Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 14341 til 14360 af 152758
-
Hjælp til biologi
ForumindlægEr der nogen der har lavet dette eksamenssæt i sommers 2013, som jeg evt. må se deres besvarelser fra, så jeg kan sammenligne med mine egne? :) - Dokumentet er vedhæftet Tak på forhånd! -
Cholesteroltal
ForumindlægHej, jeg problemer med denne opgave: b) Forklar at forskellen i de målte absorbanser gør det muligt at bestemme cholesteroltallet Opaven kommer fra eksamenssættet fra maj 2012 -
Nyttefunktion m.m
ForumindlægDet drejer sig om nedeforstående opgave. Hvis nogen ved hvordan man skal løse bare noget af det, bliver jeg meget glad. Det er et gammelt eksamenssæt, hvor jeg nysgerrig ang. hvordan man skal løse det. Takker for hjælpen. -
jura- forfatningsret
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har et problem med en opgave. Jeg håber nogle kan hjælpe. Kan ikke finde ud af spørgsmål 1 og 3. har vedlagt eksamenssættet. Med venlige hilsner Lasse. -
Fysik >< Matematik
ForumindlægSkal man være god til matematik for at studere fysik på universitetet? Er fysik ikke mere præget af matematik end kemi er på uni? -
Troende og 'oplyst'?
ForumindlægEr det muligt at være både troende og …… have en naturvidenskabelig profession?… være oplyst (ved oplyst menes der kendskab til evolutionsteori mm.)generelt?… etc.?Umiddelbart virker det ret selvmodsigende og dobbeltmoralsk.Grunden til at jeg spørger, er fordi min gamle fysik/kemi-lærer i grundsk... -
Differentialligninger: Separation af de variable
ForumindlægHej. Vi sidder lidt i problemer omkring differentialligninger og metoden separation af variable. Er separation af de variable en metode, der kun kan bruges til løsning af differentialligninger af typen: y'=g(y)*h(x), eller er det blot en matematisk metode, som kan bruges ved alt? (altså ... -
Skal jeg op i fransk eksamen?
ForumindlægHej Jeg har lige valgt at tage 5 A fag, hvor fransk er en af disse fag. Jeg har nu fortrudt af forskellige årsager og har derfor skrevet til kontoret, som svarede, at det i princippet var muligt at vælge et andet fag inden skolestart, så længe det ikke havde indflydelse på mit eksamensudtræk.... -
Bevis (Vektorer)
ForumindlægOpgaven lyder: Lad a og b være egentlige vektorer. Bevis at: a * b = a * ba , hvor ba er projektionen af b på a. -
Skal rejseomk. inkluderes i nettobetalingsstrømmen?
ForumindlægHej! Jeg er ved at lave en opgave i VØ fra eksamenssættet VØ niveau A august 2008. I opgave 2.3 skal jeg opstille nettobetalingsstrømmen for to investeringsmuligheder. Jeg får oplyst kalkulationsrente, investeringssum, besparelse i forhold til den maskine, virksomheden benytter pt. samt scrapværd... -
PCR-primer og bestemmelse af en mulig basesekvens!
ForumindlægJeg har i et eksamenssæt i opgave 2, B, a, (se vedhæftede opgavesæt) fået til opgave at angive en mulig basesekvens for en særlig PCR-primer. I og med, at vi ikke har lært noget om disse metoder har det fordret rigtig meget opsøgning af kilder på internettet, og info osv. Jeg er kommet frem til... -
Bestem volumenet
ForumindlægHej, Jeg er i gang med opgave 2 fra eksamenssættet fra maj 2009 (link: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Htx/090529_opgave_matA_htx.ashx) Jeg har lige bestemt en ligning for cirklen: 25,625^2 = (x-0,625)^2+(y-5,625)^2 Den opgave jeg er nået til lyder: "Bes... -
Differentialligning eksamen 2009 opgave 16
Forumindlæghej, Jeg sidder med opgave 16 fra sidste års eksamenssæt, og kan har problemer med opgave 16 som lyder: "Et vandbad opvarmes fra 20°C til 100°C. Den indre temperatur (målt i °C) i et bestemt objekt, der befinder sig i vandbadet under opvarmningen, er en funktion f af tiden t (m... -
Hjælp til opgave om Astronomi
ForumindlægHar brug for hjælp til denne opgave, da jeg er stået af og ikke ved hvad jeg skal gøre. Det er opgave 6 (Titan og Cassini-Huygens) i dette eksamenssæt: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12... -
Gode råd
ForumindlægHej. Vi havde for nylig en terminsprøve i bioteknologi A, som jeg endte med at dumpe. Personligt laver jeg alle mine lektier, og jeg forsøger så vidt som muligt at forstå det, vi har om. Dog formår jeg i terminsprøven ikke at besvare de spørgsmål, der bliver stillet, med det der forventes af min... -
OT for cyanid - redoxreaktion for udtrækning af guld
ForumindlægHej Jeg skal redegøre for, at nedenstående reaktion er en redoxreaktion. Jeg har derfor tænkt mig at tildele oxidationstal for at vise, at der både sker en oxidation og en reduktion. Problemet er bare, at carbon både kan have oxidationstal -4, +2 og +4, imens nitrogen kan have -3,+1,+2,+3,+4 og +... -
Hjælp til 2 eksamensopgaver fra 2012 - Fødevarebestråling og Titan og Cassini-Huygens
ForumindlægOpgave 5 Fødevarebestråling : I visse situationer bestråles fødevarer, f.eks. når det er nødvendigt, at patienter får mad helt uden bakterier. Desuden er det tilladt at bestråle krydderier. Det radioaktive nuklid 60Co anvendes ofte til bestråling af fødevarer. a) Opstil reaktionsskema... -
Optimering - opgavesæt
ForumindlægEHejsa! Jeg har fået til opgave af min lære at løse nogle optimeringsopgaver fra forskellige eksamenssæt. Jeg er kommet til en opgave jeg simpelthen ikke kan hitte ud af, og jeg håber derfor at nogen har tålmodigheden til at forklare mig den ;) Opgave 3: En rektangulær legemadras kan foldes... -
HJÆLP!
Forumindlæg"Man gøder ofte markerne med letopløselige salte, der inderholder nitrat, kalium og ammonium osv.(NPK gødning) a) Hvilke fordele er der mon ved at vælge letopløselige salte? b) Hvilke ulæmper kan der være ved at vælge letopløselige salte?" Sådan lyder den opgave jeg har fået i kemi, og... -
Navne!!!
ForumindlægJeg sidder her nu med Kemi opgave, jeg skal aflevere imorgen og har lidt lost i . Hvad er navne til de følgende stoffer? a) C6H5CH3 b) D20 c)HOOCCO(CH2)2C00H d) CH=C(CH3)CH=CH2 e) C6H8 F)Be(NO3)2, 3H20 g)Pb(CH3)4 h)HOOCCH2COCOOH og til sidst: Bølgelængde af Strontiumtitana...
