Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 14781 til 14800 af 23684
-
AT
ForumindlægVi har lige udarbejdet vores synopsis og vi skal i slutningen af ugen fremlægge hvad vi har fundet ud af. Da vi fra start af, har fået at vide, at der ikke bliver givet nogen karakter for opgaven, har min gruppe slet ikke arbejdet effektivt i forløbet. Jeg har selv lavet, det jeg skulle lave. O... -
Valg af dansk prøveoplæg :)
ForumindlægJeg har trukket fordybelseområdet Døden, sorg og krise (dansk mundtlig - prøveform B) og har brug for hjælp til at vælge et prøveoplæg. Klassens opgivelser inden for fordybelsesområdet er: En, to, tre-NU! af Jesper Wung-Sung Hosekræmmeren af Blicher En stor dag af Henrik Pontoppidan ... -
Math hjælp... haster!
ForumindlægOpgaveformuleringen er således: "En funktion f er givet ved: f(x)= kvadratrod(ax-b) hvor a og b er positive tal. Med P betegnes et vilkårligt punkt med positiv andenkoordinat på grafen for f. Projektionen af P på førsteaksen kaldes R, og skæringspunktet mellem tangenten til grafen i P og f... -
skriftligt fravær
ForumindlægHej. Jeg ville bare høre, om der er nogle, der ved noget omkring, om det er muligt at gå et helt skoleår med én manglende aflevering uden at blive gjort opmærksom på dette af studievejleder eller skolen? Eller skal skolen gøre noget ved det, hvis man har manglende afleveringer, ligegyldigt hvor ... -
eksamen
ForumindlægHej Jeg skal snart op i historie... Mit spørgsmål er: hvordan foregår historie eksamen... det med problemstillinger?? -
FSA - Synopse i dansk
ForumindlægHej folkens. Jeg skal op i dansk på fredag, og tænkte på om nogle af jer kan hjælpe mig med at give en begrundelse for valget af min artikel (trak en artikel som fordybelsesområde), det er en synopseprøve der er tale om :) Mvh. Daniel, på forhånd tak. -
sso-indledningen
Forumindlæger der krav til hvor lang en indledningen skal være? min fylder ca 13 linie :S skal den fylde mere? og skal indledningen være på en side for sig selv? -
SSO
Forumindlægnu skal jeg se om jeg har det rigtigt.....MAX 15 sider...min 10? help -
Faser i vikingetiden
ForumindlægHej, Jeg sidder og læser op til historie-eksamen, og er ved at danne mig et overblik over perioden. Jeg kan huske, at vi lærte at man kunne opdele vikingetiden kunne i 3 perioder, noget med små lokale vikingetogter til mere organiserede nationale vikingetogter. Jeg kan dog ikke finde noget inform... -
Jeg vil vælge historie
ForumindlægHejsa... Så skal jeg snart i gang med dansk historie opgave... Jeg vil gerne vælge historie. har i nogle tips til, hvad jeg kan starte med at gøre? Altså hvis jeg nu vil skrive om Renæssancen. Hvordan finder jeg en problemformulering? Hvad var fx. et problem i den tid? Tak på forhånd. ps: til d... -
Emne til SRP
ForumindlægHej jeg går på STX og jeg har fem a-fag.. Jeg fik at vide af min klasselærer at det kunne være en god ide at starte på mit SRP. Som sagt så har jeg fem a-fag som er: Matematik, Spanks, Dansk, Historie, Bioteknologi. Jeg skal vælge to af disse fag og kombinere dem og komme med et godt fæ... -
Gamle skoleting
ForumindlægHej. Jeg er her for 1,5 uge siden starter i STX. Fedt, fedt. Jeg har lige et spørgsmål, det er nok forsent nu men alligevel. Gamle ''stuff'' fra mine folkeskoleår har jeg smidt ud.. dog har jeg beholdt nogle stile, rapporter og noter til de forskellige afgangsprøver.. Ell... -
Perspektivering, emner etc.
ForumindlægTil de forskellige ting (pensum står nederst) som jeg har læst, hvilke overordnede emner, temaer og perspektiver er gode at tage fat på? Nogen der kan hjælpe mig lidt på vej måske? Jeg har skrevet noget ned til nogen af emnerne - men ville være dejligt med lidt hjælp :) Pensum: Herodot: Polyk... -
Slaverne i Romerriget
ForumindlægHey der... jeg skal til at skrive en stor historie opgave om slaverne i Romerriget... Jeg har selv lavet to problemformuleringer, skal self. kun vælge en! fx: jeg vil gøre rede for slaverne i Romerriget og hvordan de levede. Men har brug for lidt hjælp... Har i nogle ideer til en god problemform... -
Finde amplitude til sin() som tangerer kugle
ForumindlægHej, jeg er ved at lave en projektopgave i matematik. Projektopgaven kræver at jeg opstiller to funktioner som skal tangerer hinanden. Det lyder i sig selv let nok, problemet er bare at jeg skal få en sinuskurve som starter i punktet (30;15,5) til at tangere en kugle med centrum i (100,0). De... -
SRP - 9/11 og forholdet mellem vesten og islam - HJÆLP! LITTERATUR!
ForumindlægHej alle glade brugere. Nå, som så mange andre har jeg lige haft 1½ uge hvor jeg har ligget på langs med den berygtede influenza A, og det var selvfølgelig i det tidsrum jeg havde planlagt at finde litteratur til SRP... Så nu er jeg på røven og tænkte at det jo kunne være at der var noge... -
har brug for hjælp til et digt DET HASTER!!
ForumindlægOKay jeg har det her digt som hedder ''Erindring'' som er skrevet af Tove Ditlevsen og jeg fatter intet af den. Så kan i måske hjælpe mig med at forklar lidt om hvad den handler om? -
Hvordan kan jeg vide at min ring er af rustfrit stål?
ForumindlægHej, jeg har købt en ring til 4,5€ som jeg er i tvivl om faktisk er lavet af rustfrit stål. Hvordan kan jeg teste om den er det, jeg har tænkt mig at lægge den i vand men er der nogle bedre muligheder end det? -
AT Synopsis
ForumindlægHej folkens, Er det muligt at få en af jer til at læse min synopsis til AT? Sådan at jeg kan få lidt respons, og måske nogle forslag til forbedringer. -
Religions Eksamen i morgen!!!
ForumindlægHej, jeg skal op i religion c niveau i morgen, jeg har forberedt mig ret godt. Men, men, men... jeg er så nervøs for, at jeg ikke ved, hvad jeg skal gøre med den tekst, jeg trækker. Jeg har simpelthen ingen anelse om, hvilke tekster slags, man kan trække? Vi har haft om emnerne : Islam Hinduism...
