Søgning på: bestem den månedlige ydelser på de to lån. Resultater: 15521 til 15540 af 63755
-
Statestik
ForumindlægOpgaven lyder Af erfaring ved man, at levetiden af en type elektriske pærer er normalfordelt med middelværdi = 11000 og spredning = 100 . En virksomhed har sat 500 af disse pærer op. I stedet for udskifte dem efterhånden som de går ud, skifter man samtlige hpærer ved regelmæssige udskiftninge... -
Fysik-A
Forumindlæghej,har overvejet at vælge fysik på højniveau for næste år, (3.g), og ville høre om der er nogen der har erfaringer med dette, om det er meget svært iforhold til obl niveau? med skriftlig eksamen osv. Desuden vil jeg også gerne høre om nogen har valgt kemi-b niveau i 3.g? er nervøs for at havde g... -
Gode Råd!
ForumindlægHej!Jeg skal snart op til min mundtlig prøve i tysk. Så jeg vil godt spørge de erfaren om nogle gode råd som kan få mine karakter op.1) Hvad skal jeg bruge af grammatik til at få gode karakter2) Andre råd er også velkommen -
Er Gymnasiet hårdt?
ForumindlægHej, Efter sommerferien skal jeg starte på STX. Jeg har valgt studieretningen: Samfundsfag A, Matematik B, Erhversøkonomi C. Jeg overvejder dog at hæve matematik til A niveau. Hvis i har haft denne linje eller en lignende en, syntes i så det var hårdt eller? Hvor lang tid brugte i på lektie... -
Andre end mig som ikke kunne logge på Optagelse.dk mellem 1-5?
ForumindlægJeg har prøvet at komme ind på optagelse.dks side i torsdags hvor jeg blev ved med at få en OPENLOGIN fejlbesked som sendte mig tilbage til forsiden og det samme skete også igår for mig, hvor jeg prøvede fra klokken 8 at komme ind på stedet hvor jeg kunne ansøge videre. Så nu sidder jeg her uden ... -
Optaget på medicin :D
ForumindlægHej SP Jeg har været så heldig at blive optaget på medicinstudiet på KU, og derfor er jeg blevet endnu mere nysgerrig mht. det studiemæssige, som læsemængde, det sociale på studiet, overgangen fra gymnasiet, eksaminer (hvor ofte), mulighed for udlandsophold. Jeg håber, der er nogle erfarne med... -
Hvad skal i læse efter sommerferien??
ForumindlægHejEr nysgerrig efter at vide hvad i skal læse efter sommerferien.. Altså dem der går i 3.g nu og dem der har søgt pr. d 15 marts... -
Medicin - noter på pc eller i hånden?
ForumindlægHej medicinstuderende (o. lign.) på SP! Jeg ville høre, hvorledes I foretrækker at tage noter (til fx forelæsninger eller derhjemme) på medicin-studiet? Især tænker jeg på 1. semester med kurser som basal humanbiologi, cellens kemiske komponenter og tidlig patientkontakt + førstehjælp. Hvorlede... -
Hvor skal jeg bo?
ForumindlægHejOm et år skal jeg studere i Århus, og i den anledning skal jeg finde et sted at bo. Er der nogen der kan give nogle ideer til, hvordan jeg finder et sted?Er der nogen der har nogle gode fif, når jeg nu skal lede efter et sted at bo?Louise -
mer' i SU
Forumindlæghey ville høre om der var nogle der vidste om jeg ku få ekstra i SU når mit uddannelses sted ligger omkring 120km væk fra hvor jeg bor?og skal jeg påny søge om SU når jeg starter på uddannelsen, eller fortsætter den bare som den er? -
high school i UK
ForumindlægHej, min datter på 15 og hendes veninde vil på high school i England efter 9. klasse. Vi har fået en masse brochurer fra forskellige udbydere, og synes at Interstudies og AFS lyder mest spændende. Dog ved vi ikke, om de er okay - både hvad angår assistance under ophold, valg af skoler og familier... -
En ny chance?
ForumindlægHejsa .. Jeg har et spørgsmål, som jeg har undret mig over et stykke tid .. Jeg går i 3g nu, og har endelig fundet ud af, hvordan fremtiden skal se ud. Jeg ønsker uddannelsen - medicin, men pga. et så højt gennemsnit, kan jeg ikke opfylde adgangskravet. Derfor tænkte jeg om det var muligt, at ge... -
Hjælp mig med at vælge uddannelse!! Kom med forslag, del din viden og erfaringer! :)
ForumindlægHej, Jeg står og skal vælge uddannelsesretning, men har ingen idé om hvilken retning jeg skal vælge, da min interesser er meget brede og forskellige. Jeg interesser mig for: Historie Matematik Programmering Biologi Kemi Jeg har derfor indtil videre tænkt på at læse: Historie Arkæologi Programmeri... -
HJÆLP
ForumindlægNogen der kan hjælpe med dette? -
At google sine venner
ForumindlægHar du nogensinde googlet nogen i din omgangskreds? Venner, familie, bekendte, klassekammerater, lærere, kærester osv? Hvor ofte gør du det - og synes du det er pinligt? Hvad med at google dig selv? Holder du øje med din digitale omgang? Kan vi få lidt debat i gang :) Jeg vil gerne høre jeres m... -
Hvad skal jeg stille op?
ForumindlægHej kære mennesker. Jeg står i en helt igennem lorte situation (undskyld sproget). Jeg er dårlig til matematik. Meget dårlig. Mine karaktere lød på et 4-tal i folkeskolen (nogengange et flot 7 tal, hvis jeg fik hjælp på vejen). Nu går jeg i gymnasiet. Jeg har valgt at tage matematik på b-niveau... -
Dansk skriftligt
ForumindlægHej hvordan kan jeg blive bedre til at skrive på dansk. Jeg har meget svært ved at skrive lange tekste fx når jeg er til eksamen så har jeg svært ved at skrive min tekste længere. Håber der nogen der kan give mig nogle gode råder. -
Ligestilling
ForumindlægVi skal bruge svar som gruppe på, hvorfor ligestillng er et kæmpe problem? Hvad er det helt store problem? -
Hvor mange uddannelser kan man tage på SU?
ForumindlægEr der et maks. antal på hvor mange uddannelser man kan tage, og stadig være SU berettigtet? Eller er der frit lejde så længe man holder sig inden for 6år? -
Kvote 2 medicin Århus/Ålborg
ForumindlægHej, jeg vil gerne søge ind på kvote 2 i Århus og Ålborg (medicin), hvor de kigger på fem fag, men ved I om de blot kigger på eksamenskarakterne eller kigger de også på årskarakterne.
