Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 14201 til 14220 af 27879
-
Sin, Cos, Tan? WHAT TO DO
ForumindlægHej. Nogen som kan hjælpe mig følgende: I Trekant ABC er vinkel A 12,2°, b = 4,2 og c = 6,1. Beregn vinklerne B og C og siden a. HOW TO DO IT??????? -
Rette tekst ? please
Forumindlægheej vil i ikke lige se efter fejl? Susi wohnt an der Nordsee und Julia wohnt im Schwarzwald. Aber sie sind zusammen in der Nordsee. Julia ist in einer umweltgruppe Mitglied. sie sehen ein toter Seehund ganz ölig, dann sie diskutiern uber wie die Menschen behandlen die Umwelt und was sie können... -
hvordan man kan blive bedre til at skrive danske stil
Forumindlæghej alle samme jeg har et problem hvordan jeg kan blive bedre til at skrive dansk still. jeg har ikke noget problem mundligt, -
Den sorte død - Beskyttelse
ForumindlægJeg har AT4 om pesten og kunne godt tænke mig links til diverse kilder omkring hvad folk gjorde for at undgy pesten. -
DANSK HISTORIEOPGAVE EMNEVALG
ForumindlægJeg skal til at skrive min dansk historieopgave. Jeg har valgt fag som er begge dele - altså dansk/historie. Nu er det bare at jeg ikke aner hvad jeg skal skrive om.. jeg har overvejet at skrive noget om holocaust, og så Hitlers syn på jøder/hvorfor osv, og så analysere nogle tekster fra den tid... -
psykologi case om omsorgssvigt?
ForumindlægVil høre om der er nogen der har en psykologi case (artikel) om omsorgssvigt, skal nemlig til at lave en opgave om dette. Har prøvet at lede på nettet, men uden held. Håber i kan hjælpe mig :) -
Analyse og fortolkning
ForumindlægEr der en der kort kan skrive en forklaring på hvad forskellen er og vise et eksempel på hvordan man skrive det ! har nemlig stadig ikek forstået det, Skriver bare nemlig :S -
samfund og teknologi?
ForumindlægHejsa, jeg har fået en opgave for i Samfundsfag, som jeg ikke så godt kan svare på. men opgaven lyder: En redegørelse for eksempler på sammenhænge mellem teknologi og samfund nogle der kan komme med nogle eksempler ? :) -
Matematik formelsamling
ForumindlægHej derude. Jeg sidder og er i gang med at skrive en formelsamling i matematik, der skulle henvende sig til gymnasieelever, nok mest A- og B-niveau. Den ville komme til at dække hele pensum for Matematik A. Jeg skriver for at høre om det vil være noget folk herinde ville være interesseret i, og ... -
Funktionens maksimum?
ForumindlægOpgaven lyder: Bestem funktionens maksimum: f(x) = 3x^2 - 12x + 1 Hvordan gør man det? Det har ikke noget med toppunktet at gøre, vel? -
Projektion
ForumindlægHvis man får oplyst at et punkt A er givet ved den vinkelrette projektion af et punkt F på en plan beta, kan man så godt finde projektionen A ved hjælp af F og planens normalvektorer? -
Bevis R
ForumindlægHvordan beviser man at a^n * a^m = a^n+m. Jeg blev altså nødt til at oprette det samme indlæg igen, da det forsvandt! Beviset for de naturlige tal er nemt, jeg mangler bare beviset for de reelle tal. Sidst nåede vi frem til at a^n * a^m = e^[ln(a^n * a^m)] = e^[ln(a^n)+ln(a^m)] = e^[n*ln... -
Hvordan kan Månen kun være halvfuld?
ForumindlægHvordan kan Månen kun være halvfuld, hvis man forestiller sig, at Månen er til venstre, Solen er til højre, og Jorden er under Månen og Solen i midten, og Solen lyser direkte ind mod Månen? -
Optimering med flere variable
ForumindlægHvis jeg nu har en funktion, der er afhængig af to variable, og jeg vil optimere den, hvordan gør jeg så det? Jeg kan vel tegne den ind i et xyz-koordinatsystem, hvor y er funktion af x og z, og finde de lokale ekstrema (alt efter om y skal være så stor som mulig eller så lille som mulig). Men.... -
det moderne gennembrud
Forumindlæghvordan kan man se at teksten er skrevet i det moderne gennemnrud?? -
Idéer til et billedkunst projekt
ForumindlægHey gutter, jeg går og mangler en idé til mit sidste projekt i billedkunst. Opgaven lyder på at vi skal fremstille et "øjeblik", så det kan stort set være hvad som helst. Jeg er helt blank for idéer og har heller ikke bestemt mig for et medie endnu, så jeg vil meget gerne høre hvis i si... -
Forklaring - HASTER !! :/
ForumindlægHvordan forklar man begrebet differentialkvotient ? Please hjælp og hvis i evt. kender nogle gode videoer så må i meget gerne sende mig et link. Tak på forhånd -
Fra kbh. til SDU????
ForumindlægHej Alle!!! Mit spørgsmål, er der nogle der skal pendle mellem kbh. og SDU???? Hvad tænker i, bliver det svært??? Det kunne være rart at vide om der var flere der var i samme båd!!! -
Omsmeltning af brugt plastik
ForumindlægHej allesammen :-) Min veninde og jeg, har en opgave vi skal lave om plastikforurening. Det er den første af de fem opgaver vi skal lave som forberedelse til den nye naturfagseksamen. I vores opgave skal vi have nogle forskellige forsøg og vi tænkte, at det kunne være sjovt at indsamle brugt p... -
Ligninger
ForumindlægGod eftermiddag. Er der en venlig person som kan hjælpe her? Jeg er fuldkommen lost, og forttår det ikke. Mange tak for din tid. 1) (4x + 3)2 - (x + 7)2 = (8x - 7)2 - (7x - 3)2 2) (8x - 9)(3x - 4) - (5x - 6)2 = (4 + x)(3 - x) - 9
