Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 14661 til 14680 af 63055
-
"En-to-tre-nu" af Jesper Wung-Sung
ForumindlægNogen der har læst den? -
Alfa, beta og gamma
ForumindlægEr der nogle der kan fortælle med noget om de tre stråler og hvad man bruger dem til -
(DP) Palindrom
ForumindlægJeg tænkte, at jeg ville sætte niveauet lidt ned, så vi kan få flere med i konkurrencen. Dem som allerede er tilmeldt bedes ikke besvare opgaven. De andre skal jo have muligheden. Hvad er det første kvadrattal over 1000, som er et palindrom? (2002 er fx et palindrom) -
Atomer
ForumindlægKan et atom deles i mindre dele? -
i eller på
ForumindlægJeg kludrer meget med om der skal stå i eller på. f.eks. 9;9;jeg er i skolen. 9;9;jeg er på skolen9;9; begge lyder til at være rigtig. generelt så er der flere sætninger hvor jeg kommer i tvivl om det er i eller på -
Er jeg bestået i matematik A ?
ForumindlægHej, jeg har længe været i tvivl om jeg egentlig er bestået eller dumpet samlet set i matematik A. på mit eksamensbevis fra 2007 har jeg fået følgende karakterer: Valgfag på Højt niveau (A): Matematik, skriftligt: Årskarakter: 7 Eksamenskarakter: 8 Matematik,, mundtligt: Årskarakter: 6 ... -
Hvad skal du studere efter gymnasiet?
ForumindlægJa overskriften siger det hele. Skal selv læse statskundskab. -
Beskriv dig selv!
ForumindlægBeskriv dig selv med 3 ord! jeg vil især gerne se de hårde drenge denne gang, men helst ALLE! mathon, peter lind, Jerslev, Erik morsing and so on... -
vands massefylde
ForumindlægJeg har læst en del om Arkimedes lov, og vil nu sikrer at jeg har forstået det 100% korrekt. derfor har jeg besluttede mig at løse nogle af de opgaver som man kan finde på nettet. problemet er så det med vands massefylde. på Wikipedia står der at vand ved 3,8 grader har et massefylde på 1,000 er ... -
Tage hensyn til nyttevirkning til beregning af elkedel.
ForumindlægHej! :) Jeg har en opgave hvor jeg skal udregne hvor lang tid det tager at opvarme 2 kg vand fra 18 grader til 72 grader, og her får jeg at vide at kogepladen har en nyttevirkning på 40%. Har gjort sådan her, men nu kommer jeg i tvivl da jeg ikke har taget hensyn til nyttevirkningen i udregning... -
Opløselighedsprodukt (termodynamik)
ForumindlægHej, jeg sidder med en opgave jeg har brugt lidt tid på at løse uden fremskridt. Ligevægtsloven for reaktionen for calciumsulfats opløsning i vand: / / / Jeg har beregnet og for reaktionen: Nu skal jeg beregne opløselighedsproduktet ved 100 grader. Jeg har fået at vide (fra en... -
Lille opgave om Fotonenergi?
ForumindlægHej, har svært ved denne opgave. Håber nogle kan hjælpe? En glødelampe 60 W udsender 2% af den omsatte energi som lys. Bølgelængden ligger i det synlige del af spektret på 550 nm. - Beregn den tilsvarende fotonenergi? Jeg ved man skal bruge følgende formel for fotonenergi: E = h * f ... -
Specifik varmekapacitet
ForumindlægHej allesammen! Jeg trænger til hjælp til opgave 6B og 7. Opgaveformuleringen er vedhæftet. Jeg har gjort mig nogle overvejelser til opgaverne: 6B: Måling af temperaturens specifikke varmekapacitet: Her har jeg tænkt på, at man kan smide stenen ned i noget vand, med kendt masse, og kendt start... -
Eksamens skræk...
ForumindlægSom mange andre lider jeg af eksamens skræk, og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre for at komme af med det! Er der nogle der kender metoder til at bearbejde det??? /V -
At gå om
ForumindlægHvis man går i 3.g., har et snit på fx 9,4 men skal have 9,9 i sin uddannelse.Er det så en mulighed at gå 3.g. om?I så fald, man i 3.g. har fået 11 i standpunkt i et par fag, kan man så ikke allerede afslutte dem nu, og ikke have dem det år man går om, så man selektivt udvælger enkelte fag hvor m... -
vektorer problem???
Forumindlægi koordinatsættet i planen er en linje l og en linje m bestemt ved: l : 5x+8y+3=0 m : x over y = 3 over -1 + t * -6 over 5 linjerne l og m skærer hinanden i punktet A a) beregn koordinatsættet til A ??? b) Beregn den spidse vinkel mellem l og m ??? -
TV2-FSA
ForumindlægHelloJeg er lige kommet hjem fra en terminsprøve, hvor vi lavede en opgave om TV2.Jeg har lige nogle spørgsmål, til dem der har lavet den (jeg har ikke en skanner, så jeg kan skanne den ind)3,2:"Beregn det mulige antal tv-seere ældre end 12 år i TV2/nords område"!Jeg har gjort følgende:... -
Forslag til essay?
ForumindlægHej med jer derude :-) Jeg skal skrive et essay og må helt selv bestemme hvad den skal handle om. Vi har fået helt frie tøjler. Har i nogle forlsag til nogle emner? Har i selv skrevet et essay om noget, i synes der var sjovt at skrive? Hilsen S. -
Hårdt
ForumindlægHej--Jeg skal på HH efter sommer, og kunne godt tænke mig at høre, hvordan det er, og om man overhovedet har en fritid/liv! når man går på skolen, altså hentyder til lektier. -
Eksamens historier
ForumindlægJa så er vi jo ved at værre godt igennem årets eksamener.. de fleste mangler kun en 2-3 stykker...så tænkte jeg at der ligesom så mange år før det måtte være en masse gode eksamenshistorier om folk der har været uheldige og folk der har været heldige osv..?del ud af visdommen folkens ?
