Søgning på: SRP historie. Resultater: 15621 til 15640 af 22627
-
Tysk stil, hjælp
ForumindlægHej. Jeg har lavet en tysk stil, som skal aflevere snart. Så det ville være super, hvis en af jer gad at kigge den igennem efter fejl, og gerne sige hvorfor det er forkert.. På forhånd tusind tak... Her er den: REGINA – 15 JAHRE Regina ist ein Mädchen, das 13 jahren alt ist. Sie hat ein ... -
Nogen der har læst GRUNDTVIGT- LIVS-OPLYSNING
Forumindlægheeej :) Er der ikke nogen der har læste digtet GRUNDTVIGT- LIVS-OPLYSNING og vil hjælpe mig med analysen og fortolkning ? -
Er jeg umulig?
ForumindlægOkay, jeg er i et lille dilemma... Lige siden jeg har været mindre ville jeg gerne tage en HHX, det har bare altid været mig. Selve det at starte på STX eller HTX har aldrig været en del af mine tanker. Så altså jeg startede sidste år på HHX. Jeg kunne meget godt lide det men her til Maj droppe... -
Raskins parametre
ForumindlægEn som har lavet denne opgave, som måske kunne sende den til mig..?..på den måde kunne jeg måske komme lidt igang selv... for lige nu er jeg helt låst? Du skal skriftligt på 2 A4-sider besvare følgende spørgsmål (baseret på Raskins parametre) til kortfilmen Eating Out: -
Hvad skal jeg analyser. ideér?
ForumindlægHar valgt at sammeligne Mafiaen og Danske Rockere... -Men ved ikke rigtigt hvad jeg vil analyser, der står netop følgende: Analyse: Ved hjælp af samfundsfaglige teorier og begreber ønskes en komparatuv analyse af danske og italienske forhold indenfor et valgfrit emne under områder organiseret ... -
Nazismen.
ForumindlægHej alle :) Bliver i øjeblikket undervist om NSDAP (Nazional socialistische Deutsche Arbeiter Partei) Men Men Men.. Jeg tænkte bare på om der er nogen der har nogen ideer óm, hvad der underbygger tankegangen om et antisemitisk (jødehadet)parti? - Altså hvorfor var det antisemitisk? - Var d... -
Matematik på c niveau??
ForumindlægEr det en meget dum ide, at vælge matematik på c niveau? Jeg tænker i forhold til mulighederne bagefter. Hører mange der siger, at det udelukker mange uddannelser hvis man kun har det på c. er det at overdrive, eller er det sandt? -
Meget enkelt spørgsmål.
ForumindlægHvilken tidsperiode kan man sætte på 1980'erne? Hvad var kendetegnet ved romanerne i denne tid? (Eks. 1990'erne - minimalisme) -
Istanbul
Forumindlæg-Redegør kort for byudviklingen i Istanbul i forskellige perioder fra grundlæggelsen til i dag er så uheldig at have fået lige netop dette punkt,så jeg vil spørge om i kunne hjælpe mig eller har noter til det som jeg kan se på ? -
IRA
ForumindlægHvad er det for en organisation, der er mest barsk af de to, IRA og UDA/UFF eller hvis der evt. er en tredje der er endnu værre. På forhånd tak :o) -
erobring
Forumindlægi 1800'tallet erobrede Englang og Frankrig det meste af Afrika, men hvilken påvirkning havde det for Afrika? håber på svar hurtigst muligt. tak (: -
Palæstina/Israel??
ForumindlægHej.. Jeg er igang med at skrive en opgave om Jersualems betydning for de tre verdens religioner, også vil jeg vurdere om der er en løsning på Israel og Palæstina konflikten. Så altså jeg har styr på min redegørelse del og vurdering, men ved ikke hvad jeg skal inddrage i min analyse del.. Nogen ... -
Optakt til borgerretsbevægelsen i USA
ForumindlægHej allesammen, Hvordan kan det være at man i starten af 1800-tallet i nordstaterne i USA begyndte at få den holdning, at slaveri var forkert? Tak! -
FORBEDRE ENGELSK??? Gode engelske ungdomsbøger? Træning af udtale mm.
ForumindlægHey SP Jeg er 1.g'er(STX), og har lige afsluttet grundforløbet. Jeg er derfor nu kommet i min rigtige klasse, hvor jeg samtidig har studieretningen Engelsk A og Samfundsfag A. Jeg har så nogle spørgsmål ift. engelsk. Hvad forventes der fra lærerne og hvad burde man kunne? Jeg er interesser... -
Essay - kan ikke komme i gang
ForumindlægHej! Jeg skal skrive et essay om, om man må stjæle, hvis det redder et andet menneskes liv. Jeg har aldrig skrevet et essay før, så jeg kan bare SLET IKKE komme i gang, og jeg ved ikke hvordan en god start lyder.Er der nogle der vil hjælpe med en god starter, gerne en sætning der kan få ... -
Definition af empiri
Forumindlæger der nogle der kan forklare mig hvad empiri er i humaniora of samfundsvidenskab? Tak -
Hvor lang tid bruger I på at læse op?
ForumindlægJa, hvor lang tid bruger I på at læse op? Det varierer nok fra fag til fag og niveau, men hvad er den generelle regel? :) -
"også du min søn"
Forumindlæger det nogen der kan hjælpe med at forklare hvad Cæsaren endelig mener med "Også du min søn"?? -
Hvad er en laser ?
ForumindlægHeej, kunne nogen forklarer mig hvad en laser er ? -
Partier og ideologier
ForumindlægHvilken af de tre grundideologier liberalisme, konservatisme og socialisme passer den residuelle velfærdsmodel til, hvilken passer den selektive velfærdsmodel til og hvilken passer den universelle velfærdsmodel til? Hvilke partier i Folketinget baserer sine holdninger på socialismen og hvilket ...
