Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 14641 til 14660 af 17507
-
Eksempel på kemirapport på engelsk
ForumindlægJeg skal til at skrive en rapport i fysisk kemi der dog skal affates på engelsk. Dette efterlader nogle spøgsmål til mig om hvordan man evt. kan formulere sig når man for eksempel skriver rapporten. Vi plejer for det meste at skrive formålet med øvelsen er, eller målet med at udføre dette forsøg ... -
Ordensreaktioner!!
ForumindlægJeg har fået følgende opgave for, og er fuldstændig på bar bund:S: Brom reagerer i sur vandig opløsning med acetone under dannelse af bromacetone Br2(aq) + CH3COCH3(aq) → CH3COCH3(aq) + H+(aq) + Br-¬(aq) I en række forsøg måles reaktionshastigheden for forskellige koncentrationer af ace... -
ORDENSREAKTION
ForumindlægJeg har fået følgende opgave for, og er fuldstændig på bar bund:S: Brom reagerer i sur vandig opløsning med acetone under dannelse af bromacetone Br2(aq) + CH3COCH3(aq) → CH3COCH3(aq) + H+(aq) + Br-¬(aq) I en række forsøg måles reaktionshastigheden for forskellige koncentrationer af acet... -
Hjælp med biologi Sexologi
ForumindlægHej er der nogen som kan hjælpe mig med nogle bio spørgsmål. Hvilke typer af organismer kan forårsage seksuelt overførte sygdomme? Nævn 3 eksempler på seksuelt overførte sygdomme. Angiv patogenet og forklar om symptomer og behandlingsmuligheder. Udover at beskytte mod bakterier m.... -
Kombinatorik
ForumindlægHej nu hvor der er lockout kan man jo ikke lige få hjælp af sin lærer så jeg håber i kan hjælpe :) Jeg er i gang med emnet Sandsynlighedsregning og kombinatorik i matematik og har fået en opgave der lyder " I et edb-spil skal man indtaste en trecifret kode for at få adgang. Hanna har g... -
den europæiske magtbalance
ForumindlægHej derude, jeg sidder lige og læser om oplysningstiden, og i min bog står der følgende: "For kongerne blev opretholdelsen af staten det helt overordnede mål, og det kunn elade sig gøre ved at sikre en stabil magtbalance i Europa. Derfor ser man i Europa i 1700-tallet, at hver gang en stat... -
Matemtik A, HF
ForumindlægHej, Har problemer i samme opgave, som der tidliger er forsøgt besvaret for nogle år tilbage... jeg er dog ikke kommet tættere på en løsning af at læse de svar... --------------------------- Øl med temperaturen 25°C sættes ind i et køleskab, hvor temperaturen er 5°C. Øllets tempe... -
Bestem stamfunktion
ForumindlægHejsa! Jeg har denne opgave jeg vil løse, hvor jeg skal bestemme stamfuntionen for grafen til f der går gennem ét punkt (vedhæftet). Det er faktisk ikke fordi, jeg SKAL løse pgaven, vil bare gerne have 100% styr på metoden. Jeg synes selv jeg har meget god styr på metoden: - Find stamfunktionen... -
af eddikesyreindholdet i husholdningseddike: ækvivalentspunkt
ForumindlægHej jeg er i tvivl i min opgave har jeg gennemgået et forsøg, hvor vi havde følgende reaktion, som vi så skulle måle PH på, hver gang vi tilsatte noget volume af NAOH: CH3COOH + NaOH ? CH3COONa + H2O Eddikesyre + Natriumhydroxid Natriumacetat + Vand Men Hvad er det så lige ækvivalentspunkt... -
Forberedelse på studiestart
ForumindlægJeg regner med at starte på DTU efter sommerferien, men er meget rastløs, og føler ikke rigtigt, at jeg rykker mig på nuværende tidspunkt. Jeg har forsøgt at lære at programmere, og har brug for flere forslag til, hvad jeg kan gøre nu for at blive en dygtig ingeniør. Kan man tage på sommerskole... -
Spørgsmål til ELISA-test
ForumindlægHej Jeg har lige nogle diskussionsspørgsmål til en ELISA-test, som jeg håber nogle kan hjælpe mig med. 1. Hvis du er blevet testet positiv, hvor har du så fået sygdommen fra? 2. Havde du været i direkte kontakt med en af de smittede? 3. Hvis ikke, hvordan kan du så forklare det positive resultat?... -
Beregning af stofmængde OH- = H3O+
ForumindlægHej. I forbindelse med en rapport om "Eddikesyreindholdet i hysholdningseddike" har vi fået til at opgave at lave nogle beregninger. En af spørgsmålene lyder: Beregn Stofmængde OH- = Stofmængde H3O +. Nogle fakta/ noterede observationer under forsøget inkluderer bla. Med pipette... -
Biologi journal!! HJÆLP!
