Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 15501 til 15520 af 174810
  • Hjælp til en matematik opgave jeg mangler svar på

    Forumindlæg
    Min matematiklærer gav min klasse denne opgave for hvor man med tallen 2 0 2 2 skulle finde regnestykker som gav 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20. Vi mangler 19 og 20. Man må bruge alle former for regnetegn fek.s addition, subtraktion, gange, dividere, kvadratrod, fakultet osv...
  • Bestem differentialkvotienten for p(x)=x^a

    Forumindlæg
    hej jeg skal bestemme differentialkvotienten for p(x)=x^ a men jeg kan ikke bevise at det giver a * x^a-1 tak på forhånd
  • Bestem t, så vektor a og vektor b er parallelle

    Forumindlæg
    To vektorer er givet ved: Vektor a = (2,t) og vektor b = (-3,2-t) Bestem t, så vektor a og vektor b er parallelle. Hvordan? :)
  • Årsprøve

    Forumindlæg
    Er der nogen, der har været op til årsprøve, 1g?Vil I ikke lige sige et par ord om hvad opgaverne handlede om, og hvilken del, der var sværest (m/u hjælpemidler)? Jeg ved godt, at det er forskelligt fra skole til skole.
  • besvarelse kemi august 2008 A plzzz?

    Forumindlæg
    Hej alle Er der nogen af jer der lavet kemi august 2008 A? plzzzzz. det er meget vigtigt. Jeg vil meget gerne have noget at sammenligne mine besvarelser med. Håber der er nogle, som kan hjælpe mig..
  • Analyse "Life is a bitch" eksamen

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op i dansk mundtlig på onsdag, i kortfilmen "Life is a bitch", en der har noget analyse af den? eller noget jeg måske kunne bruge? SOS SOS Mvh Fortvivlet 9.klasse
  • HASTER! Mangler svarark til Matematik FSA 2004 maj-juni HASTER!

    Forumindlæg
    Er der en der vil være sød at sende eller vedhæfte svarark til matematik fsa 2004 maj-juni....... Det HASTER virkelig meget!!!!!!!!!!!!!!!
  • Differentialregning

    Forumindlæg
    Nogle der kan hjælpe med denne opgave ? Ved ikke helt hvordan jeg skal lave den uden hjælpemidler
  • Hjælp differentialligninger

    Forumindlæg
    Opgaver er vedhæftet i en billedfil. Er der nogen der kan hjælpe? den er UDEN hjælpemidler
  • Ligning (a-1)(a+1)-(a-4)^2=5

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg har denne ligning som jeg har svært ved at løse, hvordan gør jeg ? (a-1)(a+1)-(a-4)^2 =5 På forhånd tak
  • Bestem differentialkvotienten for f(x)=a^x

    Forumindlæg
    hej jeg skal bestemme differentalkvotienten for f(x)=a^x jeg ved at det giver a^x *ln(a), men hvordan beviser jeg det eller forklarer det. tak på forhånd
  • ax^2+(a+2)x-3=o

    Forumindlæg
    HAr denen her ligning ax^2+(a+2)x-3=o OG er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gange den ud ? Dette er mit forsøg ax^2+(a+2)x-3=o ax^2+ax^2-3=o MEn synes det virker forkert ?! Uhrskov
  • f(x)=ax+sin(x), bestem a

    Forumindlæg
    Der står: Om en funktion med regneforskrift f(x)=ax+sin(x) oplyses, at f'(0)= 7. Bestem tallet a.
  • Eksamenssæt i matematik, Torsdag 6. april 2017

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg vil hører om nogen har matematik B eksamnssæts besvarelse fra Torsdag 6. april 2017. Håber I kan hjælpe. :)
  • Matematik FP10 4. December 2020 Facit

    Forumindlæg
    Hej ville bare høre om der var en vennelig gut der sidder derude og har lavet Matematik FP10 4. December 2020 og kunne tænke sig at dele den med mig :)
  • Bestem tal for a hvilke ligningen ingen løsning har

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg har nogle opgaver der alle har følgende indledning: Bestem de tal for 'a' hvilke ligningen ingen løsning har, når.. Og en af stykkerne er så: x^2+3x+a=0 Hvordan løser man sådanne opgaver? Mvh. Anders
  • Skriftlig eksamen - den ideelle opgave.

    Forumindlæg
    Hej Håber nogen af jer kan give nogle gode råd til Hvor meget brødtekst forventes at den enkelte elev skriver i prøven uden hjælpemidler? Udover fremgangsmåde, forventes også at den enkelte elev nævner de sætninger der bliver taget udgangspunkt i ? Hvordan skriver man den bedste opgave?
  • Hjælp til matematik B disposition - Differentialregning som hjælp til funktionsundersøgelser

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er snart nået til vejs ende med mine 20 matematik dispositioner, men der er et spørgsmål som går mig lidt på nerverne, eftersom jeg ikke helt kan finde ud af hvad det præcist er jeg skal/hvordan jeg skal sætte den op. Derfor håbede jeg på at der måske er et kvikt hoved herinde et sted...
  • Emner i 2.g Kemi?? Matematik?? Fysik??

    Forumindlæg
    Hej Hvilke emner bliver der gået i dybden med i 2.g? Jeg har nemlig lige haft om syre-basereaktioner, organisk kemi, mængdeberegnet, grundstoffer og redoxkemi. Jeg vil bare gerne vi de hvilke emner der vil blive taget op og hvor man måske også kan læse op på det, da jeg gerne vil være en del forb...
  • Funktioner

    Forumindlæg
    Hej Hvilken nemmeste metode kan man benytte sig af når man skal beregne a og b i en eksponentiel- og potensfunktion (uden hjælpemidler) ?