Søgning på: lille fedtøre analyse. Resultater: 14621 til 14640 af 45492
-
Chi i anden haster
ForumindlægBrug chi i anden test til at undersøge om disse forsøg også underbyggede mendels teori: Rund gul / rynket gul / rund grøn / rynket grøn / ialt observeret315 / 101 / 108 / 32 /556 Forventet 312,75 / 104,25 / 104,25 / 34,75 / 556 min chi i anden værdi bliver 0,47. og det jeg spørger om hvordan jeg ... -
Au Petit Garçon
ForumindlægEr der nogen som ved hvad det betyder? Au Petit Garçon = ?På forhånd tak -
Rettelse af engelsk stil
ForumindlægMan skal forstille sig man er midt i første verdenskrig og at man skriver et brev til en. Jeg har ikke lige fundet ud af, hvem det skal være til. Den er dog ret kort, så hvis I har nogle forslag til hvad jeg mere kan skrive, må I også gerne det. Håber ellers I gider at rette nogle fejl :)Hi xMy l... -
På vej hjem?
ForumindlægHejsa... Håber lige nogen kan hjælpe mig, men er det ikke en 'smart' måde at sige "på vej hjem" på tysk, har ikke lige nogen ideer... Ikke uden at der kommer til at lyde dumt.. Tænkte bare det hed noget i stil med afu wegs nach Hause eller lign.??? Håber en kan hjælpe... -
Estertal
ForumindlægHej. jeg her kørt død i hvad et estertal går ud på. Jeg ved at man finder det ved at trække forsæbningstallet fra syretallet, men jeg ved ikke hvad det siger om et givent fedtstof. Er det en indikator for hvor mættet/umættet det er, eftersom det ikke rigtig kan være en indikator for hvilk... -
Nogen der måske vil rette min franske præsentation af min kat?
ForumindlægDen er meget kort og jeg ville sætte pris på, at en måske ville hjælpe. Hvis i har nogle idéer til hvad jeg mere kan tilføje, så sig endelig til :) J'ai un animal de compagnie et c'est un chat. Mon chat s'appelle Gucci. Gucci a 7 ans. Elle aime les poissions et les oiseaux mais elle ... -
pH i biofilm
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig med at løse denne opgave? Vi ved følgende: Ammoniak er en base med pKb = 4,75 (Hvad betyder dette, og hvorfor skriver man ikke bare pH-værdien?) I biofilm er der typisk en formel koncentration af ammoniak på 0,0078 M. Beregn pH i en biofilm under antagelse af, at de... -
Oplæsning til dansk eksamen
ForumindlægHej, jeg skal læse dette teksstykke op til dansk prøven: “Et af lysene gik ud. Skyggerne blev dybere, da jeg tilsluttede mine livgivende apparater. Oppe på taget havde jeg opstillet lynafledere for at opfange elektriciteten i atmosfæren. Livet er det store spring, den fuldkomne forskel, mum... -
Ultra kort opgave men lidt tricky?
ForumindlægEn partikel bevæger sig på en ret linje. Den strækning s (meter), partiklen har bevæget sig til tidspunktet t (sekunder), er givet ved s(t)= 5·t0,5 Bestem det tidspunkt hvor partiklens hastidhed er 2 m/s Jeg er ikke sikker men er det ikke bare med at diffe, sætte lig 2 og løse ,mht. t? -
trigonometri
Forumindlæghej jeg har to opgaver jeg er i tvivl om den først er at jeg skal vise at der eksisterer en retvinklede trekant hvor sidelængderne er tre på hinanden følgende heltal: n-1, n og n+1 og den anden er at i trekant ABC er AB og C punkter på henholdsvis BC, CA og AB. de er beliggende således at: B... -
Lidt hjælp :)
ForumindlægHey :P, jeg har en tyskartikel for, som jeg ikke fatter meget af. En som vil læse den og fortælle mig lidt om hvad den handler om.. :) Ville hjælpe mig så meget ..http://www.spiegel.de/kultur/gesellschaft/0,1518,370524,00.htmlpåforhånd mange tak../Sinz -
Hvilke anordninger findes der til at spare på vandet? hvad betyder (anordninger) i denne sammenhæng
ForumindlægHvilke anordninger findes der til at spare på vandet? hvad betyder (anordninger) i denne sammenhæng?. PÅ forhånd mange tak -
Mediefag - eksamensprojekt
ForumindlægHej! Jeg skal til at begynde på mit eksamensprojekt i mediefag. Det endelige produkt (filmen) vi skal lave, må vare HØJST 5 minutter. Vi har i min gruppe snakket om at lave en kort Film Noir. Jeg ville bare spørge om det kan lade sig gøre at lave sådan en på 5 min, og at det stadig bliver super... -
Ståendebølger-ligning
ForumindlægHeeeeej... Jeg fandt en rapport, som ligner min lidt. \n\nlink: https://www.studieportalen.dk/opg/pdf/o3165.pdf\n\nMit spørgsmål går til beviset: \n\nHvis jeg har: Lambda * f = rod(Fs/m1)\n\nHvordan får jeg det så over til: f = (1/L)*rod(Fs/ml) \n\nEr det en regneregl jeg ikke har hørt om før? - ... -
jeg kan ikk spansk men jeg bilver kaldt noget som jeg gerne ville have oversat
Forumindlægsom overskriften lyder... der er en pige som er vild med mig... hun kaldt mig først principi azul.. det fandt jeg ud af.. men nu kalder hun mig.. mi propia nene.. og jeg ved at mi betyder min.. håber virkelig at i kan hjælpe mig.. -
Hjælp til opgave (Opgavetype ukendt)
ForumindlægHej Jeg har en aflevering til imorgen. Jeg er nået til en opg. som jeg ikke komme særligt langt med. Opgaven ligger i PDF. På forhånd tak. -
radianer
Forumindlæghej jeg har et problem med en opgave omkring radianer.... hvis jeg har fundet eks. vinklen, eller radianen, hvordan finder jeg så hvad cos og sin er?? -
hvad har I om?
ForumindlægNu har vi haft om bølger i hele grundforløbet (okay, undtagen lige i starten, hvor vi repeterede en smule)... og jeg ved ikke om vi også skal have det efter grundforløbet, men det er så træls at have om det samme hele tiden. \n\njeg vil bare vide om der også er andre 1.g'ere der har haft om d... -
Tysk eksamens stil i dag, hvor god?
ForumindlægHej:) Nu var det så den sidste skriftlige eksamen i dag, tysk. Synes ikke emnet var særlig godt, men nuvel. ville høre om nogen kan give en kvalificeret vurdering af hvilken karakter den er til? Robert Fischer 1. Der folgende Text ist einen Auszug von einem Roman. Die Hauptperson ist der 19-jähri... -
Eksamensopgave
ForumindlægHej.. er der ikke nogen der lige vil gi nogle hint til hvordan jeg kan løse sådan en opgave??http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2000/hn99aab.pdfDet er opgave tre med trekanten ADE??
