Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 15301 til 15320 af 17400
-
Bør jeg droppe ud?
ForumindlægHej Det er en måned siden jeg startede på ingeniøruddannelsen byg, men overvejer allerede at droppe ud. Jeg har rigtig svært ved at regne mat / fys opgaverne. Jeg er allerede bagud med 2 afleveringer. De opgaver der står på lektionen, får jeg ikke lavet selvom jeg bruger lang tid på dem. Jeg får... -
matematik opgave
ForumindlægHej\n\njeg har fået matematik aflevering for som skal afleveres i morgen, men jeg ved slet ikke hvordan jeg skal regne den ud da matematik ikke er min stærke side :/ \nhåber virklige at nogen kan hjælpe...\n\nopgaven lyder således:\n\nSalgsprovision: 12,5%\nmindsteløn for tjenerne er på 10.500 k... -
afl. hjælp ! - Adjektiv/Adverbium
ForumindlægHej ,, jeg har en aflevering for i engelsk.. jeg har dannet nogle ideer til et par stykker af dem men er ikke sikker.. opgaven går ud på at bestemme hvilke ord der er adjektiver og hvilke der er adverbier i følgende sætninger: 1) Han har et ganske godt hus - jeg vil sige at ganske er et adver... -
redegørelse..
ForumindlægNu har jeg sidet i 2 timer med en mat opgave til min mat aflevering, og er virkelig ved at kører træt i den, kan sletter ikke finde ud af den, håber der er en der gider hjælpe.\n\nopgaven går ud på:\n\nTo cirkler har henholdsvis radius 1 og radius 2. der er indtegnet to tangenter, som er tangente... -
Vedr. engelsk sprog på gymnasielt niveau
ForumindlægHej Studieportalen. I min seneste engelsk aflevering, har jeg skrevet konsevkent på amerikansk engelsk. Dette medfører at visse endelser er anderledes end på britisk. Altså, fx color på amerikansk, men colour på brittisk engelsk. Problemet ligger i, at jeg har fået fejl for mange navneord, da e... -
Trigonometri.
ForumindlægI trekanten får jeg oplyst, af vinkel A= 31grader, c=51, a=30. Derefter har jeg beregnet C vha. sinusrelationen, så jeg har fået ca. 61,12 grader. Problemet er, at opgaveformuleringen lyder "Der eksisterer to trekanter med de angivne mål. Beregn for begge trekanter siden b og de ukendte ... -
Bestem tallene a og b
ForumindlægHejsa. Jeg sidder lige og laver min matematik aflevering, da jeg stødte på en opgave, som jeg har lidt svært ved at løse. Opgaven lyder således: Tabellen viser den samlede omsætning af malervarer hos forhandlerkæden Flügger i to udvalgte år. Årstal: 2009,... -
Oversættelse af tekst (fokus på datider)
ForumindlægHejsa :-) Nu til en af årets (2015) sidste afleveringer i spansk, lige inden SRP begynder. Jeg har skullet oversætte en tekst (2 delstykker) om en mand ved navn Marco Valádez som flytter fra Mexico til USA og som pga. dette har en noget svært barndom og ungdom som han derfor fortæller om.... -
opgaver på A-niveau
Forumindlæghej jeg skal lave en aflevering til på fredag...... er der nogen der kan hjælpe mig med disse opgaver: 1. en linje l er givet ved ligningen 2x-y+1 = 0. bestem en ligning for den linje, der står VINKELRET på l og går gennem punktet P(4,3) 2. fire variable størrelser er forbundet ved formlerne R... -
Datid.
ForumindlægJeg er klar over, at dette er dumt - at poste et identisk indlæg til et andet, man har postet tidligere - men jeg er i den situation, at afleveringen skal afleveres i morgen, og at jeg endnu står med et lille, men endog væsentligt problem:Mis abuelos no estuvieron/estaban a la playa con nos. Siem... -
Reducering af ligninger
ForumindlægHej,jeg er simpelthen kørt fast i min matematik aflevering. Den handler primæt om 2. 3. og 4 gradsligninger. Jeg ved godt hvordan man løser ligningerne ved først at finde diskriminanten osv.Men mit problem er bare hvordan man først reducerer ligningerne ? Vi har en prøve om en uges tid. Her er no... -
Hvor mange % vokser, hvis bilens fart øges?
