Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 15141 til 15160 af 33566
-
Optagelse HASTER
ForumindlægJeg har et spørgsmål til jer. Jeg har kigget på uddannelsen produktionsingeniør som kræver mat b kemi c og fysik b og at alle fagene skal være bestået. Jeg bestod desværre ikke fysik da jeg fik 5. Men årskarakteren lå ved 8. Kan man godt læg de to tal sammen og divider med 2 og så sige at man all... -
Hvad er vektorer?
ForumindlægEr der nogle som kan give en forklaring på hvad vektorer er? hvilke formler man bruger, og kan man også bruge ln og log (har ikke haft om det endnu, derfor vil jeg gerne være forberedt) :) -
Terminsprøve i dansk?
ForumindlægJeg tænkte om der er nogle, der allerede har været oppe i dansk skriftlig fremstilling? Jeg skal nemlig til terminsprøve i dette her på mandag, og ville lige høre om nogen evt. kender til stile-emmerne? -
HJÆLP til funktioner
ForumindlægOpgaven lyder således: På figuren ses grafen for en funktion f. Bestem ved aflæsning det tal x, for hvilket f'(x) = 0 Bestem ved aflæsning det tal x, for hvilket f'(x) = 1 Jeg kan ikke helt finde ud af, at få begyndt, nogle der kan hjælpe?? (ved godt tegningen er meget upræcis, men ba... -
Good Will Hunting
ForumindlægSkal et geni tage ansvar og vie sit liv til videnskabens fordel? Filmen Good Will Hunting giver et indblik i denne problematik. Et andet berømt eksempel er fra James Sidis. Han lavede ikke så mange gennembrud selvom han er det menneske, der har haft højest IQ (det er jo et gennembrud i sig sel... -
Gode råd til FSA!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal på onsdag til min første eksamen, som er biologi, efterfulgt af de andre fag. Problemer er bare det, at jeg er mega nervøs, så ville høre om der ikke var nogle der lå inde med gode råd til de mundlige eksamener især i dansk! Det ville ligeledes være rart, hvis nogle lå i... -
Eksamensspørgsmål om Funktioner og Vækst
ForumindlægJeg har fået nogle mundtligt spørgsmål der lyder: Du skal redegøre for vækstfunktioner. Udled formlen for fordoblingskonstanten og/eller formlen for bestemmelse af konstanterne a og b i eksponentialfunktionen, f(x) = b · ax Udled differentialkvotienten af f(x) = b · ax Er der no... -
Noteskrivning på uni
ForumindlægNæste år begynder jeg på min videregående uddannelse i noget stadigvæk ubestemt inden for naturvidenskab. I den forbindelse spekulerer jeg på, om det kan betale sig at skrive noter på computeren? I gym har jeg altid skrevet noter i hånden i naturvidenskabelige fag, fordi det som regel er hurtige... -
(problem)regning !
Forumindlægjeg ved altså ikk hvad man skal forberede sig på til en terminsprøve i 10.kl, altså vedr. problemregnig. Det er så bredt, at jeg ved overhovedet ikk hvor jeg skal begynde, og er der noget bestemt, som man absolut kommer ind på? Jeg vil gerne op på et 10 tal, jeg lå altid på ni på det gamle skala,... -
Fif og råd?
ForumindlægHey allesammen (: så er jeg en af de "heldige" elever, som snart skal til terminsprøve, selvom det "bare" er en terminsprøve, så vil jeg gerne have så meget ud af det som muligt. (og helst noget godt ;D ) Så tænkte på om I havde nogle råd osv. til hvad jeg skal forinden prøve... -
8 klasse terminsprøve
ForumindlægHej :-) Ville bare vide hvilke fag man skal op i til terminsprøven? -
Integrale med cirkel midt på
ForumindlægHvad er står et integraletegn med en lille cirkel (på størrelse med et grad-tegn) for? -
inkommensurable størrelser
Forumindlæghvorfor flyttede opdagelsen af inkommensurable størrelser fokus fra talteori til geometrisk algebra? håber nogen kan give mig et kvalificeret svar på. :) -
Sinus og cosinus relationerne
ForumindlægHej. Nogen som kan hjælpe mig med cosinusrelationen og sinusrelationen for IKKE retvinklede trekanter? Jeg kan simpelthen ikke finde det nogen steder... HJÆLP -
Hjælp - rimelig hurtigt tak :)
ForumindlægHej allesammen :) Vi skal lave eksamensprojekt her i uge seks, men skal allerede aflevere problemformulering, emne og gruppe på mandag. Men i min gruppe, som består af to, ved ikke helt hvad vi skal arbejde med? - Det er så her, jeg tænkte på, om nogle af jer har nogle forslag?? Det ville være s... -
Velfærdssamfundet?
ForumindlægHej alle sammen, Jeg er i gang med alle mulige emner til AT - "fremtiden..." og forsøger at bestemme mig. Men går ikke så godt.. Nu tænker jeg velfærdssamfundet og dens fremtid? - samfundsfag er selvfølgelig valgt, men hvad skal mit andet fag være? Historie? Men hvad skal jeg bruge d... -
axiomer
Forumindlægkan nogen henvise mig til nogle matamatiske eller filosofiske axiomatiomsystemer? som eksempel Zermelos axiomer for mængdelæren. -
Kvalificeret hjlæp søges
ForumindlægEn høj cylinderformet beholder har et hul i bunden. Når der er vand i beholderen, vil det løbe ud gennem hullet. Den hastighed, hvormed vandhøjden i beholderen ændrer sig, er til ethvert tidspunkt proportional med kvadratroden af vandhøjden. a) Opstil en differentialligning , der beskriver situat... -
Hvad skal jeg skrive om?
ForumindlægJeg har netop fået oplyst mit hovedemne til AT-eksamen i 3g. Emnet lyder: "Kampen for det gode liv". Jeg vil gerne skrive i biologi som ét af mine valgte fag. Men hvilket andet fag skal jeg vælge? Og hvilket selvvalgt emne kan jeg udfærdige en synopsis i? - Ideer vil jeg gerne have... -
lidt hjælp?
Forumindlæghvordan kan man skrive: p^2 + 2qp + q^2 = d, som (formel)-> (a + b)^2?
