Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 14221 til 14240 af 152758
-
Hvad har jeg gjort galt her? pH værdi
ForumindlægJeg skal finde den teroriske beregning af ph-værdien for en opløsning med ethansyre og natriumethanoat koncentrationen er 0,1 M og der skal 25 ml af hver i bærgerglas startede med at gange koncentrationen med volumen 0.1*0.025 = 0.0025 Derefter satte jeg det ind i ph formlen. Hvor det g... -
Om videregående uddannelse
ForumindlægJeg tænkte på hvor god skal man være til engelsk, hvis man læser jura eller økonomi på universitetet eller Ha (jur) på CBS. Skal man sådan være rimlig god eller? Ved der er fag hvor bøgerne og fag'et er på engelsk. -
Citronbatteri!!!
ForumindlægEr der nogen der kan forklare kort, hvordan et citronbatteri fungerer ??? -
Hvordan bliver man en dyrlæge?
ForumindlægHej jeg går dagligt i 9.kl og jeg ønsker at blive en dyrlæge:) Men jeg meget i tvivle om hvordan man bliver det. Hvilken fag skal man ha højst karakter? Hvilken fag skal man ha? kan i hjælpe mig med at svare på de spørgsmål? -
Molmasse
Forumindlæghej. jeg kunne godt tænke mig at vide hvorn man beregner molarmassen af f.eks. NaOH. jeg vil bare gerne viden hvordan man gør. :) I behøver ikke at regne det ud for mig. på forhånd tak. -
Hvad skal I op i?
ForumindlægHej til alle jer (u)heldige elever der skal til eksamen her snart :) Hvad skal I op i? Jeg har selv lige fået det at vide: Biologi (yeah!) og TYSK?! ('oh skræk, oh ve' hvad sker der?!...lad mig dog lige leve lidt længere endnu) Er I heldigere end mig; lad mig høre og luk endelig jeres f... -
Stereoisomeri i Tremeton
ForumindlægJeg har fået stillet følgende opgave: Hvilken type stereoisomeri findes i tremeton? Problemet er bare jeg ikke ved hvad stereoisomeri er og forstår ikke rigtigt den forklaring lærebogen giver. Tremeton ser således ud: http://www.biokemi.org/assets/434/maelkesyge_figur3..gif Nogen der har en ide ... -
Uddannelsesvalg
ForumindlægHej! Er lige blevet student, og skal til at søge uddannelse. Men er virkelig i tvivl mellem to uddannelser, har nemlig både sundhedsteknologi og medicin med industriel specialisering i hovedet.. Nogen som evt læser til det, eller anbefale en af de to ovennævn... -
gennemsnit
ForumindlægHeej Jeg går i 1g og vil godt gå på universitetet efter gymnasiet for at være læge. Jeg har afsluttet Samfundsfag og Mediefag i dette år og har fået 7 i begge fag. Jeg sgu ikke op i dem til eksamen, så det bliver årskarakterende, som kommer til at gælde i 3g eksamensbevis. Kravet til at være læge... -
Astronom?
ForumindlægHej. Jeg sidder her og er dybt facineret af alt hvad jeg læser omkrig nye opdagelser i rummet, og lign. Og gad egentlig godt være ham der opdagede alt det! så tænkte på hvordan man bliver astronom? kan se at man skal have en bachelor grad i fysik, men hvordan tager man den? er der nogle krav til ... -
Danske navn for HNO2
ForumindlægHvad er det danske navn for HNO2, nitrous acid, jeg synes ikke, jeg kan finde det nogen steder. -
Problemstilling
ForumindlægHej Jeg skal lave en problemstilling af emnet "forbug og genbrug af tøj". Jeg har i forvejen lavet nogle arbejdsspørgsmål, så har ingen idé, hvad min problemstilling skal være... Nogle forslag? Så skriv gerne:) - Mange tak -
Hvad er Ammoniak osv.
ForumindlægHej! Nu har jeg forlænget mine lektier så langt ud til at de skal afleveres om 2 dage. Men problemet er at det er virkelig svært. Kan nogle please forklare mig hvad Nitrit, Nitrogen, Ammoniak og Nitrat er i ''børnevenling'' format? Kærlighed til den der hjælper <33 -
Beregning af kobs, 1.pseudo 1. ordens reaktion
ForumindlægJeg har fgl. opgave, hvor jeg skal beregne pseudo 1. ordens hastighedskonstanten kobs. Jeg skal anvende denne formel, men jeg kan slet ikke få de samme resultater. Håber på hjælp. https://imgur.com/a/whBkp4t -
Michaelis Menten ligningen
ForumindlægHejsa! Kan nogen hjælpe med at beskrive hvad Michaelis-Menten ligningen egentlig er? Har tjekket alle steder online, men føler dog ikke de kommer med en god forklaring, som er forståelig. Håber i kan hjælpe. Tak på forhånd -
kovalent binding og orbitaler
ForumindlægHejsa!Er der nogen, der er meget gode til at forklare hvad en kovalent binding er, og hvad orbitaler er og hvad sp2,sp3 osv. hybridiserede bindinger er. Jeg forstår det simpelthen ikke. Har læst det flere gange og det bliver jo ofte nævnt når man går i 3.g og har kemi på højniveau. Har pt. om spe... -
FSA HELP NOW
ForumindlægHej... Jeg skal meget snart op til eksamen i fysik/kemi(folkeskolen). Jeg kunne godt tænke mig at spørge, dem soom har prøvet det før, hvilke spørgsmål der bliver spurgt om, som kan give 10 i karakter? Det skal være inden for disse emner. Magnetisme, Radioaktivitet eller metaller/ikke-metaller ... -
Fysik forsøg og disposition, hjælp
ForumindlægVI er to piger som er lidt stressede... vi skal op til fysik/kemi eksamen i 9 klasse, men vi mangler forsøg til: Det periodiske system, ioner og grundstoffer. Vi har også lidt svært ved at finde ud af hvad vi skal snakke om inde under disse emner... hvis i ville hjælpe os, ville det være til ri... -
Ellipser (andengradsligning)
ForumindlægHej alle Jeg har følgende andengradsligning x^2+16y^2-8x+32y-32=0, hvor jeg skal finde ellipsens centrum og halvakser. Jeg ved at jeg skal benytte formlen for ellipsen med centrum i punktet (p,q): (x-p)^2/a^2+((y-q)^2/a^2=1, men kan ikke løse opgaven. Er der en der kan hjælpe mig med at løse... -
FSA fysik - Ny Prisma 9 - dispositioner, FORSØG!
ForumindlægHej alle. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg skal op til folkeskolens afgangsprøve i fysik/kemi. I min fysik/kemibog 'Ny Prisma' hedder kapitlerne som jeg kan risikere at trække, og derfor gerne vil have noget hjælp til: - Jorden salte (om Gødning, nitrogens kredsløb, m.m.) - ...
