Søgning på: matematik fp9 maj 2021. Resultater: 14181 til 14200 af 33706
-
hvad skal i efter gymnasiet?
Forumindlægjeg afslutter selv gymnasiet her den 20. juni. og er meget i tvivl om hvad jeg skal derefter. overvejer uni. men er usikker. jeg interesserer mig for fysik og matematik, men jeg er ikke specielt god til det :( så ville gerne læse noget med nano fysik, men ved ikke om det er fagligt for svært fo... -
Statskundskab - hvilke valgfag er gode?
ForumindlægHej! Jeg har længe været 100% på, at jeg gerne ville optages på statskundskab. Jeg går i 2.g på samfA-matB-NG, og skal til at vælge valgfag. Jeg er helt sikker på, at jeg vælger NG som B-niveau, men jeg er i tvivl om jeg vil få mest ud af at vælge matematik eller engelsk op på A-niveau. Rent op... -
fodnoter i SSO
ForumindlægHey.\nVille lige høre hvor mange fodnoter i sætter i jeres SSO. \nJa jeg skriver jo i matematik, så alt hvad jeg har bygger på information fra bøger, men man kan jo ikke skrive fodnoter til alt...\nSkal jeg sætte fodnote ved alle formler jeg tager fra bøgerne?? Der er pænt mange, så det ville tag... -
Terminsprøver? :)
ForumindlægHej! Jeg skal snart til terminsprøver - altså i 8 klasse - (i december, så snart og snart......) også tænkte jeg på hvad man egentligt skal "op i"? Er det bare matematik - færdighedsregning og problemregning og så noget dansk? Har hørt man får nogen timer til at skrive en stil, eller ... -
Forsikringsmatematik
ForumindlægKære Studieportalen Jeg befinder mig i den situation, at jeg skal til at vælge mig et (nyt) universitetsstudium. Jeg har læst en bachelor i medicin, men måtte undervejs erkende, at jeg ville lave noget, som er mere intellektuelt stimulerende, og at jeg, efter at have arbejdet i sundhedsvæsenet i... -
Hjælp til metode, teori og empiri
Forumindlæg<p>Hej der ude på nettet.</p> <p>Jeg ved ikke om jeg spørger i det rigtige forum, men jeg har brug for hjælp til metode, teori og empiri i forbindelse med en synopsis jeg er ved at skrive til faget Kommunalt Budget (forsøger at ... -
Oversættelse af matematiske udtryk
ForumindlægJeg har prøvet at lære mig selv lidt matematik ud over den smule man bliver udsat for i skolen. Jeg har dog valgt at bruge engelske bøger da de generelt er af højere kvalitet end danske, dette betyder dog at jeg ikke ved hvad alle udtrykkene hedder på dansk. For at kunne kommunikere med nogen som... -
Arkitektur og Design, muligt uden Mat A ?
