Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 15221 til 15240 af 40685
-
Vishnu- hinduisme
ForumindlægHvordan adskiller Vishnu sig fra Brahma, og Shiva? -
Jehovas vidner - problemformulering?
ForumindlægHej! Jeg går i 9. klasse og har projektuge lige her om inden så længe. Overemnet hedder "Mennesker" og jeg overvejer kraftigt at vælge "Jehovas vidner" som underemne. Jeg vil derfor gerne høre, om nogen af jer har nogle gode idéer til en spændende problemformulerin... -
Martin Luther & Magellan?
ForumindlægHej! Skal skrive om Martin Luther og Martin Luthers oprør. Er der nogle, der kender nogle sider, eller ved en masse (eller bare noget :P) om dette emne? :-) Skal også skrive om Magellan og Magellans død.. Har samme spørgsmål for dette, igen. ^^^ :)) Mange tak for hjælpen på forhånd! -
definere sekt ??
ForumindlægHeeej alle ;D Nu har jeg søgt lidt forskellige steder efter definition af sekt, men kommer hele tiden på nye definitioner. Hvad mener I er en "sekt"?? :S Jeg har læst, at Kristendommen har været en jødisk sekt, men er blevet for stor til at kunne være det i dag? Er det sandt? :S -
MUHAMMEDKRISEN - HVORNÅR?
ForumindlægHvornår indsente man tegninger af profeten Muhammed ind i Jyllandsposten? (præcis dato) -
Projektopgave “Vendepunkter”
ForumindlægHej Vi har projekt opgave om lidt over en uge, og har fået overemnet “Vendepunkter”. Problemet er bare at jeg mangler et underemne... Jeg kunne godt tænke mig et lidt dybere emne, og måske også lidt en øjenåbner, men jeg er åben for alle idéer. Så hvis i har en idé, må i meget gerne skrive den:) ... -
Middelalderen - HJÆLP !
ForumindlægHej. Jeg skal skrive AT-opgave, som skal handle om Middelalderen. Det er en opgave, hvor to fag skal indgå i, og jeg har fået Dansk og Historie. Ville så spørge, om der var nogen, som havde ideer til, hvad jeg kunne skrive som et hovedspørgsmål i min problemformulering og arbejde mig videre der... -
Kan scientology kaldes en sekt eller nyreligiøs bevægelse
ForumindlægJeg ville bare høre jeg holdning/mening omkring... - Kan scientology kaldes en sekt eller en nyreligiøs bevægelse, Hvorfor/hvorfor ikke? -
Buddhisme fordele ulemper
ForumindlægEr der nogen som kan oplye hvorfor man ikke skal vælge buddhisme ? -
Darwin - PROBLEMFORMULERING på bar bund
ForumindlægSom alle andre skal jeg aflevere min synopsis her på fredag og er først gået igang med at skitsere en problemformulering nu. Jeg håber der er noget der vil give sig tid til at give en hjælpende hånd. Jeg skriver i fagene Biologi og historie (som et humanistik fag). Jeg vil gerne lægge vægt på kir... -
Helligånden
ForumindlægHej Tror jøderne på Helligånden? Jeg ved, at henholdsvis muslimer, kristne og jøder alle betragter sig selv som monoteister. Men jøderne og muslimer ser vel de kristne som polyteister? Er det fordi de ikke selv tror på Helligånden, og de kristne mener, at treenigheden er én ting, mens jøderne og... -
de 10 bud haster
Forumindlæghej hvad er de 10 bud? kan det passe at jødedom har, også den samme 10 bud som kristne har ? hvad med muslimer de har sharia kan det ikke passe? og hvad er de for nogen -
Individualisme HASTER
ForumindlægHej, er der nogen herinde der kan komme med en forklaring på hvad individualisme er som begreb, når det er om individet i kulturmødet? Svar bedes så hurtigt som muligt. På forhånd mange tak. -
Metoder?
ForumindlægTil AT i 2.g gjorde jeg ikke rede for hvilken analysemodel jeg brugte men redegjorde blot for pincippet bah hermaneutik (den hermaneutiske spiral) nu kan jeg se at folk snakker om ´den nykritiske model, biografiske model, ideoligiske model, osykoanalytiske model osv. Er lidt confuse? SKAL man ind... -
Hvorfor er mennesker så interesserede i at finde ud af om der er liv i rummet?
ForumindlægHvorfor er mennesker så interesserede i at finde ud af om der er liv i rummet? Tak på forhånd! :-D -
ortodokse og katolicisme
Forumindlæger det nogen der kan forklarer hvad der er forskellen mellem dem og hvad troen er for dem. -
Buddhisme
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med budskab og tema- (hvilke dimensioner af religiongen behandler teksten) Ville være en stor hjælp -
Er der en faglig måde at beskrive, at man kender den person man interviewer?
ForumindlægJeg er i gang med at lave synopsis til min Eksamensprojekt (HF-Enkeltfag), og har lavet en interview, med en person som jeg kender rigtig godt. Jeg vil gerne hurtigt nævne under kildekritik/fejlkilde, at jeg kender hende, og kan derfor være lidt "biased". Jeg har selfølgelig sørget fo... -
The Farther You GO
ForumindlægFandt en diskussion fra maj hvor der bliver diskuteret hvad man skrev til engelsk eksamen "the farther you go". Men der er desværre ingen af alle jer, som har skrevet denne opgave som har lagt den herind til glæde for os andre. Jeg skal selv skrive den og synes den er svær at komme igan... -
Beregne snit (efter reform)
ForumindlægHej alle! Jeg er i tvivl om hvordan mit (går i 2.G) gennemsnit beregnes. Tæller både afsluttende årskarakterer og eksamenskarakterer eller hvordan hænger det sammen efter den nye reform? jeg er bekendt med hvorledes niveauer vægtes, men erstatter eksamenskarakterne afsluttende årskarakterer eller...
