Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 14361 til 14380 af 135324
-
funktion
Forumindlæghej allesammen. Jeg har fået en opgave i matematik som jeg bar ikk kan huske hvordan jeg løser. Den lyder sådan her: Funktionen er f(x)= x^2+(1/x) hvor x er større end nul. Bestem koordinatsættet til det punkt på grafen for funktionen, hvor tangenthældningen er -3? Hvad gør jeg så? På f... -
Bestem forskift for et polynomium ud fra to punkter
ForumindlægHej. Jeg har fået den her opgave i matematik, som jeg simpelthen ikke kan få til at give mening. Jeg vil selv mene at jeg skal løse den ved hjælp af faktorisering, altså f(x)=a(x-r1)(x-r2) Opgaven lyder: opskriv en forskrift for et andengrafspolynomium som skærer x-aksen i x=-2 og x=3 -
Bestem koordinaterne til skæringspunktet (Hjælp søges hurtigst muligt!)
ForumindlægSer I, jeg har fået en opgave i matematik. Jeg er simpelthen fuldkommen på bar bund. Opgave formuleringen er således "Bestem koordinaterne til skæringspunktet mellem linjerne m og n, når: m: y=-x+3 og n: y=x-1" Hvordan beregner jeg dette? -
Giv eksempler på anvendelse af regnereglerne for differentiable funktioner.
ForumindlægHej.. Jeg skal op til mundtlig eksamen i Matematik meget snart og ét af de spørgsmål jeg kan trække er: 3. Regneregler for differentiable funktioner: a. Gør rede for begrebet differentialkvotient. b. Bevis regneregler for differentiation, herunder produktreglen. c. Giv eksempler på anve... -
Bestem forskrift
ForumindlægEr ny herind, og tænkte på om der var nogle der lige kunne hjælp mig med en matematik opgave ? Om en eksponentielt aftagende funktion f oplyses, at grafen for f går gennem punktet P(3;100), og at halveringskonstanten er 47. Bestem en forskrift for f. Håber nogle vil kigge på det .. -
Problemregning
ForumindlægHej. Jeg har lavet en matematik opgave og har vedhæftet den. Jeg skriver svarene ned jeg har regnet ud. Jeg håber at nogen vil rette dem for mig 1: 42 kg 2: 4.2*4 = 168% 3: jeg har tegnet et koordinatsystem 4: 1.75 + 3,3 5: Det er en tænkeopgave, jeg har lavet den selv -
hjælp til kvardratsætninger
ForumindlægHeej med jer. Har fået en matematik opgave for som jeg bare ikke kan løse. Opgaven lyder: Benyt kvadratsætningerne til at omskrive følgende udtryk. a. 3² - a² b. (2a)² - (3b)² c. 9a² - 1 Håber i vil hjælpe. -
gymnasiet - Hvad lær man
ForumindlægHvad er det man lærer på gymnasiet? (Matematik) Er der nogle der vil undervise mig, så jeg er klar til gymnasiet -
skifte gymnasium
ForumindlægHej Allesammen. Jeg har virkelig brug for jeres hjælp og jeg håber at I vil svare mig hurtigst muligt. Jeg har nu gået i 1.G siden sommerferien sluttede, men jeg kan seriøst ik lide min klasse. Er det muligt at skifte gymnasium? skal jeg kontakte min studievejleder oder was? Please hjælp, for det... -
Såørgsmål: vedrørende eksamen
ForumindlægHejsa...! har lige et spørgsmål vedrørendeeksamenKan man være sikker på, at komme op i det fag, som man har på b niveau i 3 g...??? -
Valgfag
ForumindlægJeg går i 2g sproglig og skal vælge mine valgfag for 3g inden for de næste par dage. Jeg har samfundsfag på A-niveau og skal altså vælge to valgfag for 3g. Skal jo vælge et sprog som bliver engelsk og derudover har jeg tænkt mig at vælge matematik på b (altså sprogligt højniveau). Egentlig er jeg... -
bedst muligt areal
Forumindlæghej. står med den her opgave i matematik hvor man skla finde ud af hvordan et banner skla være i længde i et center. der er tale om et banner på 18 meter. men nu kommer det sværer for banneret ene side er lukket så man har reelt kun 3 sider. hvad gør?? formel o.s.v?? mvh christoffer -
Brøknavne
ForumindlægHej jeg skal lave Matematik til i morgen og der er en opgave jeg ikke kan finde ud af så jeg ville høre om der er nogle der ville hjælpe mig? Den opgave jeg ikke kan finde ud af handler om at jeg skal finde 3 brøknavne og hvad er det? -
Betaling for uddannelse i Danmark?
ForumindlægJeg hørte her til morgen i TV-avisen, at Dansk Folkeparti er kommet med et lovforslag om, at unge som tager en akademisk uddannelse i Danmark skal forpligtes til at arbejde i Danmark. Dette skal forstås således, at hvis jeg tager en cand.polit i Danmark, så skal jeg enten arbejde i Danmark i en å... -
HVIS JEG VAR UNDERVISNINGSMINISER VILLE ALT VÆRE ANDERLEDEST FOR DEM DER VED HVAD DE VIL
ForumindlægHvis jeg var undervisningsminister, ville jeg sørge for at dem, der ved, hvad de vil med deres liv uddannelses -og jobmæssigt, skulle have mulighed for efter endt folkeskole at sætte deres egen undervisning sammen. Det skulle være sådan, at for den der f.eks gerne ville være lære og undervise i..... -
3,4 og 5 gradspolynomier
ForumindlægOkay, så jeg skal op i mundtlig matematik på fredag (21/6) (juhu eller noget) og i den forbindelse er der et spørgsmål om polynomier som jeg har lidt problemer med. I spørgsmålet bliver jeg bedt om at "komme ind på andre typer af polynomier" og her tænker jeg der er ment 3,4 og 5 gra... -
Forslag?
ForumindlægNogen der har nogen gode ídéer til emner, hvor matematik A kan indgå sammen med idræt B eller biologi B -
Kursus
ForumindlægHej, er det muligt at tage kursuser (matematik B) selvom man ikke har afsluttet sin gymnasiel udannelse fx på niels brock? -
Hvor meget kan man nå?
ForumindlægHejsa!Måske er der blevet svaret på det her før, men har søgt lidt rundt og har ikke fundet det!Jeg skal op i matematik på tirsdag og har lidt problemer med at finde ud af hvor meget man kan nå på de 25-30 minutter man har inde til eksamen.Jeg tror det tager længere tid derinde, end når man sidde... -
eksamen
ForumindlægHej....Jeg har et spørgsmål....??? Jeg har lige afsluttet 1 g og da jeg var så "heldig" ikke at komme op til eksamen, er mit spørgsmål så: hvor mange eksamener skal jeg minimum ha afsluttet efter 2 g....???på forhånd tak