ForumindlægHeej Jeg kunne virkelig godt tænke mig at komme ind på uddannelsen Arkitektur og design i Ålborg. Har hørt, at alle bliver optaget på uddannelsen. Jeg har en HTX uddannelse med ret gode karakter. MEN jeg har ikke matematik A, da jeg ikke er særlig matematisk. Kunne selfølgelig supplere, men det ... -
Et godt emne til studieretningsprojetk? fys, mat, kemi
ForumindlægHej Allesammen :) Da der nu pludselig ikke er særlig lang tid til, at jeg skal påbegynde mit studieretningsprojekt, så håber jeg lidt på, at der er nogen i dette forum, som har lidt bedre fantasi end jeg, og som kan komme på nogle inspirerende emner. :) Jeg har Mat A, kemi A og fysik B i min stud... -
Emnevalg - SRP
ForumindlægHej alle, Jeg går i 3.G og ønsker allerede nu at finde ud af, hvilket emne jeg vil skrive SRP i. Jeg ønsker at skrive SRP i Bioteknologi A, som jeg har tænkt mig at kombinere med enten Proces A eller Matematik A. Jeg ved allerede nu at jeg vil skrive om medicin, med fokus på smertestillende... -
Lægedrøm okay karakter
ForumindlægGoddag, Jeg er en dreng på 15 år. Jeg går i 8. klasse og jeg har en lægedrøm... Jeg vil sige at mine karakter er okay. Jeg knokler ekstremt hårdt for at opnå mine mål, men selv med min store viljekraft er det svært for mig at få gode karakter i nogle fag. (F.eks Matematik og Dansk) Jeg har aldri... -
Forberedelse til den naturvidenskabelige linje (STX)
ForumindlægHej allesammen. Jeg har i samarbejde med familie, lærere og vejledere besluttet mig, at jeg vil på den naturvidenskabelige (Matematik A, Fysik A, Kemi B) linje på STX. Jeg har i øjeblikket sommerferie. Min første skoledag er d. 13, så tænkte at lidt ekstra forberedelse ikke kunne skade mere e... -
Lipschitz for vektorfunktion
ForumindlægJeg har en funktion f: R^2 -> R^2 og to funktioner u: R -> R^2 f opfylder en lokal lipschitz betingelse, dvs.: Der eksisterer K > 0, så for alle v R, \mathbf{u}_1,\mathbf{u}_2 i R^2: ||\mathbf{f}(v,\mathbf{u}_1(v))-\mathbf{f}(v,\mathbf{u}_2(v))|| =< K * ||\mathbf{u}_1(v)-\mathbf{u}_2... -
FSA - Problemregning
ForumindlægDav, jeg ville bare høre om der var nogen der havde taget hæftet med hjem fra matematik (problemdelen) og havde lyst til at scane den ind til mig. -
Valg af økonomistudie - hvor, hvad og hvilken?
ForumindlægHejsa folkens Ved godt at emnet har været oppe herinde mange gange, og har også læst de fleste tråde omkring emnet igennem, men vælger alligevel at lave min egen, da jeg føler at jeg har nogle spørgsmål jeg søger svar på. Har læst en masse omkring uddannelser og er kommet frem til a... -
SRP-spørgsmål til de meget erfarne herinde
ForumindlægJeg skal skrive SRP næste skoleår, men har planer om næsten at skrive den færdig i sommerferien. Jeg har tænkt mig at vælge matematik og fysik fordi jeg brænder for matematik og fysik er det fag jeg helst ser koblet på, da fag såsom historie ikke understøtter det matematiske på en særlig spænden... -
Lufttryk i forskellige højder (Barometrisk højdeformel), Vejen til Fysik B2, Opgave 30, Side 32, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægSe evt vedhæftede fil med opgaveteksten og facitliste. Opgave 30. I denne opgave arbejdes der med den barometriske Højdeformel. a) Hvad er lufttrykket i 5600 meters højde? ------------------------ Mit forsøg: Den barometriske højdeformel: P = 1013 • e-0,000127 m-1 • h ... -
Terminsprøve 16-20 febuar!
ForumindlægHej.. Jeg står og skal bruge nogle råd da jeg skal til terminsprøve om lidt over en uge.. Hvordan kan jeg forberede mig bedst muligt? Jeg skal op i: Dansk: Retstavning, skr. fremstilling og læsetest. Engelsk: Læse- og lyttetest, stil, sprog og sprogbrug. Matematik: Færdigheds- og problemregning.... -
Valg af videregående uddannelse - Input søges.
ForumindlægHej, jeg vil gerne i gang med en videregående uddannelse, men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal søge, da mit snit ikke er synderlig højt. Jeg har en HTX (mat A / kemi A) med et snit på 5.6. Derudover har jeg suppleret med samfundsfag B. Jeg er fra København og ser helst, at uddan... -
Vedrør gymnasial uddannelse
ForumindlægHej kære venner Jeg vil så gerne læser til farmaceut, men det kræve en gymnasial eksamen og jeg er i gang med at tage hf-som enkeltfag hvor jeg har dansk, engelsk, kemi, biologi, religion og matematik. Hvor mange fager tror i jeg skal have for at have fuld hf for at blive optaget på farmaceut u...
