Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 15101 til 15120 af 26896
-
Teoriafsnit - hjælp !
ForumindlægHej jeg skal skrive en rapport hvor jeg bestemmer et togs acceleration ved start og slut. Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive i teoriafsnittet, men har fundet ud af at jeg SKAL! skrive om disse to, men ved ikke hvordan jeg skal svare: - forklar bevægelsesligningen. - hvorfor der laves en polynom... -
opgaveform.
ForumindlægMit SRP emne er koblede differentialligninger og radioaktivitet, og jeg vil gerne have indflydelse på min opgaveformulering, men ville være oplagt at inddrage? Nu har jeg læst en hel del om differentialligninger og modeller, og der står meget om numerisk analyse herunder Eulers metode, også analy... -
Indhold
ForumindlægMit SRP emne er koblede differentialligninger og radioaktivitet, og jeg vil gerne have indflydelse på min opgaveformulering, men ville være oplagt at inddrage? Nu har jeg læst en hel del om differentialligninger og modeller, og der står meget om numerisk analyse herunder Eulers metode, også analy... -
Ligefrem proportionalitet
ForumindlægHej Er der nogle skønne mennesker der har lyst til at forklare mig hvad man mon skal gøre i denne lille matematikopgave ? :) En havvindmølles energiproduktion er ligefrem proportional med vindens hastighed opløftet i trejde a) Indfør passende variable og opstil en model for en havvindmølles energ... -
Potensfunktion
ForumindlægHej. Sammenhæng mellem diameter og højde for visse amerikanske træer kan beskrives ved en modellen. y=21,4*x0,631 hvor x (meter) er træets diameter 1,5 meter over jorden , og y (meter) er træets højde. a) et bestemt træs diameter er over en periode vokset med 40%. hvor mange procent højere er... -
Hjælp til lineær funktion
ForumindlægJeg er igang med en aflevering til matematik og jeg er simpelthen så forvirret overdenne opgave: Befolkningstallet i 2011 på amager kan beskrives ved F(x)=3630*x+174200 Hvad er befolkningstallet på amager i 2017: f(x)=3630*6+174200 = 195980 Hvor meget vokser befolkningstallet over en 10-årig... -
Aktantmodellen i skyggen af H. C. Andersen
ForumindlægHej, jeg kan ikke få aktantmodellen til at passe ind i "skyggen" skrevet af H. C. Andersen. Nogle der kan hjælpe mig med, hvem der er subjekt, modstander og hjælper, evt også hvem der er objekt giver og modtager. På forhånd tak.. Hvis det er nogen hjælp er modellen jeg bruger vedhæftet.... -
Engelsk A eksamen
ForumindlægHej :) jeg skal til mundtlig engelsk A eksamen i morgen tidlig, og til det mangler jeg en analyse/fortolkningsmodel til den ukendte tekst jeg trækker. Er der nogen der ligger inde med sådan en model eller noter dertil? Samt noter til litterære begreber "literary terms" Jeg ville blive s... -
SIR
ForumindlægHej. Jeg læser en dokument om SIR model. Og jeg er kommet til den del hvor der står noget om kæderegel, men det forstår jeg ikke helt. Er æderegel ikke differentiation af en sammensat funktion. Men i ligningen kan jeg se at de bare deler differentielligningen for S men differentielligningen for ... -
dagligvarebutik differentiering fra konkurrenterne, hjælp!
ForumindlægJeg har om fakta i erhverscase, og har udfordringen : fakta har svært at differentiere sig fra konkurrenterne Hvordan kan se de det udover at være billigere? Kan det evt. være noget med at gå op i øko, gluten og laktosefri produkter eller? please kom for forslag og hvilke modeller jeg kan b... -
religion og engelsk
ForumindlægHej alle, Jeg har en synopsis der skal afleveres imorgen.. Det er til mit EP (Eksamens projekt) jeg har om: konflikten mellem protostanter og katolikker i Nordirland, med henblik af bogen "Cal" af Bernard MacLaverty.. Er lidt lost i det.. Ved ikke hvilke analyser eller m... -
Vekselspænding (3-faset)
Forumindlæger der nogle af jer, der kender et forsøg man kan lave med Vekselspænding (3-faset). Jeg skal bruge Trefaset generator-model: http://www.frederiksen.eu/da/produkter/_dk_fysik_magnetisme__og__induktion_1143/elektromagnetisme-induktion-mv/vnr/476050/ Er nemlig i gang med selvstændig projekt i f... -
Vækstmodeller
ForumindlægJeg har et eksamensspørgsmål hvor jeg skal præsentere forskellige vækstmodeller. Jeg har præsenteret Lineær, Eksponentiel og Potens. Er der nogen der ved om der er flere end de 3 man skal tage fat i? Og så blev jeg også i tvivl om potens, om der er mere end én potens model? Håber at der er nogen ... -
Hjælp! Jeg sidder fast i en opgave!
ForumindlægI en model antages, at sammenhængen mellem en fisks vægt og længde er givet ved: f( x ) = 0,023x^2,777 hvor x angiver længden(målt i mm) og f( x) angiver vægten målt i mg Bestem længden af en fisk der vejer 1000 mg. - hvordan regner jeg den ud? -
BESTEM T
ForumindlægHej venner! Jeg har fået dette spørgsmål i mat, som jeg slet ikke forstår.. Vil i hjælpe? I et kordinatsystem beskrives modellen af rutens dele ved vektorene AB = (4 , 3) BC = (4 , 2) og CD = (t , 0) a) Bestem t Hvordan gør jeg? Tak!! -
Matematik.
ForumindlægHej! Jeg har problemer med opgaven, som jeg har vedhæftet. Jeg har lavet a) Har lavet reggression og fået forskriften s(t)=1902,3*1,523t b) Benyt modellen til at give et skøn over Tysklands solcellekapacitet i 2015. skal jeg sætte 2015 in på t's plads i s(t)=1902,3*1,523t ? -
Treffpunkt Berlin | Abschnitt 5
ForumindlægNogen der kan hjælpe? Her skal du aflevere et kort resume af afsnittet. På dansk. Du kan godt se afsnittet et par gange, før du skriver dit resume. Svar bl.a på: Hvem er med i afsnittet? Hvem manger nye bukser? Hvad planlægger de? Hvor vil de gøre det? Hvem skal være modeller? Hvad s... -
Tegne trekanter i LyX?
ForumindlægHej Alle sammen Jeg er gået i gang med at lære LyX, men henblik på matematikafleveringer. Nu er jeg nået til en trigonometri opgave som jeg ikke kan skrive ind. Er der nogen der ved om man kan få LyX til at tegne en model af min trekant? Er der nogen der kan finde på en anden løsning til pro... -
Geometri
ForumindlægJeg har et spørgsmål, der lyder: I en trekant ABC er vinkel C ret. Endvidere er siden b = 3, og vinkelhalveringslinjen vA = 4 a) Tegn en model af situationen, og bestem de ukendte sider og vinkler i trekant ABC. Det markerede er der, hvor jeg går helt i stå. Hvad skal jeg gøre for at kunne b... -
Sammenlægning af MC kurver horisontal
Forumindlægstår med 3 marginal cost kurver der skal ligges sammen horisontal til en MC total for det samlede marked. men kan ikke få det til at stemme. Nogen der kan hjælpe hvor det går galt. følgende er ligningerne: MC=4+1/10000x MC=4+1/20000x MC=3+1/20000X får det selv til MC=11+1/5000x me...
