Søgning på: tysk oversættelse øvelse 16. Resultater: 15041 til 15060 af 40404
-
Meget kort ( giv en hånd) D:
Forumindlæghejsa...sidder og læser tysk grammatik. dett er øvelse (for , at)+ navneform oversat um , zu. når det er bisætning= damit. Håber det hjalp lidt. har lige en oversættelse og håber I ville kigge på den ^^. mvh denizz 1. Hans skyndte sig for at komme til tiden. Hans skynder sig, for at han k... -
idrætseksamen
ForumindlægI næste uge går det løs med min idrætseksamen, men hvordan foregår det egentlig? Vores lærer har ikke givet os megen information...Jeg skal bla op i badminton...hvor lang tid skal man ca vise lærer og censor? hvor meget alm. spilletid og slagserie?Skal man virkelig næsten ikke sige noget, men bar... -
prøver?
ForumindlægVed i hvor man kan finde engelske oversættelses prøver for gymnasium og HF? -
Regelmæssige udsagnsord (svage verber)
ForumindlægHej. Hvordan oversætter man denne sæting? Dengang spillede børnene ofte fodbold? Er det sådan her: Damals die kinder oft Fussball gespielt? eller Damals spielten die Kinder fussball? På forhånd tak:) -
valgfag ? hvad gavner mig bedst
Forumindlæghej jeg har mat og kemi på a neveau og synes selv at mat, kemi og fysik som jeg har på b er de sværeste fag. er lige startet så vi skal vælge valgfag til efter jul ellers er det efter første år (kan ikke lige huske hvornår men pyt med det) jeg interesserer mig rigtig meget for tysk og fremmedspro... -
was wollen sie von mir?
ForumindlægHej Alle. Er der en som har læst "was wollen sie von mir?" af den tyske forfatter Doris Dörrie - som kan fortælle mig kort hvad den handler om. ?? -
rettelse
Forumindlæger total lost i denne "lille" historie.(oversættelsen er meget meget svær at forstå!)tysk-danskLoni sah diese Helga an. Sie hatte sich die Frau, mit der Vater sich so oft traf, immer ganz anders vorgestellt.Die Frau gab Loni das Bild zurück. Sie entdeckte die vielen Bücher im Regal.Dann... -
Dansk opgaver
ForumindlægHej vil bare høre om der nogen der kender en god hjemmeside eller nogle gode øvelser (9.klasse niveau) hvor man kan øve sig på at skriver gode dansk stile, og bare generelt bliver bedre til dansk skriftligt? -
ligning
ForumindlægKAn ikke skrive det som brøk så håber i forstår alligevel. x-tredjedel + x-fjerdedel = 16 -
Udregning af diskriminant
ForumindlægLigningen lyder 2x2-16x+30=0 d=b2-4ac=(-16)2-4*2*30 Hvordan kan det være, at potensen er uden for parentesen? -
Hoved og ledsætning? - hjæælp
ForumindlægHåber der er nogen som kan hjælpe, har den her tekst: Tyske biler er kendt i hele verden. Næsten alle har set en folkevogn, en Opel eller en Mercedes. Og når man taler om hurtige biler, tænker man tit på mærker som Porsche eller BMW, der også står for kvalitet og sikkerhed. Der er byer i... -
Notater
ForumindlægHejJeg vil gerne vide, om det er ulovligt at bringe andres notater til ens egen eksamen? Bliver det betragtet som snyd? Og Plejer lærerne at kigge på ens notater før man går ind? -
Hvad betyder det
ForumindlægEr ikke sikker på, at jeg forstår den rigtige sammenhæng i denne sætning:"An dem tag, hatte Jibmi gesagt, dass er auch was vom Leben haben wollen. Da war die Angst, wieder allein zu sein, stärker gewesen als die Angst, er zu tun" -
Hvordan forholder du dig til fagene?
ForumindlægHvordan har I indtil videre haft det med fagene? Hvad har været nemmest/ sværest/ sjovest/ kedeligst - hvorfor? Hvad har du gjort for at overkomme forhindringer i fagene, så de blev mere interessante eller så du forstod dem bedre? -
Kort Sætning
ForumindlægHejJeg har en sætning her kommer den på dansk : I den artikel du lige har læst kritisererman regeringens planer. tysk:In dem Artikel du gleich gelesen hast, kritisieren man den Plänen der Regierung.Hvad er forkert ? Hvordan retter jeg det?Hilsnericeb -
hjælp!
Forumindlægvi har lige set en tysk film der hedder " goodbye Lenin" (er der andre der har set og skrevet om den )og nu skal vi skrive en lille stil om hvordan de samfundsmæssige forhold var i tyskland da der var DDR og DBR.... kan nogen hjælpe mig...j er ikke særlig go til tysk og har virkli brug ... -
Hjælp til en kort sætning :-)
ForumindlægHejsa :-) Hvordan oversætter jeg sætningen: "Han lå i koma i flere måneder" Det er især ordene "i flere måneder" jeg har svært ved. Håber nogen kan hjælpe mig -
Kan nogen hjælpe mig med denne opgave?
ForumindlægJeg vil gerne oversætte dette til tysk, men det volder mig store problemer.? "Hvor længe kører du normalt uden pause? I går kørte jeg kun en time, men af og til er jeg dog kørt længere" "Eurokursen faldt i dag, for øjeblikket falder den dagligt. Den er faldet siden september, men... -
Dativ eller ej?
ForumindlægHej allesammen (: Jeg sidder her med min tyske stil, som er til imorgen, så det er lidt en hastesag. Jeg har en ting jeg er i tvivl om: Oversættelse (og analyse) af denne sætning: Prinsen og Prinsessen var sammen hele dagen, og om aftenen fulgte han prinsessen hjem. - Kan det passe at det i denn... -
Problemer med en sæting.
ForumindlægHej. Jeg har et problem, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med. jeg er gået i stå med en sætning, som jeg ikke kan oversætte fra dansk til tysk. "Som man kan se på aktantmodellen, er moderen giveren, fordi hun er pigens mor, og beder hende om at give kurven til bedstemoderen. På den måde...
