Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 14281 til 14300 af 48880
-
Tysk oversættelse - HJÆLP
ForumindlægEr der nogle tyske hjerner, som kan være sød at se om jeg har oversat nedenstående tysk rigtigt til dansk? :) Jeg vil være meget taknemmelig! Heinrich Böll,21.12.1917-16.7.1985, tysk forfatter. Hans internationale anseelse kulminerede med tildelingen af nobelprisen 1972. Heinrich Böll var... -
Samfundsmæssige fordele og ulemper ved gensplejsning
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at skrive en samfundsfag opgave (i samspil med biologi), der omhandler gensplejsning. Jeg har lige skrevet et afsnit, hvor jeg vurdere hvilke fordele og ulemper der kan være forbundet ved gensplejsning. Jeg tænkte på om der er nogle som vil give noget feedback? Evt. noget d... -
Spørgsmål Ang. samf eksamen c-niveau
ForumindlægHej Allesammen.. Jeg skal op i Samfundsfag, eksamen på c-niveau. Jeg har kigget lidt på nogle indlæg, men har ikk rigtigt fået afklaret mit spørgsmål, derfor spørger jeg: -Hvordan foregår en eksamen i samf. på c-niveau? -Hvad forventes af en? -Hvad kan man udover, at læse hele pensummet igennem... -
SRP Mainstream
ForumindlægKære studieportalen Jeg skal senest vælge SRP-emne i morgen og i den forbindelse har jeg overvejet Jordskredsvalget i fagene historie og samfundsfag. Problemet er, at jeg har hørt en del som har tænkt sig at skrive om disse emner, hvilket jeg bliver en anelse bekymret over. Vil ens lærer og cen... -
Hjælp til eksames projekt HF
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at finde et navn til min eksames projekt- da jeg vil skrive om unge indvandrer i DK- Og det skal jeg skrive i Historie B og samfundsfag c. Jeg har lidt problem med historie delen- men jeg tænker umeddelbart på gæstarbejder I Dk- Og hvad synes I om dette emne --... -
samf a mundt. eksamen
Forumindlæghey there. jeg er desværre så uheldig, at mit ene eksamensfag i år er blevet mundtlig samfundsfag, som jeg har på a-niveau. jeg skal op i næste måned, så der skulle være god tid til at læse op, men jeg synes alligevel, det er mega uoverskueligt. jeg tænkte, om der var nogle herinde, der havde e... -
HF eksamensprojekt.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til at gå igang med mi eksame-projekt. Jeg skal vælge 2-3 fag som der skal udarbejdes i. jeg kan vælge mellem alle de fag man har på Hf. Så Jeg har brug for lidt hjælp og råd fra nogen som har skrevet eksamensprojektet før eller evt er igang med det. Jeg har overvejet a... -
De taksonomiske niveauer
ForumindlægHej alle. Jeg skal op til årsprøve i samfundsfag i morgen og jeg har 24 timers forberedelse til at lave min synopsis. Jeg kender lidt til de taksonomiske niveauer, men min lærer går meget op i, at vi rammer dem godt, og at vi har styr på at skelne mellem de 3 niveauer. Jeg håber der er en venlig... -
Stil
ForumindlægHejsa. Er der en af jer herinde der ville være sød at rette min stil for de værste komma/stavefejl og lign. mine øjne er ved at køre træt i den nu. På forhånd takHer er stilen:Hvad er den korrekte definition på en dansker? I hvilke bøger skal man lede og på hvilke hjemmesider skal man søge?Vi må ... -
2.g opgave
Forumindlæg2.g opgaven skal skrives i enten dansk eller historie, men hvordan tæller denne opgave i det store hele? Vil den fremstå som en inviduel karakter som den tidligere 3.g opgave, eller vil den "bare" have en effekt på årskarakteren i det pågældende fag? 2. spørgsmål: Skal man bare skrive... -
Jeg har brug for hjæp!!!!
ForumindlægJeg vil bare være sikker på om, det jeg har skrevet giver mening. Jeg skulle nemlig omformulere en artikel. Sarkasme - den onde humor Danskerne elsker sarkasme og ironi, derfor kan det godt være svært at forstå, hvad de egentlig mener. Hvis man spørger de danske borgere, vil de beskrive d... -
Talebans mål, og hvordan de vil opnå dette
ForumindlægJeg har et analyserende spørgsmål omkring afghanistan i samfundsfag. Jeg vil analysere Talebans mål, og hvordan de vil opnå dette? Jeg vil gerne have hjælp til at finde nogen samfundsfaglige teorier omkring dette. -
Emneforslag i samf./his./engelsk
ForumindlægHej, er der nogle, som kan hjælpe med emneforslag i: 1. Historie/engelsk 2. Historie/samfundsfag eller måske 3. samfundsfag/engelsk? Har virkelig brug for noget inspiration! På forhånd tak, Scherz -
Entry / exit ?
ForumindlægHej :) Er der nogen der kan forklare hvad begreberne Entry og Exit betyder i samfundsfag? Har prøvet at søge, men kan ikke rigtig finde noget om det, ikke engang i mit samfundsfags leksikon. Tak. -
Metode ??
ForumindlægJeg er ved at skrive synopsis i Idræt og samfundsfag omkring ekstremsport, og jeg har nogenlunde styr på den samfundsfaglige metode, men er der nogen som kan hjælpe mig med metoden indenfor idræt? -
Alkohol..
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive en dansk stil om alkohol. Vi er blevet bedt om enten at skrive en litterær artikel eller en kronik. Jeg har valgt at skrive en kronik om alkohol. Vores lærer har understreget, at en af de vigtigste ting når man laver en kronik, er at lave en spændene og fængende indle... -
Medicin - Danmark vs Udlandet
ForumindlægHej SP! Jeg skriver idet jeg er blevet optaget på et medicinstudie i Riga, Letland. Dette har dog medført nogle bekymringer om, hvorvidt universitetet faktisk er godt, og om medicinstuderende i Danmark er bedre kvalificerede / "bliver bedre læger". Generelt er jeg usikker på, om unive... -
Oplæg
ForumindlægHej med jer!Jeg skal holde oplæg i engelsk imorgen, jeg skal bare snakke i ca 5 min og lidt mere, det er ligegyldigt om hvad, bare jeg snakekr engelsk.. og de fleste har holdt oplæg om en ferie og det er ved at være for kedligt at høre på!! Nogen der har nogle gode forslag???Tak:) -
Dybkær på dybt vand
ForumindlægLone Dybkærs nyeste forslag i forbindelse med valget er omvendt bevisbyrde i forbindelse med volgtægtssager:http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=358250Er der andre end mig der finder det vanvittigt, og at det nok kommer til at give et hak i tuden til de radikale? -
Blokpolitik
ForumindlægHvad er blokpolitik? Og hvem er røde? Jeg synes altid at man hører om f.eks røde holdninger.
