Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 eksempel. Resultater: 15101 til 15120 af 186241
-
Atwoods faldmaskine og taljer
ForumindlægHej studieportlas medlemmer :D Jeg skal lave en rapport over atwoods faldmaskine og taljer, jeg har været inde og læse om det men forstod ikke rigtig hvad der menes med det, jeg ve at de har formler som bliver anvendt til at finde acceleration- atwoods f. og strækning-talje. er der en af jer de... -
Sær opgave med arbejde?
ForumindlægHalløj. Jeg sidder og roder med en fysikopgave, som vi har fået af vores lærer. Jeg er gået lidt i stå ved denne opgave, da jeg vitterligt ikke forstår den. Hverken min ven eller jeg, har nogen idé om, hvordan den skal løses. Desuden virker spørgsmålet snørklet og dårligt formuleret. Here goes: ... -
belæg, påstand , hjemmel
ForumindlægHjælp!! er der nogle der vil hjælpe mig med at finde belæg, påstand og hjemmel er virkeligt lost i denne her opgave Krigen mod narko er en tabersag. Det er på høje tid, at vi tager en pragmatisk tilgang til stofbrug, så vi kan fokusere på forebyggelse frem for fordømmelse og straf. I febr... -
Differentialligninger
ForumindlægHej. Jeg sidder med en differentialligning om befolkningsantal hvor jeg har fået at vide en begyndelsesbetingelsen, proportionalitetsfaktoren samt at væksthastigheden er proportional med befolkningens størrelse. Hvordan kan jeg vide at jeg har at gøre med en eksponentialfunktion og at funktione... -
Redoxprocesser-håber på i kan hjælpe mig?
ForumindlægHvad er Redoxprocesser? Og har i nogle eksempler på nogle redoxprocesser...? Håber på i kan hjælpe mig.... Skal snart op i kemi c :s -
cirkel afsnit
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med formlen til at regne arealet af et cirkel afsnit??? -
Integralregning?
ForumindlægHejsa. Nogen som kan sige kort, hvad I ville nævne i en disposition over integraregning/stamfunktion i en mundt. mat eksamen? Hvis nogen har en disposition eller en nem opgave om integralregning (har tjekket herinde!) så ville det være fantastisk! Smil Marie. -
HAAAAASTER FORFÆRDELIGT:-(
ForumindlægHEJ Ville du fortælle mig hvordan SF's fremgang har været? og hvorfor SF står så stærk i dag? pleeease, skal op til eksamen i morgen, og har ingen ide om hvorfor SF i dag står så stærk som de gør. Håber DU kan hjælpe mig .. -
den genetisk kode
Forumindlægjeg ved jo at der skal 3 baser der koder for en aminosyre, men hvad jeg ikke forstår er følgende som der står i min bog om at en base alene self ikke kan kode for en aminosyre, for ellers ville der være 4 forskellige koder, hvilket jeg ikke forstår osv med to baser efterfølgende??: Da der kun fin... -
Hvad er historiske begivenheder eller tilstande?
ForumindlægJah som overskriften lyder hvad er historiske begivenheder eller tilstande. Og hvad vil det sige "hvad er historien tendens" Det jeg vil ha forklaret "tendens" "begivenheder" Tilstande" i denne sammenhæng . Mange tak. -
HJÆLP MIG MED AT RETTE
ForumindlægHar skrevet denne danske krimi novelle! Er der nogen der kan rette den for mig, evt. se om kommaer sidder rigtigt! -
Hvorfor svarer medianen til 50% af den summerede frekvens?
ForumindlægVi har lært at i en sumkurve, så vil 50% svare til medianen. Men kig på dette datasæt: 1 1 1 1 5 5 5 Her er medianen 1 (den midterste værdi). Dog er den summerede frekvens kun 4, hvilket ikke svarer til 50% af datasættets størrelse på 19. Så hvorfor skulle medianen svare til 50% af den summer... -
Differentialligninger
ForumindlægJeg skal til matematik eksamen og har nogle spørgsmål om differentialligninger. Jeg mangler en præcis definition af hvad en differetialligning er. Samt hvad der menes med hæmmet og uhæmmet vækst? -
HVAD FANDEN SKAL JEG SNAKKE OM?!
ForumindlægJeg skal op i AT eksamen om få timer med den ondeste lærer på jorden og jeg har ikke forberedt noget overhoved. Jeg arbejder med telefonens gennembrud og med fagene historie og samfundsfag, hvad f*ck skal jeg snakke om? Kan jo heller ikke bare læse op fra synopsen, men har nada udover den! -
Gennemsnitlig årlig rente
ForumindlægDa jeg er igang med at læse til eksamen skal jeg kunne gøre rede for begrebet 'gennemsnitlig årlig rente'.... - Og hvordan gør man så det? :S -
Hvad er forskellen på Fysik og Kemi?
Forumindlæg^^ Hvad er forskellen på fysik og kemi :S ? -
Udtalelse: "Thi" eller "The"
ForumindlægJeg ved godt, at når man udtaler et bestemt æble på engelsk så hedder det thi apple. (thi foran alle de subs der starter med en vokal) Jeg ved også godt, at når man beskriver et tillægsord så hedder det også "thi" eller "an" - fx: thi only message was for you... Mit spørgsmål... -
Syre opgave?
ForumindlægJeg har problemer med en opgave i kemi, der omhandler syre. Spørgsmålet går på hvilken af de to syrer der er stærkest og hvorfor? Se vedhæftet billede. Nogle der kan hjælpe? :) -
potensfunktion
ForumindlægJeg har en opgave jeg sidder med...som jeg simpelthen ved hvordan jeg lige kan løse? opgaven hedder; En potensfunktion y= b* x¨^a altså potensforskriften har støttepunkterne (3,29) og (10,2505). Bestem a og b, og opskriv regneforskriften? En der vil hjælpe mig med dette. Det vil betyde rigt... -
differentialregning
Forumindlæghvad betyder gør rede for stamfunktioner til elementære funktioner?
