Søgning på: sso historie. Resultater: 15401 til 15420 af 17233
-
analyse af liebesgeschichte (hamburger abendblatt)
Forumindlæghej derude. har brug for hjælp til analyse og oversættelse af denne liebesgeschichte hamburger abendblatt ekenstam mfl- greif zu, gratisk forlag 1975) gerne hvis der også er nogle der har perspektivering til liebe und reisen generelt også. skal nemlig til 24timer eksamen i den imorge... -
Essay?
ForumindlægHvad ert et essay skriv det ned til mig please.. Har en opgave... På forhånd tak -billal -
endelige Karaktersnit ganges med?
ForumindlægHvilket tal ganges ens endelige karaktersnit med hvis man vælger at søge ind på uddannelse inden for 2 år? Har også hørt at man kan gange sit snit med et højrere tal hvis man har 5 fag A-niveau? -
Årskarakter klage!
ForumindlægJeg har netop fået årskarakterer (3.g - gymnasium) og er meget utilfreds med en enkelt, som jeg synes er helt urimelig! Kan jeg klage over en årskarakter, og hvordan gør jeg? - og, hvis ja, hvad sker der efterfølgende? -
Pengemangel (studierejse)
ForumindlægJeg skal her i 2g på studierejse. Det koster i alt 6000, men jeg ved ikke hvordan jeg kan skaffe pengene. Rejsen er blevet rykket frem til september, hvor den normalt plejer at være i marts. Derfor kom det bag på mig, og bestemt også at det ville blive så dyrt. Er der nogen der kan komme med nog... -
Kan skolen beholde din computer til næste dags afslutning?
ForumindlægHej Studieportalen. I dag fik jeg taget min computer i frikvarteret fordi jeg brugte den. De siger de kan beholde den til imorgen efter skole? Er det sant? Kan skolen tage min egen pc fra mig, også når jeg har fri? F.eks. skal jeg bruge den til at lave lektier, men det kan jeg ikke! Er der ikk... -
Hvad er STX og HTX? Hvad uddannelse kan man få? (Vigtig)
ForumindlægHej, jeg er i tvivl her, da jeg ikke ved hvad jeg skal efter folkeskolen. Jeg er en smule i rush nu da det er sidste år, hvor jeg ikke ved hvor jeg ender. Først og fremmest noget om mig: Fysik/Kemi/Samf/Geo/Bio er ikke noget for mig, da jeg rimelig er dårlig til det. Jeg har ikke fremmedsporg (fr... -
fremlæggelse om ''voldtægt" på engelsk
Forumindlæghej derude!:-) jeg har valgt at skrive om voldtægt til min engelsk eksamen, men jeg har igen ide om hvordan jeg skal starte med det. please help me!:-( ps: jeg intresser mig i dette emne. -
Mental forberedelse!
ForumindlægJah... vi talte i min læsegruppen, hvad vi gjorde for at forberede os mentalt til eksamen. Det var en meget sjov diskussion. Nogle af budene var: - Høre AC/DC - TNT i badet morgenen før, så hele familien vågner pga. larmen - Løbe en tur hver dag efter læsningen (plejer dog alligevel at gøre det... -
Ny på gymnasiet
Forumindlæghej... Jeg skal starte på gymnasiet efter sommerferien og jeg kunne godt bruge nogle råd. - Hvis man gerne vil være elevrådsrepræsentant, hvordan foregår det så, på gymnasiet? Hvordan bliver man valgt og af hvem? - Hvad laver man i musik og hvad laver man i billedkunst? I må godt skrive andet... -
Gratis internetlektiebog
ForumindlægHejsa allesammen Jeg har i et projekt i faget kommunikation/IT udviklet en internetbaseret lektiebog, som er gratis at bruge. Jeg håber i vil tage et kig på den, og meget gerne benytte den til at holde styr på jeres lektier fremover... Jeg er åben overfor tilbagemeldinger på eventuelle irritat... -
Grænsen til pervers??
ForumindlægHej jeg har en lære som der blev klaget over sidste år af en hel klasse, men der blev ikke gjort noget... I år har jeg så fået ham i engelsk om sidder med en hel bunke tekster på eksamensopgivelsen som indeholder enten vold eller sex/voldtægt, aldrig på en pæn måde. Næsten alle personer i de teks... -
skæbne
ForumindlægHvorledes forholdte grækerne sig til skæbnen? og hvordan så man på, hvis nogen prøvede at ændre den? -
Spørgsmål om universitet
ForumindlægHej. Jeg går i 9. klasse og har lige fået de standpunktskarakterer, som man skal søge ind på gymnasiet med. Derfor har jeg selvfølgelig tanker om, hvad jeg skal vælge. Grunden til at titlen på mit spørgsmål er "Spørgsmål om universitet" og ikke "Spørgsmål om gymnasiet" er fo... -
smidt ud
ForumindlægJeg er blevet smidt ud af skolen pga. for højt fravær. Jeg har ligget på hospitalet i over en måned og min fraværsprocent er på 19,5 Det er fair nok, men min studievejleder var bare så modbydelig da hun fortalte mig det. "Du havde vel ikke regnet med at du kunne fortsætte?" Da jeg så s... -
Hvordan gjorde du?
ForumindlægSkal op til religionseksamen i morgen og føler mig også ret god rustet hvad angår baggrundsviden. Kunne god imidletid godt tænke mig at vide hvordan i, der har været oppe, fremlagde jeres tekst. Altså hvilken fremgangsmåde benyttede i? Og hvis i kan forklare lidt om hvordan i formidlede jeres ko... -
11 eller 13 i religion?
ForumindlægHej Jeg sidder her og terper og terper. Nu er der snart en ende på det hele tirsdag hvor jeg skal op i religion og få huen. Jeg har meget bruge for et 11 tal til at rykke mig 0,1 op i snit, og måske give mig en chance for at komme ind på mit drømmeuddannelse. Er der nogle rigtige kloge hoveder... -
Bolig i Odense
ForumindlægHej! Jeg regner med at skulle læse medicin i Odense her til aug. eller feb. Jeg bor og har altid boet i København, så jeg har ingen ide om, hvilke områder og kollegier som er gode at bo i. Det skal være et kollegie eller en lejlighed i et område som er trygt og som ligger tæt på uni. :) Håber der... -
Arbejderstemmer
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal lave en samfundsfagsopgave og er stødt på ordet "Arbejderstemmer". Det indgår i et skema, hvor det fremgår at 44 % af socialdemokratiets stemmer stammer fra arbejderstemmer. Men hvad er arbejderstemmer? Er det stemmer fra "arbejderklassen? Tak på forhånd. -
To drab? Hvor?
ForumindlægVi vare saa mange Søskende smaa, - under Lide - saa aarlig faldt os Faderen fraa. Der Dagen han dages, og Duggen den driver saa vide. 1. Om en Søndag ad Aften skured de deres Spjud, om en Mandag ad Morgen rede de saa vrede ud. 2. Der de kommer for norden Skov, der gik Hr. Torben o...
