Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 15261 til 15280 af 23877
-
God problemformulering
ForumindlægHej derude.. Ville høre om nogen kan hjælpe med en god problemformulering til telefonen? Det er i forbindelse med AT-10 jeg søger en. tak på forhånd -
lige i nærheden
Forumindlægjeg skal for første gang i mit liv skrive en opgave af en bog og den bog er romanen af Martha Christensen så kunne godt bruge nogen råd da vi får karakter -
Sro om raketter.
ForumindlægHej alle. Sidder her og knokler med en sro til i morgen .. og jeg er nået til perspektiveringen.. mit emne er kraft og hastighed omkring raketter og heksehyl .. Jeg har i perspektiveringen fået til opgave at finde ud af: hvilke andre kræfter er relevante? Hvad afhænger de af? Og jeg skal dere... -
Kampen mod hovedpine (Aspirin) - AT
ForumindlægHej.. Jeg har besluttet mig for at skrive om aspirin og kampen mod hovedpine i AT.. Jeg kombinerer fagene kemi og samfundsfag og under samfundsfagsdelen har jeg tænkt mig at se på hvilken udvikling, som er sket i forhold til forbruget af aspirin gennem årene (slutningen af 1800 og til i dag).. Pr... -
Blodsukker øvelse
ForumindlægHej Alle Jeg har i biotek lavet et forsøg, hvor vi skulle møde fastende op, og derefter indtage forskellige former for kulhydrater men alle af 50g. Jeg står med en rapport, hvor jeg har fået følgende spørgsmål, som jeg har svært ved at besvare: Hvorfor skal alle forsøgspersoner indtage 50 g k... -
Statistik
ForumindlægJeg har et problem vedr. en opgave i statistik/dataanalyse: Spørgsmålet lyder således: c) Ved boligskift flytter nogle familier i dyrere boliger og andre i billigere boliger. Det afhænger bl.a. af livssituationen. Undersøg om boligkøbere, som sælger en ejerbolig i forbindelse med køb af ny boli... -
HJÆLP kilder
ForumindlægHej guys! Jeg har problemer med at finde nogle kilder, som befolkningen og myndighederne har skrevet i 1853 i københavn (evt. breve og dagbøger) under koleraepidemien. Nogle der kan hjælpe med at finde nogle kilder (anbefalde nogle)? -
SRP? :s hjælp til emne!?
ForumindlægHej! Vi har fået at vide allerede nu, at vi skal begynde at overveje et emne til SRP. Jeg håbede på nogle herinde måske kunne hjælpe mig? Hovedfag er engelskA eller tyskA - og så kan jeg vælge historie, samfundsfag eller dansk til. please, nogle gode ideer?? :s -
er årsagsforklaringer en metode?
ForumindlægHej, jeg skal skrive AT, og vil bare lige høre om jeg under metodeafsnittet kan putte 'årsagsforklaringer'? (en af mine problemstillinger er "Hvilke historiske betingelser ligger til grund for det moderne gennembrud?", så jeg vil jo selvfølgelig gøre brug af 'årsagsforkl... -
essay- menneske og maskine
ForumindlægHej skal skrive et essay om menneske og maskine.. har læst en del på det men ved bare ikke hvordan jeg skal komme igang, der er så mange ting man skal sørge for at have med. Lidt hjælp tak og ville også blive glad hvis nogen har nogle forslag til vigtige ting der skal med. Tusind tak på forhånd. -
Spørgsmål angående Molekylær Medicin - Karakterer, studiejob, fremtidsjob og biologi
ForumindlægHej alle på Studieportalen, Har fire spørgsmål, som jeg håber i kan svare på :D - Ville spørge jeg, hvorvidt karakterer er vigtige på studiet (er det fx. på medicin, hvor det er godt nok bare at få mindst 02, eller er det måske ligesom Jura, hvor man skal have høje karakterer for at få et fedt ... -
Bøger om differentialligninger
ForumindlægHej, For efterhånden længe siden har jeg haft om differentialligninger i gymnasiet, men desværre gjorde min lærer aldrig rigtig noget ud af det, så jeg føler aldrig jeg lærte det ordenligt. Jeg har senere haft en lille smule på uni i kurset MatItro, men nu står jeg i dag og vil rigtig gerne læse ... -
SRP- dumper jeg?
ForumindlægHej, jeg går og er lidt urolig for tiden.. Inden juleferien afleverede jeg min SRP og jeg synes at selve opgaven er ret god. Men nu kommer der et lille problem. - For det første har jeg glemt at skrive sidetal *facepalm*. - For det andet mangler jeg en halv litteraturliste (jeg fik et rimeligt v... -
Hjælp til problemformulering - AT
ForumindlægHej. Jeg sidder og skriver AT synopsen og indtil videre har jeg arbejdet uden en egentlig problemformulering, selvom det ikke er nemt. Jeg kan bare ikke få den formuleret ordentligt. Mit emne er kropsidealer og jeg skriver om plastikkirurgi. Jeg skriver i dansk og samfundsfag og vil derfor ... -
Optagelse
ForumindlægHej Jeg skal til optagelseprøven til STX imorgen. Jeg ved at, jeg skal op i dansk, tysk, matematik mundtligt, og samt engelsk skriftligt. Jeg ved ikke, om hvordan er optagelse.? Skal man første tage prøven før man blive spørge om hvorfor man vælger STX? Jeg er vilde nervøs for klare mig vilde dår... -
Grammatik personlige stedord
Forumindlæg6. Pedro giver hende bogen 7. Miguel giver den (kufferten) til pigen 8. Antonia giver mig den (tasken) 9. Giver du os det (ugebladet)? 10. Vi sender dem brevet er det nogen der kan hjælpe...? -
SMUK-model
ForumindlægHej alle.(der sidder og læser en lørdag.:-)) Jeg har brug for et billede af en SMUK-model som jeg skal bruge til en case opgave. Er der en der har sådan en??? Hilsen Annie1029 -
Romantikken
ForumindlægEr der nogen der har nogle tekster og noter om Romantikken? :D -
hjælp til tekst om jalousi
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har snart dansk mundtlig eksamen og leder efter noget inspiration til en tekst, har trukket jalousi. Så hvis i vil være søde at give mig nogle navne på nogen tekster der handler om jalousi. På forhånd tak! -
Postmoderne psykologi - hvilken retning?
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med, om postmoderne psykologi er en retning inden for socialpsykologien eller om postmoderne psykologi er en psykologisk retning for sig selv, hvis det giver mening? Fx ligesom kognitionspsykologi er en retning for sig selv.
