Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 15381 til 15400 af 111527
-
Vektorer - bestem koordinatsættet
ForumindlægJeg har fået stillet denne opgave: I et koordinatsystem i planen er der givet et punkt A(2,3) og en vektor_v = (4 over 1). Punkterne B og C er bestem ved Vektor_AB = vektor_v og vektor_BC = (0 over 2). a) Bestem koordinatsættet til hvert af punkterne B og C. Jeg går helt død her.. Har gennemrodet... -
BESTEMME koordinat
ForumindlægGoddag Denne opgave driller: Linjen m er graf for funktionen f, der opfylder, at 2f(x)=3x-2. Linjen n går gennem (-2,1) og (q,-3) og er parallel med linjen m. Bestem q <<< q er vel mit x-koordinat, men hvordan kan jeg bestemme det? Tak på forhånd! -
3.g-opgaver - hjælp søges :)
ForumindlægHej i kloge matematiske hoveder! Jeg har nogle mat. opgaver jeg simpelthen ikke kan hitte ud af, så håber der er nogle genier derude, som kan hjælpe. Hvis man bare kan hjælpe med en af opgaverne, er det også helt fint :) 1. En funktion er bestem ved f(x)=x^3+bx^2+3x+4, hvor b er et tal. Bestem de... -
Er der kongruensfejl heri? kort
ForumindlægDen nedenstående var en fejl :) Er der nogen kongruensfejl heri? Her selv rettet igennem man kan jo godt være, at jeg har overset nogle. Skal foucus laves om til focuses? Og skal discuss laves om til discusses? Grammar Questions Lydia Davis focus in this text in how we speak and sometimes what ... -
Kemiolympiade spørgsmål. Forstår ikke?
ForumindlægEn syre S har styrkekonstanten, Ks = 0,00100 M. I en opløsning, bestående af denne syre og dens korresponderende base, B, måles pH til 2,00. Efter tilsætning af 18,0 mL 0,500 M NaOH måles pH til 4,00. a) Opskriv et afstemt reaktionsskema for den reaktion, der finder sted ved sammenblandingen Jeg ... -
Ret linje skærer graf i punkt. Skæring på y-akse sam bestemmelse af omvendt proportionalitet.
ForumindlægHej. Jeg går i 2g på STX og har matematik på A-niveau. Jeg har fået udleveret et opgavesæt, som skal besvares og afleveres. Det er et sæt, som skildrer delen uden opgaver til eksamen, vi må derfor ikke bruge lommeregner. Der er i afleveringen to opgaver, jeg er i tvivl om og jeg håber, at jeg kan... -
Komme igennem gymnasiet?
ForumindlægHalløj! Efter sommerferien starter jeg i 1.g på et gymnasie, og jeg glæder mig sindssygt. Dog har jeg nogle få tanker der nager mig helt ekstremt, eller faktisk kun én. Kan jeg komme igennem gymnasiet, når jeg er sprunget 8. klasse over? Ved jeg så nok, til at kunne følge med? Bliver jeg for un... -
lærervikar?
ForumindlægHvad skal der til for at blive lærervikar? Hvis jeg har mulighed for at blive det, er det så muligt at arbejde som lærervikar nogle timer om ugen samtidigt med at jeg studerer på deltid? -
Matematik A
ForumindlægJeg skal at supplere mat A på GSK. Jeg har afsluttet matematik b i 2.g, så jeg har glemt en del mat C-B. Er der nogen, som kan fortælle mig, hvordan jeg bør forberede mig, så jeg komme følge med i klassen? Kommer man til at bruge mange af de tinge, som man har lært i 1-2. g? Eller er de fleste ... -
Regneregler?
ForumindlægHvad er a*(b-c)? -
delprøve - hjælp og rettelse :)
ForumindlægJeg har som aflevering en delprøve for, men jeg sidder lidt fast ved brugen af genitiv. Hele prøven er herunder, så hvis i har lyst til at kommenterer eventuelle rettelser, ville det var rart! - Mht. genitiv, er der så en der kan komme med en definition som kan forståes . På forhånd tak. Delprøve... -
Mængdeberegning
ForumindlægHej:) Jeg har lidt problemer med denne opgave fra kemi C. Jeg håber at der er nogen som kan hjælpe. Ved en enalyse af en kemisk forbindelse af kobber og oxygen finder man, at 4,48g af stoffet indeholder 3,98g kobber og 0,50g oxygen. a) Beregn stofmængderne af Cu og O b)Hvad er den kemiske formel ... -
Syre - Base
ForumindlægHej! Hvordan ville I definere: - En stærk syre. - En svag syre. - En stærk base. -En svag base. Håber i vil svare hurtigst muligt (: - Tak (: -
Redoxligning
ForumindlægIodsyre kan fremstilles ved oxidation af I2 med Cl2 i vandig opløsning. Herved reduceres Cl2 til Cl-For det første er jeg ikke sikker på hvordan jeg skal opskrive reaktionsskemaet. Her er et bud:I2 + Cl2 --> HIO3 (iodsyre) + Cl-Er det rigtigt? Jeg skal selvfølgelig også afstemme reaktionsskema... -
Hvad er addition
ForumindlægGiv et eksempel på addition og elimination -
Kvote 2 Fagsnit?
ForumindlægHej Jeg var inde og kigge på min status på århus universitetes hjemmeside. Der står: kvote 2 fagsnit: 7,0 - hvad vil det sige? Og der står min kvotient er 4,6 med bonus, vil det sige at mit snit ikke er tilstrækkeligt nok for at kunne blive set i kvote 2? Så jeg kan egentlig allerede godt glemme ... -
Medicinstudiet - hvilke veje?
ForumindlægHejsa. Hvis man gerne vil læse medicin, men ikke har karakteren til det, er det så muligt at læse et fag som biologi og derefter så skifte over til medicin og så læse de fag man ikke har haft der op? Jeg tænker på Århus Uni -
gennemsnit
ForumindlægHeej Jeg går i 1g og vil godt gå på universitetet efter gymnasiet for at være læge. Jeg har afsluttet Samfundsfag og Mediefag i dette år og har fået 7 i begge fag. Jeg sgu ikke op i dem til eksamen, så det bliver årskarakterende, som kommer til at gælde i 3g eksamensbevis. Kravet til at være læge... -
Ideer til årets AT emne
ForumindlægHey all! Årets AT emne er jo som sagt frigivet: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Jeg er lidt blank på ideer! Jeg har følgende fag som jeg har mulighed for at skrive i: Matematik A - vil gerne skrive i! Engelsk A - vil gerne skrive i, men kan ikke se hvordan det sku hænge sammen... -
Lovlig studieretning?
ForumindlægJeg ville lige høre, om der er nogen, der ved, om følgende fagsammensætning er gyldig:A: Dan., his., sam., eng., fra. beg.B: Mat., fys., tys. for.C: Rel., idr., mus., bio., nat.geo., old.
