke mig at biologi skulle være det ene af fagene, men til fag nr. 2, er jeg lidt i tvivl... Kemi eller fysik? Jeg skal vælge fag imorgen tidlig, så hvis nogen har e... -
Studieretningshjælp!!: Mat A fys B el. Bio A kem B?
ForumindlægJeg står i den meget uheldige situation, at geovidenskabslinjen ikke blev oprettet. Dette vil sige at jeg nu står mellem 2 valg: Mat A Fys B Kem B eller Bio A Kem B (for derefter at opgradere til Mat A og Fys B) Jeg er bange for at Fys B ikke er min interesse, og jeg aner ikke hvad mit andet A-f... -
Hjælp - Opløs tæller og nævner i faktorer!
ForumindlægHar brug for hjælp Opløs tæller og nævner i faktorer og forkort brøken a= x2+9+6x/x2+3x Tak på forhånd -
Potensfunktion
ForumindlægEn potensfunktion har b-værdien 9 og den tilhørende graf går gennem punktet (3,13). Bestem regneforskriften for funktionen -
psykiske problemer blandt gymnasieelever
ForumindlægHey alle medstudenter og andre..Jeg er en 18 årig studine som er tæt på at have afsluttet 2.g og så er det bare at jeg her på det seneste har tænkt meget over hvor almindelig psykiske problemer er blandt gymnasieelever... I min egen klasse har der været et selvmordsforsøg, folk med stress, div... -
Hvordan bliver jeg bedre til matematik?
ForumindlægHej. Jeg har en stor drøm om at blive børsmægler. Jeg vil derfor gerne blive bedre til matematik end jeg er nu. Jeg går i 8. klasse og brænder virkelig for det. Hvad kan jeg gøre for at blive bedre? -
Klage over eksamen
ForumindlægJeg har lige fået min karakter for skriftlig dansk tilbage, 10ende klasse niveau, taget på VUC. Jeg har søgt på nettet for at se hvor jeg kan klage, men har kun fundet blanketter for universitetet. Er det bare ikke muligt at klage når det ikke er gymnasie eller derover? -
Statistik
ForumindlægEn klasse med 20 elever tales der dagligt i mobiltelefon 30 timer i alt. 11 af eleverne taler hver i mobiltelefon 2 timer om dagen. Hvad er den gennemsnitlige taletid pr. elev? Hvad er typetallet for observationerne? Ved ikke hvordan jeg finder ud af det. -
Folkeskolens afgangsprøve
ForumindlægEr der nogen der ved om alle skal gå op i mundtlig engelsk og fysik? Hvis man fx skal på matematisk gymnasium skal man så have taget folkeskolens mundtlige afgangsprøve i engelsk?? -
astrofysik forum
ForumindlægJa ganske simpelt spørgsmål. Hvorfor er her ikke et forum dedikeret til astrofysik? Det er jo som sagt ikke en udvikling af den almindelige fysik (kun lidt), men et fag for sig selv.Anders -
eksamen
Forumindlæghva tror du at der vil blive lagt mest vægt på til en mundtlig eksamen i :Tysk?Fysik? -
Huygens Princip
ForumindlægHej Jeg skal op til eks. imorgn i fysik. Er der ikke en som kan forklare Huygens Princip. Mvh B N