ForumindlægHej venner, Jeg er i gang med en matematik aflevering, har en smule problemer med den ene af opgaverne. Luftmodstanden på en bil afhænger af bilens fart; På en bil kan sammenhængen mellem bilens fart x (målt i km/timen) og luftmodstanden y (målt i newton) beskrives således; y = 0,035* ... -
Hvor mange % vokser luftmodstanden, hvis bilens fart øges?
ForumindlægHej venner, Jeg er i gang med en matematik aflevering, har en smule problemer med den ene af opgaverne. Luftmodstanden på en bil afhænger af bilens fart; På en bil kan sammenhængen mellem bilens fart x (målt i km/timen) og luftmodstanden y (målt i newton) beskrives således; y = 0,035* x^2 ... -
Rettelse af sidste engelskaflevering!
ForumindlægHej Folkens.. er i gang med min sidste aflevering i engelsk og har nærmest fået lovning af min lærer på at stige i min afsluttende årskarakter hvis jeg får min. 10 for den, så ville høre om der var nogen man kunne få til at se den igennem? Der behøver ikke være så meget fokus på den første halvan... -
volumenprocent af CO i cigaretrøg
ForumindlægHej.. jeg har set der er et indlæg om dette før, men det virker ikke som om folk kigger med den dårlige overskrift. Håber nogen kan hjælpe - det er til aflevering mandag! Oplysningerne til opgaven: En portion cigaretrøg, som ved 1 bar og 30 grader fylder 500 ml. Derefter blæses de 500 mL røg lang... -
overfladsareal vha. stamfunktioner
Forumindlæghej, jeg sidder med en mat. aflevering (fra 2001-8-5) og opg. 6 driller lidt.en funktion f er givet ved f(x)=2*kvadratrod xgrænserne er:1 og 21) beregn den eksakte værdi af rumfanget af det omdrejningslegeme, der fremkommer, når M drek´jes 360 omx- aksen. Løsning: (31/6)overfladesarealet S af omd... -
Fransk oversættelse! Inden kl 10!!
ForumindlægHej SP, Jeg sidder og skal have lavet en fransk aflevering inden kl 10 her til morgen, og jeg har brug for noget hjælp til at oversætte en tekst. Det kunne være fantastisk hvis nogen med nogle egenskaber inden for fransk-faget kunne hjælpe til her. Det frabedes at nogen bruger en gratis translato... -
Engelsk synopsis, pls har brug for hjælp :)
ForumindlægHeeej, jeg skal aflevere synopsis i engelsk på torsdag kl 14, og jeg har ik haft tid til at lave den før nu, pga jeg har haft så meget at lave at afleveringer, samt flytning så det hele går rod hos mig. Jeg går på htx 2.g og har engelsk på B, så ved du ogs niveau'et... :) Jeg har valgt emne... -
medikament?
Forumindlægjeg er igang med at lave årets sidste aflevering i kemi. Men sidder fast i opgave 2 "smertestillende medikamenter" d) og e). opgaven omhandler spektroskopi. I d)'eren får jeg R2 til -CH2-CH3 og R1 til CH3. Noget siger mig at det ikke kan være rigtigt? Kommer shiftene fra 7,4 og 6,9i... -
Hiphop -- Kultur
ForumindlægHey alle sammen, jeg ville blive meget glad hvis i kunne give mig en hånd :)- Jeg har et emne om hip hop, og jeg kan ærlig talt ikke finde en dej, har ledt efte bøger på hoved-- og risskov bibliotek uden held. Jeg har trods alt fundet de 4 elementar der startede hip hoppen: Dj'ing, breakdance...
