Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 15501 til 15520 af 174810
-
Hjælp til en matematik opgave jeg mangler svar på
ForumindlægMin matematiklærer gav min klasse denne opgave for hvor man med tallen 2 0 2 2 skulle finde regnestykker som gav 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20. Vi mangler 19 og 20. Man må bruge alle former for regnetegn fek.s addition, subtraktion, gange, dividere, kvadratrod, fakultet osv... -
Bestem differentialkvotienten for p(x)=x^a
Forumindlæghej jeg skal bestemme differentialkvotienten for p(x)=x^ a men jeg kan ikke bevise at det giver a * x^a-1 tak på forhånd -
Bestem t, så vektor a og vektor b er parallelle
ForumindlægTo vektorer er givet ved: Vektor a = (2,t) og vektor b = (-3,2-t) Bestem t, så vektor a og vektor b er parallelle. Hvordan? :) -
Årsprøve
ForumindlægEr der nogen, der har været op til årsprøve, 1g?Vil I ikke lige sige et par ord om hvad opgaverne handlede om, og hvilken del, der var sværest (m/u hjælpemidler)? Jeg ved godt, at det er forskelligt fra skole til skole. -
besvarelse kemi august 2008 A plzzz?
ForumindlægHej alle Er der nogen af jer der lavet kemi august 2008 A? plzzzzz. det er meget vigtigt. Jeg vil meget gerne have noget at sammenligne mine besvarelser med. Håber der er nogle, som kan hjælpe mig.. -
Analyse "Life is a bitch" eksamen
ForumindlægHej jeg skal op i dansk mundtlig på onsdag, i kortfilmen "Life is a bitch", en der har noget analyse af den? eller noget jeg måske kunne bruge? SOS SOS Mvh Fortvivlet 9.klasse -
HASTER! Mangler svarark til Matematik FSA 2004 maj-juni HASTER!
ForumindlægEr der en der vil være sød at sende eller vedhæfte svarark til matematik fsa 2004 maj-juni....... Det HASTER virkelig meget!!!!!!!!!!!!!!! -
Differentialregning
ForumindlægNogle der kan hjælpe med denne opgave ? Ved ikke helt hvordan jeg skal lave den uden hjælpemidler -
Hjælp differentialligninger
ForumindlægOpgaver er vedhæftet i en billedfil. Er der nogen der kan hjælpe? den er UDEN hjælpemidler -
Ligning (a-1)(a+1)-(a-4)^2=5
ForumindlægHej alle! Jeg har denne ligning som jeg har svært ved at løse, hvordan gør jeg ? (a-1)(a+1)-(a-4)^2 =5 På forhånd tak -
Bestem differentialkvotienten for f(x)=a^x
Forumindlæghej jeg skal bestemme differentalkvotienten for f(x)=a^x jeg ved at det giver a^x *ln(a), men hvordan beviser jeg det eller forklarer det. tak på forhånd -
ax^2+(a+2)x-3=o
ForumindlægHAr denen her ligning ax^2+(a+2)x-3=o OG er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gange den ud ? Dette er mit forsøg ax^2+(a+2)x-3=o ax^2+ax^2-3=o MEn synes det virker forkert ?! Uhrskov -
f(x)=ax+sin(x), bestem a
ForumindlægDer står: Om en funktion med regneforskrift f(x)=ax+sin(x) oplyses, at f'(0)= 7. Bestem tallet a. -
Eksamenssæt i matematik, Torsdag 6. april 2017
ForumindlægHej alle. Jeg vil hører om nogen har matematik B eksamnssæts besvarelse fra Torsdag 6. april 2017. Håber I kan hjælpe. :) -
Matematik FP10 4. December 2020 Facit
ForumindlægHej ville bare høre om der var en vennelig gut der sidder derude og har lavet Matematik FP10 4. December 2020 og kunne tænke sig at dele den med mig :) -
Bestem tal for a hvilke ligningen ingen løsning har
ForumindlægHej.. Jeg har nogle opgaver der alle har følgende indledning: Bestem de tal for 'a' hvilke ligningen ingen løsning har, når.. Og en af stykkerne er så: x^2+3x+a=0 Hvordan løser man sådanne opgaver? Mvh. Anders -
Skriftlig eksamen - den ideelle opgave.
ForumindlægHej Håber nogen af jer kan give nogle gode råd til Hvor meget brødtekst forventes at den enkelte elev skriver i prøven uden hjælpemidler? Udover fremgangsmåde, forventes også at den enkelte elev nævner de sætninger der bliver taget udgangspunkt i ? Hvordan skriver man den bedste opgave? -
Hjælp til matematik B disposition - Differentialregning som hjælp til funktionsundersøgelser
ForumindlægHej, Jeg er snart nået til vejs ende med mine 20 matematik dispositioner, men der er et spørgsmål som går mig lidt på nerverne, eftersom jeg ikke helt kan finde ud af hvad det præcist er jeg skal/hvordan jeg skal sætte den op. Derfor håbede jeg på at der måske er et kvikt hoved herinde et sted... -
Emner i 2.g Kemi?? Matematik?? Fysik??
ForumindlægHej Hvilke emner bliver der gået i dybden med i 2.g? Jeg har nemlig lige haft om syre-basereaktioner, organisk kemi, mængdeberegnet, grundstoffer og redoxkemi. Jeg vil bare gerne vi de hvilke emner der vil blive taget op og hvor man måske også kan læse op på det, da jeg gerne vil være en del forb... -
Funktioner
ForumindlægHej Hvilken nemmeste metode kan man benytte sig af når man skal beregne a og b i en eksponentiel- og potensfunktion (uden hjælpemidler) ?
