Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 15661 til 15680 af 17507
-
Afstand mellem punkt og linje
ForumindlægHej jeg har opgaven. find Afstand mellem punkt (-3,10) og linje y=3x-7 jeg forsøgte at bruge formlen: dist= (|a*x1+b-y1|))/(√(a^(2)+1) (|3*−3+−7-10|))/(√((−3)^(2)+1) men resultat bliv 8.22 hvilket ikke vær det ønsket facit jeg så at opgaven brugte formlen dist=(|... -
bestem laveste afstand mellem 2 grafer
ForumindlægTo funktioner f og g er bestemt ved f(x) = x2-4x+8 g(x) = 3x*e-x Bestem den værdi af x, hvor den lodrette afstand mellem grafen for f og grafen for g er mindst mulig. Jeg ved at f(x)-g(x) skal være den lavest mulige værdi. På grafen i CAS værktøjet ser det ud som om at det er i f(x) topp... -
hjælp til kemi. haster!!! red mit liv! :((
ForumindlægEN SYRE-BASE LIGEVÆGT dimethylamin (CH3)2NH, er en organisk base, som er letopløselig i vand. a) Beregn pH for en 0,0258 M vandig opløsning af dimethylamin ved 25 grader. - Dette har jeg fået til 11,48 (jeg har brugt den MEGET lange formel for POH for en middelstærk base) I en blanding af demethy... -
Integrations ved substitution
ForumindlægHej Alle :D Jeg skal integere dette ved hjælp af substitution jeg har forsøgt noget af det men kan ikke komme videre: ∫ cos^2(x) sin(x) dx tænker at sætte t = cos^2 x Vi finder dx: dt/dx =cos^2(x) <=> dt/dx = -sin(2 x) <=> dx = 1/-sin(2 x) dt Indsætter dx: &in... -
Flammefarver.
ForumindlægHej alle . Jeg er igang med at forberede disposition til eksamensspørgsmålet om flammefarver på kemi c. Vi tager selvfølgelig udgangspunkt i et forsøg, hvor vi brugte LiCl, NaCl og CuCl2 Jeg har styr på, at når en elektron springer en skal ud, har den fået tilført netop den energi, der er... -
Phosphorsyre i cola (rapport) - Koncentration af carbonsyre
ForumindlægI forbindelse med en kemirapport er jeg løbet ind i følgende spørgsmål som jeg har forsøgt at løse efter bedste overbevisning, men jeg er rimelig usikker på resultatet: 6) Bestem koncentrationen af carbonsyre i den afgassede Coca-Cola, idet det antages, at phosphorsyre og carbonsyre er de ene... -
Opskrivning af redoxreaktion
ForumindlægHej! Jeg er kommet til at side lidt fast i en opgave hvor jeg skal opskrive et reaktionsskema for en redoxreaktion formentlig, (se opgaveformuleringen) Forsøg 1 - Overfør en spatefuld natriumsulfit (Na2SO3) til et reagensglas og opløs stoffet i ca 5 ml vand - Gør opløsningen sur ved at tilsætte e... -
resume af Durkheims tekst om "den sociologiske metodes regler"
ForumindlægJeg har svært ved at forstå teksten. "Durkheim forsøger at formulere et antal egentlige metodeprincipper, som ifølge ham bør iagttages ved studiet af den slags samfundsmæssige fænomener, han kalder - sociale kendsgerninger?. Hermed mener han de overindividuelle sociale lovmæssigheder og ... -
Kursusarbejde - nødvendigt for eksamen?
