Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 15601 til 15620 af 152758
-
Ukendte forbindelser
ForumindlægHei, skrev dette indlæg på studieportalen for nogle dage siden, men har ikke fået svar på mit spørgsmål, så jeg prøver igen. Har hørt at denne opgave har været på forumet før, kan nogle venligst give et link? Har fået et spørgsmål i kemi som jeg ikke forstår noget af, og jeg håbede på om det va... -
vektorer, hjælp!
ForumindlægEn opgave lyder:Om vektorerne a og b oplyses at |a|=3 og a*b=2.Bestem tallet t så vektorerne a og a+tb er ortogonale.Jeg har forsøgt en masse forskelligt men ik kommet nogen vejne! nogen der kan give mig et hint? -
Begreber : pKs og pKb
ForumindlægNogen der gider mig at forklare hvad pKs og pKb for pH betyder, altså hvad står pKs og pKb for? -
Reducer?
ForumindlægHJÆLP FOLKENS! Skal reducere : 3(a+1)-(a-2)= Håber at der er er nogle som kan hælpe. -
Enheder vs. resultat
ForumindlægHej Jeg skal i en opgave vise at ligevægtskonstanten ved 200 *C er 1,5*10-4 bar-2 og kommentere resultatet. Vi har reaktionen: CO2 (g) + 3 H2 (g) <---> CH3OH (g) + H2O (g) (a) Jeg får ΔS = -289,725 og ΔH= -87,32 Da entropien og entalpien ikke bliver meget påvirket a... -
Antal STX eksamener hvis man skal afslutte 3.g i sommer 2013?
Forumindlæghej, jeg er vist lidt i tvivl om dette, kan nogen fortælle mig, om det stadig er 11 eksamener (inkl. SRP og AT), man skal komme op i? Jeg har allerede været til to eksamener i slutningen af 2.g (Engelsk B og Tysk fortsætter B-niveau). -
Forbrænding
ForumindlægJeg har skrevet i mine noter:Ved fuldstændig forbrænding i organisk kemi dannes CO2 og H2O.For et stykke tid siden spurgte jeg om, hvordan man definerede et organisk stof. Og så vidt jeg husker var der enighed om, at CCl4 (et carbon og 4 chlor) var et organisk stof. Men ved forbrænding af denne v... -
SRP!!!! HJÆÆÆLP
ForumindlægHej Jeg skal til at skrive SRP, og jeg vil skrive i fagene Afsætnings Økonomi A og Dansk A. Er der nogle der har nogen idéer til et emne? Takkk på forhånd :) -
sælger mine dispositioner
ForumindlægHej alle studerende. Jeg sælger mine dispositioner til MAT B og KEMI B. Der er 16 dispositioner til Kemi inkl. forsøgene/rapporterne (med svarene) som du skal fortælle om til eksamen (20 kr. stk eksl. rapport/forsøg). Emner: Kemisk binding, Grundstoffernes periodesystem og metaller, Mængdeber... -
Studierelevante værktøjer
ForumindlægHer er en oversigt over de bedste værktøjer, som står til din rådighed kvit og frit. Sprogfag Hedder det ihr ranntet eller ihr rannten? Bøj verber i alle sprog med Verbix. Dansk På sproget.dk finder du en gratis nudansk ordbog. Naturvidenskabelige fag Mangler du logaritmisk papir? Print tek... -
sinusrelationer
Forumindlæghej der står i min opg at i trekant ABC er A 64 grdaer B74 grdaer BC 5,20 bestem de resterende sider og C er det sådan man gør 5,20/sin(64)=b/sin(74)--> b:5,20/sin(64)=sin(74)---> b:sin(64)=sin(74)*5,20---> sin(74)*5,20/sin(64)=5,56=b håber for svar tak på forhånd -
Rette ligning
ForumindlægHalløj,nogen som ville "rette" denne ligning?Isorlér A af ligningen r(nedsunket i a) = T/(s-A)r(nedsunket i a) vil jeg skrive som r¤a, det gør det nemmere.r¤a = T/(s-A) <=>r¤a * (s-A) = T <=>r¤a * s = T-A <=>(r¤a * s)/T= AEr dette rigtigt? (: -
Vektor
ForumindlægNår |a|=5 og |b|=2 og vinklen derimellem er 30 grader, hvorledes finder jeg så værdien t, for hvilke A_parallelogram = 20? Parallelogrammet udspændes af vektor a og a+tb -
reduce
Forumindlægjeg sidder lige fast ved denne opgave. håber nogen kan hjælpe mig.. ønsker en lille smugle mellemregning tak.! (ab)^n * a^-n+1 * b^n+1 ------------------------ (a^-n)^3 * b -
hjælp
Forumindlægjeg har en kemi opgave , hvad sker der med et grundstof, som udsender en alfa- pertikel? -
HJÆLP - KEMISK REAKTION
ForumindlægGoddag folkens. En der kan hjælpe med kemi angående noget kemisk reaktion? :) -
Emperiske formel
ForumindlægEr der nogen der kan forklare dette, da begrebet ikke er forfærdelig godt forklaret i kemi bogen. -
Kokain basisk
ForumindlægJeg har en opgave i kemi hvor jeg skal forklarer hvorfor cocain er basisk. Er der nogen der ved det? -
karakterer(STX)
ForumindlægHej SP Hvordan er det gået med jeres skriftlige eksamener? Til dem der var opppe i kemi hvad fik I af karakterer?(STX) -
Hvordan SKITSER man hvordan man måler mængden af Na+, Cl- eller totalindholdet af salte (ioner) i drikkevand? Og hvordan MÅLER man det overhovedet? MVH Delic...
ForumindlægSidder og skriver NV opgave og har valgt kemi og kan ikke finde ud af det som står i "Emne"
