Søgning på: fysik projekt. Resultater: 15101 til 15120 af 20689
-
Pi har fødselsdag
ForumindlægI dag har Pi jo fødselsdag :) og det skal vi fejre. -
4. Barringermeteoritten
Forumindlægdet er b og c jeg ikke kan finde ud af. a = 1,46*10^17J.. hjæææælp mig! For 40 tusinde år siden ramte en stor meteorit Jorden. Nedslagskrateret kaldes Barringerkrateret og ligger i Arizona, USA. Krateret er 180 m dybt og 1,2 km i diameter. Meteorittens masse er vurderet til 1,3 ·109 kg, og dens f... -
Tre ligninger... tre ubekendte
ForumindlægTre ligninger 5y + 5x = z 5y - 5z = x z = y^2 Jeg har sat den 3. ind i den 1.: 5y + 5x = y^2 og sat udtrykket for x ind på x's plads i 1'eren: 5y + 25y - 25z = y^2 og brugt 3 til at få det hele udtrykt ved y 5y + 25y - 25y^2 = y^2 = 24y^2 + 30y = 0 <=> y(24y + 30) = 0 så y = 0 ell... -
global opvarmning
ForumindlægHej, jeg ville bare spørge, hvad synes I er bedst at studere i en globaliseret verden truet af global opvarmning? Det bedste råd jeg har fået af min studievejler er, at jeg burde læse noget nyttigt, for når vejrfænomenerne rigtig truer os vil det ingen nytte have at have studeret fransk litteratu... -
Stofmængdeberegning.
ForumindlægFormeller: Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg udregner stofmængden af et stof, hvis man har tilsat et hvis antal volumen? Og hvordan man finder ud af hvor stor en del fx ag er af Agno3? Bare en formel. && hvordan beregner man massen af et stof? -
SSO
ForumindlægVille lige høre jer hvad i fik i jeres sso'er (dem der går på 3. år) og hvad i skrev i og om i er tilfredse..? er bare nysgerrig :) -
En krafts arbejde
ForumindlægJeg sidder med en opgave hvor en klods trækkes henad et vandret underlag med en kraft på 200N, der virker i en vinkel på 20 grader til vandret. Klossens masse er 25 kg og friktionskoefficienten er 0,25. Jeg skal bl.a. beregne kraftens arbejde når klodsen trækkes over en længde på 1,0 m. Umiddel... -
Nogle der læser matematik?
ForumindlægHej med jer, Jeg tænkte om der er nogle herinde der på nuværende læser matematik på ku? for jeg ville gerne snakke lidt med en, omkring hvilke bøger der bruges og hvordan studiet er og alt det der, jeg håber der er et par stykker der skriver. Hilsen Rasmus ps. Det skyldes jo at jeg selv vil in... -
Årskarakterens betydning?
ForumindlægHejsa Hvor stor en betydning har årskarakteren i 9. klasse egentligt? -
Oliens densitet
ForumindlægOpgaven lyder: I et U-rør er der som antydet på figuren hældt vand og olie. Vandet står 135 mm op i den ene gren, mens olien står 12,3 mm højere i den anden gren. a) Hvad er oliens densitet? Aner ikke hvad jeg skal gøre her, jeg mener jeg har en formel der heder Rho = m/v, men jeg kender hverke... -
Ørsteds forsøg?
ForumindlægHej! Er der nogen, der lige hurtigt kan fortælle mig om Ørsteds forsøg? Hvad det var, hvad det gik ud på, og hvad han ville påvise med dette? :-) -
ligning for asymptote
ForumindlægHvorledes bestemmes ligning for asymptoterne til grafen g(x)=1/f(x) ? -
Hvornår for 3g elever på stx svar på deres skriftlige eksaminer?
ForumindlægHvornår for 3g elever på stx svar på deres skriftlige eksaminer? Mvh Ulrik -
Mekanik! DET HASTER!!
ForumindlægHej SP Sidder og skal til eksamen om 2 dage. Jeg skal til min eksamen om kinematik, komme ind på stedfunktioner. Jeg kender kun til den ene, hvor vi har en konstant hastighed, og dermed får en ret linje. Jeg ved, at der er flere grafer (3, tror jeg), som kan beskrive en partikels placering. Er d... -
Lektiehjælp
ForumindlægHjælp... Jeg søger en kvinde som er god til at lære fra sig i matematik, hvad angår teknik og regneregler. En der simpelthen kan forklare matematik som hvis det var et barn der skulle forstå det... Niveauet starter fra FSA udvidet og skulle helst tilsidst kunne tage en eksam på B-niveau. ... -
Hvordan bliver man klar til 9. klasse?
ForumindlægHej. Er der nogen af jer derude, som kan hjælpe mig med at blive klar til 9. Klasse? Jeg sigter ambitiøst og tænker: "Hvordan kan jeg få mest muligt ud af dette år?" Nogle tips såsom, hvordan I holder styr på jeres noter og holder jer fokuserede i timerne? Alt hjælp er værdsat og p... -
Beregning af R-indre og Elektro-MK
ForumindlægJeg har en graf m. Rindre og elektromotorisiskkraft, med strømmen (A) på x aksen og spændning (V) på Y-aksen Ligning er: y = -0,658x + 1,3317 Hvordan beregner jeg R-indre og Elektro-MK? Jeg ved jeg skal bruge formlen for den rette linje, ik? y= b + a × x Hjælp -
Ohm's 2. lov
ForumindlægHvad er det præcist at den går ud på, og hvad skal man bruge den til ? -
hvorfor er mine opgaver ikke godkendt!
Forumindlæghej jeg har tilført to opgaver her på siden.. Men der sker ik så meget?:S det er nu 3 dage siden:S er der noget galt med opgaverne?:S -
haster tid
Forumindlæghej hvad bruges halveringstid altså er det til at se hvor lang radioaktiv det tager eller er det forkert håber for svar det haster tak på forhånd
