Søgning på: tysk fremlæggelse. Resultater: 14941 til 14960 af 20009
-
engelsk vs. samfundsfaglig metode?
Forumindlægheej! jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal sige at det ene fag har været bedre end det andet under min metode fremlæggelse. jeg har om den store amerikanske depression. hvordan vil i sige at det ene fag har kunnet gøre nogle ting det andet ikke kunnet? jeg har tænkt lidt på følelser i engelsk ... -
Revolutionary war
ForumindlægHej allesammen (:Det her er på sin vis et historie spørgsmål men også et englesk.Jeg skal i englesk fremlægge om american history 1775-1861. Ind under dette hører jo the revolutionary war. Men hvad kalder man egentlig den på dansk?Under alle omstændigheder skriver jeg fordi jeg har ret svært ved ... -
Hvad skal jeg dog gøre!?
ForumindlægHej! Jeg skal for første gang op i mundt. dansk/historie - jeg skriver i dansk og har analyseret + fortolket "Som englene flyver" af Naja Marie Aidt. Jeg har fået at vide, at jeg har 20 minutter til at fremlægge de vigtigste pointer fra min opgave, men har så derudover nu fået at vide a... -
Problemstilling + perspektivering
ForumindlægJeg er lige ved at være færdig med mit talepapir, men kom lidt i tvivl vedrørende problemstillinger og perspektivering. 1) Skal man fremlægge alle sine problemstillinger i monologen, eller er det nok og komme ind på løsningen dertil i konklusionen, og så kan man jo uddybe i dialogen? 2) Mht persp... -
Telefonnummer
ForumindlægEn ven og jeg har nogle problemer med en opgave som vi ikke kan få hjælp med fordi vores lære vil have selvstændigt arbejde. Så jeg kopier opgaven ind og håber på hjælp med hvordan man kan løse den her opgave :) ____________________________________________________________________________________... -
"Kultur og samfund" - Anthony Giddens!
ForumindlægHej, jeg står med et lille problem. Jeg vil gerne benytte Anthony Giddens i min fremlæggelse til AT, men, men, men, der er nogle ting, jeg ikke forstår ved hans teori om resultaterne af refleksivitet. Det står i bogen "Kultur og samfund" s. 98. Han nævner 2 reaktioner : afhængighed og ... -
mundtlig eksamen - ubestemt integraler
Forumindlæghej jeg har en problem med en af de mundtlig spørgsmål. spørgsmålet lyder Ubestemte integraler • Redegør for stamfunktionsbegrebet. • Endvidere ønskes en redegørelse for regneregler for ubestemte integraler, herunder især partiel integration. nu har jeg redgjort for stamfun... -
En God Problemformulering
ForumindlægHej! Jeg har projektuge og skal fremlægge om IT-Matematik. Og jeg har virkelig brug for en god problemformulering til projektet. Jeg tænkte på "Hvordan har IT-Matematik udviklet sig gennem tiderne?", men sagde så til mig selv, at det er ikke rigtigt et problem og man kan altså bare søg... -
Teknologi A eksamen
ForumindlægHejVi er en gruppe som snart skal til Teknologi A eksamen på HTX. Vi har haft et projekt strukket over hele året omhandlende iværksætteri. Her har vi lavet en guide til opstart af firma, samt et produkt hertil.Problemet er, at vi er lidt usikre på, hvordan eksamen kommer til at foregå. Jeg har i ... -
Mundtlig Dansk Eksamen STX
ForumindlægHello. Sagen er den, at jeg skal til dansk eksamen snart. Derfor ville jeg gerne spørge folk til råds vedrørende denne eksamen. Et af problemerne er, at jeg ikke komplet ved, hvordan man skal strukturere sin mundtlige fremlæggelse, men jeg har en idé: 1. Disposition (Hvad vil jeg fortælle om?) ... -
Hjælp til halverings- og doblingskonstanter
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig med disse to opgaver? Forstår dem ikke. Beregn halveringskonstanten (2. dec.) for følgende eksponentielle udviklinger a) f(x) = 180 * 0,95x b) f(x) = 0,03*0,88x c) f(x) = 1,5*0,4x d) f(x) = 0,5x Som øvelse i en mundtlig fremlæggelse ønskes der en gennem... -
eksamen - hvordan??
ForumindlægJeg skal snart op i psykologi på c-niveau, men er ikke helt sikker på hvordan det fungerer. Det er noget med vi trækker et emne, og så skal vi til selve samtalen fremlægge det med redegør, undersøg og diskuter - Men bliver det stillet konkrete spørgsmål til de forskellige taksonomiske niveauer, e... -
AT - musik
ForumindlægJeg har AT i musik og dansk. Dansk har jeg ikke de store problemer med, men derimod med musik har jeg min tvivl. Er der nogen herinde, som har et godt foreslag om hvordan man får faget musik med i fremlæggelsen? Vill det være smart at analysere et musik nummer? - Desuden, hvis man analysere et mu... -
Dynamisk hjemmeside? - hjælp nu!
ForumindlægHej Jeg står og skal op til IT eksamen om et par dage (HHX 2 år). Jeg har udarbejdet en hjemmeside samt en database til en frisørsalon i min hjemby. Jeg skal i min fremlæggelse medtage noget om dynamiske hjemmesider, jeg har prøvet at læse i bogen om dette emne men jeg føler ikke jeg forstår... -
AT-årsprøve i morgen
ForumindlægHej Jeg skal i morgen op til AT-årsprøve i fagene samfundsfag og historie i det overordnede emne "krig, medier og teknologi" - jeg har her valgt at beskæftige mig med golfkrigen (1990-91). Af flere personer har jeg hørt, at der i 2.g ikke lægges særlig meget vægt på metoder - jeg behøv... -
Biologieksamen B-niveau - artikelanalyse
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i morgen og har trukket emnet 'jordens mirkoorganismer', og opgaveformuleringen lyder således: Med udgangspunkt i vedlagte materiale skal du udarbejde en synopsis til brug ved din fremlæggelse. Du skal analysere og vurdere artiklens biologiske indhold. Dernæst sk... -
Biologi A 24-timers: struktur i oplæg!
ForumindlægHey alle! I morges trak jeg mit spørgsmål i Biologi A og er nu i fuld gang med min 24-forberdelse.. Men hvordan skal jeg strukturere fremlæggelsen og hvilke punkter skal indgå? Her er mit forslag: 1. Kort indledning til emnet 2. Kort præsentation af de udleverede problemstillinger 3. Konklusio... -
valgfrit oplæg.
Forumindlægjeg har i dansk fået til opgave at fremlægge om tæt på hvad som helst, i ca. 5 min, plus minus. mit problem er at jeg er helt tom for idéer, og frygter at komme til at tale om noget uinteressant. jeg vil gerne fange "publikum". hvad kan jeg tale om, som er meget let at sætte sig ind i o... -
MATEMATIK HJÆLP!!!!!!!!!
ForumindlægHej. Jeg har haft mange problemer med, at forstå denne opgave, som lyder sådan her: Hvis jeg kender min uafhængige variable (x-værdi), hvordan kan jeg så finde min afhængige variable (y-værdi) - den skal løses grafisk og matematisk. - skal man ikke bruge denne formel her: y*x=k? men er der n... -
MATEMATIK HJÆLP!!!!!
ForumindlægHej derude. Jeg skal lave en fremlæggelse om omvendt propportionalitet , og spørgsmålet ser sådan her ud: Hvis jeg kender min uafhængige variable (x-værdien), hvordan kan jeg så finde min afhængige variable (y-værdi) - skal løses matematisk OG grafisk. - Er der en som kan forklare mig, hvad d...
