Søgning på: amish folket. Resultater: 15141 til 15160 af 19974
-
Erfaringer om leverandører af huer og alt det andet ;)
ForumindlægHejsa Mit formål med at starte denne debat er at bidrage med dette års erfaringer omkring leverancerne af studenterhuer, tøj, blåbøger mv. til de kommende studenter. Det er forsøgt i en lignende debat, men den er desværre blevet overtaget af en uberettiget diskussion. Derfor vil jeg også anmode o... -
Symbolismen
ForumindlægHey.. Lad os antage, at jeg sidder til min dansk-eksamen. Jeg har trukket en tekst af en velkendt forfatter fra symbolismen - eksempelvis Sophus Clausen eller Viggo Stuckenberg.. Hvilke genremæssige træk skal man kigge efter? Hvad er normalt for symbolisterne, udover at de smider en masse symbole... -
Jordskælvet i Lissabon 1755
ForumindlægHej mennesker. Jeg går i 3g og har valgt emnet Jordskælvet i Lissabon i 1755, som mit AT projekt. Nu er der bare det problem at jeg ikke kan finde noget "godt" materiale. Min vejleder i Historie har givet mig et link til Wikipedia. Woohoo... Jeg har ikke lavet nogen problemformul... -
Nogen som kan forklare skillelinjen mellem Jødedom og Kristendom
ForumindlægHejJeg sidder og læser kristendommen og jødedom. Jødedom var opstået først og dernæst kristendommen med Den nye testamente.Men er der nogen som kan forklare hvordan og hvorledes?? Jeg forstår ikke hvordan kristendommen opstår med det NT. Var det ikke nok med det gamle Testamente??Nogen som kan fo... -
Bagud i Fysik/Kemi
ForumindlægHej. Jeg går i 9 kl. og kender nærmest INTET mht. til Fysik/Kemi. Jeg søger derfor gode råd, så jeg kan blive skarpere på de emner vi allerede har haft i forvejen, og som vi ser frem til i afgangseksamen. Hvis du har noget OVERHOVEDET, som kunne hjælpe, ville det være fedt. På forhånd tak. -
Trigonometri og trigonometriske funktioner.
ForumindlægHejEr der nogen der kunne hjælpe med dette:"Du skal definere vinklers grad- og radiantal, indføre enhedscirkel og de trigonometriske størrelser sin, cos og tan til en vinkel. Du skal redegøre for overgangsformler." -
Sommerferie!
ForumindlægAhhhh, det bliver dejligt med sommerferie. Jeg kan næsten ikke vente, selvom jeg for det mest bare skal arbejde :)Hvad skal du lave i sommerferien? -
ryster stadig
ForumindlægJeg er stadig nervøs, da jeg lige har været til optagelsesprøve.. -
Efter 3.g?
ForumindlægHej.. Hvad skal i, gymnasielever efter 3.g?det ku være spændende at vide (: -
Ny regl ang. uddannelse inden for 2 år
ForumindlægJeg hørte at hvis man går i gang med en uddannelse indenfor 2 år efter man har afsluttet gym mm. må man lægge 0,8 til sit snit? =/... passer det? Er reglen trådt i kræft og kommer det til at påvirke adgangskvotienten? -
Bachelor og sidefag
ForumindlægHej SP. Jeg er ikke blevet meget klogere af at kigge på AAU's hjemmeside. Derfor spørger jeg jer; kan man tage hvilken som helst af deres bachelorere, med hvilket som helst sidefag? Er det svært at overskue at have både en bachelor og et sidefag - har man dem overhovedet på samme tid? På f... -
civilingeniør i retningsbetegnelsen medicin og teknologi
ForumindlægHey.. :)for at søge ind på den følgende udd., som overskriften beskriver, kræver det mat A, fys B, kemi C og et samlet snit på mindst 8,0 i den adgangsgivende eksamen. Jeg har alle fag med de flg niveauer, og sidder med et snit på 8,5. men jeg har undersøgt at i 2003 var det laveste snit som blev... -
ansøgning - ikke modtaget
ForumindlægHejHvis KU uni ikke har modtaget min ansøgning af en eller anden grund... fordi man ikke har modtaget svar d. 28 juli, er det så muligt at sende ansøgningen igen?? Hurtigst muligt self..?Fortsat go sommerferie:)- Sam -
Jura-studiet
ForumindlægHej Studi...Jeg er lige blevet færdig med 3.g og vil til at læse jura næste år. Men ved ikke hvilket universitet det er bedst at studerer på. Vil tro undervisningen på jura er tilpas regelret til at undervisningen er nogenlunde ens, passer det?Kom gerne med hints fra jurastudiet.../Casper -
AU - ukonstrueret
ForumindlægJeg forstår slet ikke hvorfor alle andre har fået alle mulige informationer om deres uddannelser hvor jeg derimod blot har fået ét brev om at jeg er blevet optaget på en uddannelse. Jeg har slet ikke fået at vide hvornår min uddannelse går i gang, jeg har ikke fået at vide hvornår der er rusturen... -
Gymnasium
ForumindlægDa jeg efter sommerferien skal starte i 9 klasse er det pludselig gået op for mig at jeg start skal tage nogle alvorlige beslutninger hvad gumnasier angår, men problemet er det at jeg er skide nervøs for gymnasiet, kan i der går eller er færdige med gymnasiet ikke lige forklare mig hvordan der er... -
"sommerskole"
ForumindlæghejJeg så i tv-avisen at der på Århus universitet havde været sådan noget i sommers for kommende medicin studerende, hvor de i en uge havde skåret i grise, lært latinske betegnelser osv... Nogen der deltog? Hvordan var det? Er det et tilbagevendende arrangement? -
stort problem!
Forumindlægjeg har valgt en forkert linje på mit nye gymnasium, jeg starter i 1.g.jeg starter allerede her på onsdag, hvad skal jeg gøre?kan de godt ændre det nu, eller først om et halvt år? -
old og rel - hvad er vigtigt?
ForumindlægHey derude:DSå starter vi igen, denne gang som 2.g'er. Efter at have lidt hist og her, med hvor svært det egentlig er komme ind på drømmeuddannelse på uni, fx psykologi eller medicin, har jeg lovet mig selv at det bliver et absolut terper år (hmm, det var det vist også sidste år..)Så derfor h... -
limewire
Forumindlægjeg ville bare lige spørge dem der kender programmet limewire jeg har høret at den skulle være ulovlig er det rigtigt::??