ForumindlægHJÆLP!!! jeg er så stresset skal på arbejde om lidt men skal nå at aflevere en biologi journal inden hvor jeg skal svarer på følg. spørgsmål: • Hvordan kan ledningshastigheden i et nerve-axon nedsættes eller sagt på en anden måde – hvordan øges hastigheden fysiologisk? &bul... -
Hjælp søges - Dansk eksamen :)
ForumindlægHey derude. :) Jeg har brug for noget hjælp! Jeg har i Dansk trukket fordybelsesområdet fællesskab, hvor jeg så skal finde en tekst ( Digt novelle Rap, essay og helst IKKE en bog, men et uddrag er OK ) eller et maleri som har noget med det at gøre. Jeg har selvfølgelig først forsøgt at find... -
Celledeling
ForumindlægHej, jeg sidder og prøver at forberede et svar til dette eksamensspørgsmål: 8 Celledeling Ved hjælp af udleverede bilag og relevante udførte forsøg skal følgende besvares: Beskriv og forklar forskellene mellem de to celledelingsmetoder mitose og meiose, samt hvor disse celledelinger finder sted... -
Engelsk
ForumindlægHej, Jeg skal snart op i mundtligt engelsk, og der skal jeg jo have forberedt 5-min. "tale", om et selvvalgt emne. Min lærer mener, at det er bedst, hvis vi bare øver det, vi vil sige, uden at have skrevet det ned.. Jeg føler mig dog sikrest, hvis jeg får skrevet præcist, hvad jeg v... -
HJÆLP! manglende eksamensbevis til optagelse af videregående uddannelse
ForumindlægHej Jeg har været såden en idiot, at jeg troede (fordi nogen elever sagde det) at man stadig kan modtage eksamensbevis STX digitalt, selvom man mangler at aflevere bøger og har derfor ikke modtaget et fysisk eksamensbevis. Jeg har søgt videregående uddannelse på optagelse.dk, men sidder nu og m... -
Beregninger af fart og acceleration
ForumindlægHey, jeg har et lille problem. Jeg har fortaget mig et forsøg med et lod der falder igennem en timer (100 prikker i sekundet på en papirstrimmel) og derpå skulle vise loddets acceleration og fart. Problem er dog bare lige jeg ved ikke hvordan jeg kan bruge resultaterne til noget. Her er et link t... -
Stigning af vandstand
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg har følgende opgave jeg ikke kan finde ud af: Estimér stigningen i verdenshavenes vandstand ved en temperaturstigning på 2 grader. Det kan benyttes at = 2,1 * 10-4 K-1 for flydende vand og ved den nuværende temperatur har verdenshavene et volumen V1=1,37*109 km3 med et o... -
Farmakologi beregninger.
ForumindlægHejsa. Ved faktisk ikke lige om der er her jeg skal skrive mit spørgsmål, men nu forsøger jeg. Skal lave en beregning på medicin koncentrationen i plasmaet. Jeg ved at vedkommende får 40mg af et præparat 1 gang dagligt. Biotilgængeligheden er 80% jeg ganger 40mg x 80%/100= 32mg efter first pass...
