Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 15121 til 15140 af 25375
-
Binyrebarkhormon
ForumindlægHej. Er der nogen som ved, hvilke symptomer kan forekomme hos personer med stærkt forøget udskillelse af binyrebarkhormon? -
Snyd til AT-eksamen?
ForumindlægNu ved jeg ikke hvordan det er på andre gymnasier, men på vores gym har vi fået at vide at man frit må kopiere alle tekster man tidligere har arbejdet med i forbindelse med tidligere opgaver. Men så var der en der spurgte mig: Gælder det også for tekster på nettet? Og det ved jeg egentlig ikke. ... -
oversæt en sætning
Forumindlæger der en der vil oversætte denne sætning, jeg er faktisk i tvivl om der menes det ene eller det andet. "democracy is the rule of the politician" -
Bowling for columbine
ForumindlægEr her nogle som har noter til filmen bowling for columbine eller skrevet en opgave om den i faget dansk, som jeg kan se? Det vil være en meget meget stor hjælp hvis nogen havde... mange tak :) -
En der vil rette 9 stykker?
Forumindlæger der en venlig sjæl, der gerne vil rette 9 stykker igennem? Opgaverne omhandler energi! (1.g c niveau) -
Et citat(biblen)
ForumindlægSkal gerne finde et citat, hvor det fremgår at kristendommen respekterer andre trosretninger? Nogle der kan hjælpe.. -
Brandes - Hovedstrømninger...
ForumindlægHey. Har lidt svært ved at forstå Brandes. Fordraget er den der "Indledning til hovedstrømninger i det 19de Aarhundredes Litteratur". Har svært ved at svare på nedstående spørgsmål :S. Håber på lidt hjælp! Hvad er det centrale programmatiske udsagn i Brandes' foredrag, og hvilket ... -
Aristoteles - Etikken
Forumindlæg1. Bog. l.4 Sidste halvdel af nummer 4 forekommer mig ikke klar! jeg ved ikke hvordan jeg lægger noget ind her, men hvis en anden har mulighed for at læse den, og kan forklare mig hvad der ligger i den. -
Etik og atombomben
ForumindlægJeg skal forklare hvor vidt det er etisk korrekt at anvende atombomben. Problemet er at jeg skal bruge pligtetik og situationsetik. og det er meget svært at finde noget om situationsetik, er der nogen som kan hjælpe? -
Grundlæggende?
ForumindlægAh, så ved man endelig, hvad man skal op i af udtrækningsfag! - I mit tilfælde samfundsfag. Vi har fået at vide, at vi kan komme op i følgende emner : Demokrati kriminalitet (straf) politik - partier og ideologier Sociologi roller (identitet) kulturmøder velfærd. Også var det så jeg tænkte, om ... -
danskskriftlig eksamen, hva synes i?
Forumindlægja, jeg var jo som så mange andre oppe til skriftlig dansk eksamen i formiddags... jeg tænkte bare om hva i forskellige sys om opgaverne, svære, nemme? jeg selv valgte at skrive om digtene "to morgener", hva med jer? -
Irene Holm af Herman Bang
ForumindlægHej alle hjælpsomme mennesker. Jeg har lidt problemer angående nogle spørgsmål til novellen "Irene Holm" af Herman Bang og håber på lidt assistance :D Spørgsmålene lyder: 1: Indledningen fortællerteknisk? 2: Modsætninger i forhold til Irene Holm og menneskerne hun møder på landet? 3: He... -
ISLAM SPØRGSMÅL
ForumindlægHvorfor beder man til Allah? Hvor mange muslimer er der i vesten? (har prøvet at finde noget) Kan i komme med nogle konkrete forskelle på sunni og shia? På forhånd tak. -
Samfundsfagsopgave - Help!
ForumindlægHej Er der nogen af jer, der kan give mig, en redegørelse for karakteristike træk af socialiseringsprocessen i det traditionelle samfund? Please hjælp, det haster sindsygt meget, og kan virkelig ikke komme udenom det.. Jeg har skrevet om, at det traditionelle samfund var tæt knyttet, og havde ... -
Super Size Me
ForumindlægHey Jeg skal lave en analyse af filmen "Super Size Me" Er der evt. nogen som har gjort det før eller kan komme med nogle gode råd/scener der er vigtigt i filmen. -
Steroider
ForumindlægHej Er der nogen som kan den kemiske reaktion for steroider, når den er i kroppen? -
linier og afstand
ForumindlægHej, jeg skal lave denne opgave (vedhæftet). Jeg har lavet den første opgave, men den anden opgave kan jeg ikke finde ud af. Min første tanke var at bruge afstandsformelen, men vi kender jo kun radius og (a,b) altså et punkt. Vi kender ikke x1 og y1. Er der nogle som kan hjælpe? :) -
bistandshjælp/kontanthjælp
ForumindlægHej Hvad er forskellen er bistandshjælp og kontanthjælp. Jeg slog det op i ordbogen og der stod helt det samme :/ -
binomialkoefficienten
ForumindlægHej allesammen:) Nogen der ved, hvordan man udfører et bevis for binomialkoefficienten, altså K(n,r)=n!/(r!*(n-r)! Det haster virkelig. På forhånd tak :) -
Nutidsværdi
ForumindlægHej Har et lille spørgsmål ang. nutidsværdien af et lån. Hvis vi siger en person låner 2.000.000 kr, og lånet har en nutidsværdi på 1.800.000, hvad vil det så præcist betyde? Håber nogle kan hjælpe:) Og god påske!
