Søgning på: hitlers tale. Resultater: 15421 til 15440 af 59860
-
Paramterfremstilling
ForumindlægHvis jeg har en parameterfremstilling og en vektor, hvad skal jeg så gøre for at finde vinklen mellem paramterfremstillingen og vektoren? -
Eddikesyre
ForumindlægNår man skal regne eddikesyreindholdet om til masse %, kan man regne på 1 liter eddike. Hvor stor en stofmængde eddikesyre er der i 1 liter? Beregn massen af denne stofmængde eddikesyre. Find derefter massen af 1 liter eddike ved at anvende den målte densitet, hvorefter man kan beregne eddikesyre... -
Andengradsligning
ForumindlægHar en andengradslignings opgave, som jeg har problemer med: -x2+ x + 1 = 0 Jeg skriver, at a: -1 b: 1 c: 1 Derefter bruger jeg diskriminanten og får at "d = 5" dvs. der er 2 løsninger Så jeg skal bruge "x = (-b - kvadratrod af d) / (2a)" og ... -
er der nogen der ved det?
Forumindlæghvad er et typetal? et mideltal? og hvad betyder median? -
Hvad er Medianen,Typetallet,Middeltallet?
ForumindlægEr der nogle, som kan fortælle hvad Medianen, Typetallet og Middeltallet betyder/Er? -
median
ForumindlægVed I hvad medianen vil være ved et lige antal obsevationer? -
Hjælp til opgaverskrivning
Forumindlæghej er er der en der gerne vil tjene lidt penge, på hjælp til en en opgaveskriving på omkring 15 sider.. emnet skal hanlde om konkurrence.. jeg har gjort mig nogle ovejselser om hvad 3 undersprpøgsmål det ku lyde på. Du må meget gerne kontakte mig på 50 46 77 47 ville gerne få det lavet her ... -
Proportionalitet
ForumindlægNår man opvarmer en jernstang bliver den lidt længere. Ved et forsøg har man målt udvidelsen af en 0,50 meter lang jernstang. En opvarmning på 80 grader celsius førte til en forlængelse på 0,47 mm. Man kan gå ud fra at forlængelsen y er proportional med temperaturstigningen x.\n\na) Udregn propor... -
et ord
Forumindlæghey folkens :)\n\nhvordan siger man 'faglige', i nedeståedne eksempel?\n\n"Jeg bekymrede mig ikek over det faglige"\n\nI didn't worry about the craft skills ? -
Opgave om ellipse
ForumindlægHåber nogle kan hjælpe Opgaven kan ses på billedet Mange tak på forhånd -
Lineær vækst
Forumindlæghey har et underligt svar som jeg ikke helt forstår for lineær vækst jeg skal forklar: for hvilke a er funktionen henheldsvis voksende/aftagende/konstant?? -
indledning ....... hjælp!!!
ForumindlægNogle der har en god indledning til et projekt om børnearbejde? :D -
Løsning af e^(x^2+1)= 1
ForumindlægLøsning af e^(x^2+1)= 1 \n\n\nJeg kan se på min lommeregner, at L = Ø\n\nda de ikke skærer hinanden, men hvordan viser jeg det vha af udregning -
Cirkligens ligning - haster
ForumindlægHejsa det er længe siden vi sidst har haft noget om cirklings ligning.\n\nJeg har en lille opgave hvor der bliver spurgt efter centrum og radius udfra denne ligning:\n\nx^2-4x+y^2+6y=3\n\nJeg kan godt se at centrum er ved\n\n(x-2)+(y+3)=3\n\nHvor radius er 3 og centrum ved (2,-3)\n\nJeg mener at ... -
Kriminalitet som 19 årig...
ForumindlægHej,\nJeg er ved at lave en matematik opgave hvor jeg kan aflæse at mænd som er 19 år gamle er mest kriminelle....\n\nJeg skal svare på følgende spørgsmål...\n\nb) I hvilken alder er unge mænd mest kriminelle (19). Hvad sker der når de bliver ældre? Hvorfor?\n\nMIT BUD:\n19 årige mænd som jeg jo ... -
Tangens
ForumindlægHej, Hvad er definitionen af tangens? Er det bare tan(v) = sin(v) / cos(v)? Er der nogen der evt. kan uddybe denne definition? På forhånd tak! -
Underrum
ForumindlægHej Jeg har et underrum U, som jeg skal bestemme basis og dimension af. Kan i give mig nogle vink i den rette retning? Jeg er kommet så lang med at omskrive den til: Så har jeg sagt, at de to er en basis fordi de lineær uafhængige, da determinanten er forskellig fra 0. Er jeg på rette ve... -
Varighed af AT-eksamen
ForumindlægHej. Nogle der ved hvor langt tid ens AT-oplæg må vare? Altså elevens fremlæggelse, hvor læren ikke afbryder? Er et kvarter for meget? På forhånd tak! -
skilsmisse statistisk
Forumindlæghej ville lige høre hvor kan man finde noget om skilsmisse i dk og mellemøsten altså indvandrers skilsmisse -
AT talepapir
ForumindlægHvis nogen er interesserede i at kommentere på mit talepapir, skal I være velkomne. Jeg er bekymret for længden og om jeg går for meget i dybden med mine delkonklusioner.