ForumindlægJeg har ikke fået lavet alle de 10 matematik kursusarbejder, som ellers skulle have været færdige. I går var jeg til skriftlig matematikprøve - mundtlig skal jeg ikke op til, fordi jeg har haft flere valgfag end mine klassekammerater. Da jeg allerede har været til skriftlig eksamen - samt at å... -
altid ligninger der er problemet :D
Forumindlægtror aldrig jeg bliver super god til ligninger,nogle der kan guide mig lidt her.. jeg har prøvet sådanne Vi løser ligningsproblemet 3x² - x (3x – 4) = 16 + 2x Vi ganger parantesen ud først 9x – 3x + 4x = 16 + 2x Vi forsøger så at isolere x på venstre side 9x – 3x + 4x &n... -
Kemi C eksamen
ForumindlægHej alle Jeg står og skulle snart op til Kemi C eksamen, og vi har fået offentliggjort de spørgsmål vi kan trække. Et af spørgsmålene lyder som følgende: "Mængdeberegninger - Opvarmning af natron Med udgangspunkt i en gennemgang af eksperimentet ”Opvarmning af natron” skal du re... -
Fremlæggelse... hvordan griber man det an?
ForumindlægJeg har lavet en synopsis i faget kommunalt budget (i forbindelse med diplom uddannelse i offentlig forvaltning og administration - ja, gab-gab). Den handler om energibesparende foranstaltninger på et hospital. Her kommer jeg ind på regionens låneregler og sammensætningen af regionens økonomi. Ti... -
Artikel. Hovedpunkterne?
ForumindlægKære jer derude! Vi skal skrive en skriftlig opgave omkring artiklen: "Den digitale trussel mod friheden". Vi har fået opstilt omkring 20 spørgsmål, som skal besvares i opgaven i sammenhængende tekst. MMEEEEENNN... Har virkelig brug for hjælp til nogen af spørgsmålene! Jeg har vedhæft... -
0,1 M + syre/base
ForumindlægHej. Jeg skal snart til kemi C eksamen i 3g og synes selv jeg har ok styr på pensum. Jeg er dog ved at gennemgå mine mange forsøg og studser over én ting - hvordan skal jeg kort og præcist forklare hvad 0,1 M står for/beskriver, hvis man fx har en række vandige opløsninger på 0,1 M? Jeg ved hvad ... -
vand og sprit:O:O:O
ForumindlægJeg skal til "prøve prøve" her på fredag, så det er ikke så nødvendigt men jeg vil alligevel gerne have lidt forklaring på.. Jeg har valgt forsøget "destillation af vand og sprit" Så blander jeg 10 ml. sprit og 30 ml vand. Og jeg hælder lidt af blandingen i en porcelænsskål og... -
imperialisme og nationalisme som årsager til 1. verdenskrig
ForumindlægHej, jeg er i gang med at forberede mig til min 24-timers historieeksamen men jeg har ret svært ved at finde supplerende materiale. Jeg kunne godt tænke mig at finde en tysk kilde, da jeg kun har fået én, f.eks. en tale eller et brev som udtrykker en holdning fra Tyskland. Det skal lægge inden fo... -
hjælp tak :)
ForumindlægJeg skal til "prøve prøve" her på fredag, så det er ikke så nødvendigt men jeg vil alligevel gerne have lidt forklaring på.. Jeg har valgt forsøget "destillation af vand og sprit" Så blander jeg 10 ml. sprit og 30 ml vand. Og jeg hælder lidt af blandingen i en porcelænsskål og... -
Snit er ikke højt nok? - her er løsningen.
ForumindlægVi er flokdyr, og derfor forsøger vi at komme ind på det samme studie, men prøv være end tand mere snu end de andre, og tag et kig på alle de små niche uddannelser, som alle de andre overser. For hver uddannelse som kræver et højt snit, så vil jeg vove den påstand, at hvis du leder lidt efter gul... -
oversættelse
Forumindlægsamler i på frimærker? Nej, vi samler på mønter har man nogensinde forsøgt at løse problemet? det passede overhovede ikk; de havde ikke engang spurgt os Cornelia har vel nok gjort karriere! ekspeditricien havde aldrig hørt sådan noget undskyld, sådan var det ikke ment. Det er virkelig interessant... -
Algebra: hvad gør jeg forkert?
ForumindlægJeg skal begynde på en masse naturvidenskabelig GSK-supplering til efteråret og forbereder mig derfor til B-niveau matematik. Navnligt forsøger jeg at lære mig selv differential- og integralregning. På det teoretiske front går det fint nok, og jeg finder infinitesimalregningen logisk nok, meeeeen...
