Søgning på: bioteknologi eksamen 2012. Resultater: 15561 til 15580 af 35989
-
Vedr. uni.krav
ForumindlægHej Nu går jeg kun i 2.g, men efter sommer skal jeg i 3. sammen med en ven, der tror han kan komme ind på universitetet med knap så gode karakter. Jeg vil gerne på universitetet lige efter gymnasiet sammen med min ven, men er det muligt for min ven at komme ind på universitetet i medic... -
Emnevalg - SRP
ForumindlægHej alle, Jeg går i 3.G og ønsker allerede nu at finde ud af, hvilket emne jeg vil skrive SRP i. Jeg ønsker at skrive SRP i Bioteknologi A, som jeg har tænkt mig at kombinere med enten Proces A eller Matematik A. Jeg ved allerede nu at jeg vil skrive om medicin, med fokus på smertestillende... -
Anvendelse af SIR-modellen
ForumindlægHej :) Jeg sidder midt i SRP-perioden og skriver om koleraepidemien i København 1853 i Bioteknologi og Matematik. I min problemformulering bliver jeg efter at have redegjort for SIR-modellen bedt om at anvende SIR-modellen på mit data fra koleraepidemien, og derudover estimere transmissionskoef... -
Compartmentmodel - Differentialligninger
ForumindlægJeg går i 3.G på HTX og skal om ikke så længe igang med at skrive min SRP opgave i fagene matematik og bioteknologi, hvor jeg har valgt emnet penicillin. Min plan er at tage udgangspunkt i en klinisk case med 2 forskellige patienter, som begge er inficeret med bakterien Staphylococcus Pneumoniae ... -
stx eller htx?
ForumindlægHej Jeg går i øjeblikket på stx, men jeg er kommet i tvivl. Jeg har valgt studieretningen Bio A, Mat A og kemi B. Det skal lige siges, at jeg var meget i tvivl mht. til studievalg. Jeg ønskede bioteknologi, men da man ikke kunne få det på stx valgte jeg biologi A som en erstatning, og så vil jeg ... -
Matematik på medicinstudiet?
ForumindlægHej, Jeg er en 17- årig pige, som lige er startet på gymnasiet (global linje), hvor vi har henholdsvis, dansk på a-niveau, engelsk på a-niveau samt matematik på b-niveau. Som I måske kender, er der rigtig mange - særligt voksne, som spørger hvad man gerne vil efter gymnasiet? Jeg har tænkt på... -
Teori på global opvarmning HJÆLP - VIGTIGT!
ForumindlægHJÆLP TIL EKSAMEN!!!! Til eksamen skal jeg snakke om den globale opvarmning. Menneskeskabt global opvarmning, men også naturskabt global opvarmning. Jeg kan ikke finde noget om naturskabt global opvarmning. Har læst lidt om Henrik Svensmark og kosmiske stråler, men forstår det ikke så meget..... -
24-timers examen Biologi - hvad skal man??
ForumindlægHej jeg skal op i 24 timers eksamen i overmorgen, i biologi. Jeg vil bare høre, om der er nogen af dem der allerede har været oppe til 24 timers biologi der har nogle gode råd og forslag til, hvordan man skal disponere sin tid/hvad man overhovedet skal gøre?? Skal man bare referere de eksamens ... -
Eksamensangst
ForumindlægVille lige høre, om nogen skulle sidde inde med gode råd, om hvordan man kan få nogenlunde kontrol over sig selv, når man sidder i forberedelseslokalet og skælver, fordi man ved, at man snart skal ind og vise, hvad man duer til...? Uh...er der andre end mig, der har det sådan?! Det er hammer-irri... -
At gå om
ForumindlægHvis man går i 3.g., har et snit på fx 9,4 men skal have 9,9 i sin uddannelse.Er det så en mulighed at gå 3.g. om?I så fald, man i 3.g. har fået 11 i standpunkt i et par fag, kan man så ikke allerede afslutte dem nu, og ikke have dem det år man går om, så man selektivt udvælger enkelte fag hvor m... -
Dumpet et kursus - på eksamensbevis?
ForumindlægHej alle, Hvis man dumper et kursus på uni og aldrig består det efterfølgende, kommer det så til at fremgå af eksamensbeviset? Det kommer ikke på karakterudskriften (som bliver automatisk lavet online) - men hvad med selve eksamensbeviset? Vh -
Drama noter
ForumindlægEr der nogle derude som har nogle gode drama noter (dvs. sådan noget som episk teater, naturalistisk teater osv) liggende eller som evt. ved hvor man kan finde nogen.. -
Skoleinspektøren Dukker op til muntlig
ForumindlægHejsa alle sammen jeg ville meget gerne høre om det er lovligt at min Skoleinspektør bare kan komme og kigge med til min muntlige fremlæggelse af mit projekt. Dette var hvad der skete for mig, 30 sekunder før jeg skal op, fortæller min lærer mig at Bente gerne lige vil kigge med, hvilket se... -
Årsprøve - til begravelse
ForumindlægHej Hol, Har et spørgsmål: Hvad sker der, hvis man fx. skal til begravelse den dag, hvor der er årsprøve i skriftlig dansk? -
Utilfreds over eksamensforløb i DIO
ForumindlægHej Jeg har lige været oppe i dio-eksamen, hvor jeg har fået en karakter, som jeg ikke mener afspejler min egentlige præstation. I mit eget oplæg kom jeg efter min mening ind på alle punkter som står skrevet i bekendtgørelsen: "Bedømmelsen er en vurdering af, i hvilket omfang eksaminande... -
Eksamenssæt 2013
ForumindlægNogle der ligger inde med eksamenssæt fra 2013, til Mat B eksamen STX? :-) Skal til eksamen torsdag, ville være en stor hjælp! -
Nogen der har været op i samfundsfag C?
ForumindlægHej Er der nogen, der har været op i samfundsfag på c niveau på gymnasium? hvad skal man kunne til sådan en eksamen? Hvad er vigtigt at få med og hvordan foregår eksamen? -
Naturfagpakke
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen i naturfagpakken og synes det er lidt svært og komme i gang. Er der nogle der har været oppe til denne eksamen? Og har i nogle forslag til hvordan man skal gå i gang med forberedelse? -
Løsning til eksamenssæt januar 2007 - HASTER
ForumindlægEr der nogen som ligger inde med løsning til opgavesæt for eksamen Januar 2007 - skriftlig eksamen for akademi uddannelserne? -
Fysik skriftlig
ForumindlægHej folk kan jo komme her ind. i morgen efter fysik eksamen, så kan vi diskuterer vores eksamen. og diskuterer om resultaterne.
