Studievalg og videregående studie

HJÆLP! manglende eksamensbevis til optagelse af videregående uddannelse

07. juli 2018 af sillejensen (Slettet)

Hej 

Jeg har været såden en idiot, at jeg troede (fordi nogen elever sagde det) at man stadig kan modtage eksamensbevis STX digitalt, selvom man mangler at aflevere bøger og har derfor ikke modtaget et fysisk eksamensbevis. Jeg har søgt videregående uddannelse på optagelse.dk, men sidder nu og mangler et eksamensbevis, som skal vedhæftes til ansøgning, hvis jeg skal kunne komme ind på videregående uddannelse. Jeg har prøvet kontakte skolen uden held og skrevet til dem uden at få et svar. Ved nogen, om det forsent at forsøge få sit eksamensbevis på optagelse.dk? Kan betale for bøgerne endda eller komme op og aflevere dem, bare så længe jeg får søgt ind i dette år. 


Brugbart svar (1)

Svar #1
07. juli 2018 af guuoo2

Da du ansøgte via http://optagelse.dk var der vel et trin hvor du skulle vedhæfte beviset eller angive at du vil dokumentere senere? Hvis du gjorde det sidste er fristen slutningen af august ved de fleste uddanelser.


Svar #2
07. juli 2018 af sillejensen (Slettet)

Har søgt ind på Århus Universitet, og skulle mene fristen er 8. juli for vedhæftelse af eksamensbevis. Og beviset er ingen steder at finde inde på optagelse.dk


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. juli 2018 af guuoo2

Læs her: https://www.optagelse.dk/faq/230512-nyeksamen.html

' Adgangsgrundlaget skal være udfyldt, før du kan afsende en ansøgning. Når du har afsendt din første ansøgning, har du ikke længere mulighed for at rette i oplysningerne under fanerne "Oplysninger om dig" og "Adgangsgrundlag" '

Trykkede du ikke på "tjek for ny eksamensbevis" inden du ansøgte?


Svar #4
07. juli 2018 af sillejensen (Slettet)

Jeg har slet ikke haft mulighed for at trykke på "tjek for ny eksamensbevis" selvom jeg har gjort studentereksamen STX færdigt, fordi den slet ikke er der. :( 


Brugbart svar (0)

Svar #5
10. juli 2018 af calliemoore (Slettet)

Altså lige nu er der stadig åben for uploadning af bilag på optagelse.dk. Mener vist at den 10. er den sidste dag du kan uploade. Min skole havde selv uploadet mit bevis for mig på optagelse.dk., så dit burde altså være uploadet eller i det mindste ligger det måske inde på lectio? Hvis dette ikke er til hjælp så kontakt de enkelte uddannelser og spørg om betinget optagelse (altså du bliver optaget med betingelse på at du aflevere beviset inden studiestart)


Skriv et svar til: HJÆLP! manglende eksamensbevis til optagelse af videregående uddannelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.