Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 15681 til 15700 af 18649
-
FysikC eksamen
ForumindlægHej :) Skal til afsluttende stx fysik eksamen her på onsdag, og jeg tænkte på, for at score gode karaktere er det da nødvendigt at gå ud over pensum og låne andre bøger på biblioteket osv... Eller hvorledes? Nu er det sådan at eksamenen foregår således at man trækker et emne og har 24 t. forber... -
Forberedelse til universitet
ForumindlægHej! Jeg begynder her til september på civilingeniøruddannelsen indenfor medicin og teknologi, og har tænkt mig at komme bedst muligt fra start ved at læse lidt op her før studiestart. Mit spørgsmål går derfor på, om der er nogen af jer uni-folk derude der kan fortælle mig hvilke lærebøger etc de... -
Resistans
ForumindlægHej Jeg skal diskutere, i en fysik rapport, hvorfor begrebet resistans er relevant for nogle komponenter, men ikke for andre. (komponenterne er, en glødetrådspære, en resistor og en diode) Jeg vil mene begrebet er relevant i forhold til en glødetrådspære fordi, at når spændingsfaldet bliv... -
Problemformlering til emnet transport og co2?
ForumindlægHej, vi er 3 piger der er igang med en projektopgave om transport og udledning af CO2. Vi har brug for hjælp til problemformuleringer der indeholder biologi,fysik/kemi og Geografi, da vores opgave skal bestå af alle 3 fag. Hvis nogen kan hjælpe os med en god problemformulering, ville det være sup... -
Niels Borh
ForumindlægHej, Jeg har trukket emnet stof - atomer til fysik eksamen. I mine stikord står der jeg bl.a kan komme ind på Borhs skalmodel. Ville det evt. være en god idé at fortælle lidt om Borh, altså hvornår han er født ect. også bagefter sige han bl.a. lavede en skalmodel for atomer som var delt op i KL... -
Isens Smeltevarme
Forumindlæghey alle derude! :-) jeg skal op til fysik imorgen (bare årsprøve) Formålet med forsøget er at finde isens smeltevarme, altså den energi , der skal til for at smelte 1 g is ved 0 grader til vand ved 0 grader Når man anvender et flamingebærer som kalorimeter, kan man se bort fra et af leddene o... -
Eksamen.
ForumindlægJeg skal op i fysik. Men vil li vide: Man skal trække et kort fint nok, er det kort så bare navnet på emnet man skal lave noget om, og så er det frivilligt hvad man vælger. Eller får man et papir med en masse fakta og tal og så skal man arbejde ud fra det? Min eksamen er delt op i 2 dele. En gr... -
beregning af polære koordinater i math
ForumindlægHej. Jeg behøver HJÆLP til hvordan man beregner polære koordinater i matematik... I fysik er det ikke noget problem, men i matematik er det KÆMPE. Vær sød at hjælpe mig. Det er især hvordan man finder grænserne når man skal beregne areal og buelængde. OPGEKS: R(theta)=5((sin(3theta)+cos(3theta... -
Hurtig aboriginal information efterspørgers
ForumindlægHej. Jeg har haft travlt med at forbedrede til min fysik eksame (fik 11, men regnede langt fra med mere end 9). Jeg skal op til engelsk om få dage, og jeg har stort set ikke tid til at forberede. Så jeg ville elske en smule hjælp. Hvis bare i kunne skrive en lille tekst om hvad i ved om Aborigini... -
Forklaring på tidskonstanten Tau
ForumindlægHejsa, jeg har et eksamensprojekt som skal afleveres om en lille uges tid, vi skal selv finde alle matrialer og viden omkring det. Emnet er kondensator, og herunder skal jeg fortælle om tidskonstanten Tau og lave nogle beregninger osv. jeg har dog lidt problemer med at finde ud af hvad Tau egentl... -
24 timers eksamen HJÆLP !!!!
ForumindlægHej jeg skal op i fysik eksamen i morgen kl 13! Opgaven lyder sådan: Prøvens første del skal være en mundtlig præsentation af emnet: Energiforsyning og omsætning Den faglige samtale vil tage udgangspunkt dels i prøvens første del og dels i følgende emner: Energiomsætning, effekt, nyttevirkning,... -
Grundforløb
ForumindlægHej jeg er pige, som er lidt forvirret. Jeg er kommet i en klasse, hvor vi har to forskellige studieretniger. Den studieretning, som jeg har er mat fysik og det er der også andre som har, som også er blevet blandet sammen med en anden retning. Vi er kun 8 som har den studieretning i min kla... -
Potentiel / kinetisk energi spørgsmål
ForumindlægHej alle sammen Hvordan kan man finde ud af hvor højt oppe en sten kan komme op i vejret. Fx: Hvis jeg kaster en mursten med 6,5 m/s, hvor højt så i luften kan den komme op. Har tyngdeaccelarationen en indflydelse på det eller andet... Er der evt en der har en bred erfaring omkring fysik C. Ps. D... -
Isolering i ligning
ForumindlægMit eksempel nedenfor er godt nok fra fysik, men det er den matematiske fremgangsmåde jer er i tvivl om: fra: R=p*l/A isoleres l til: l=A*R/p hvordan er man kommet frem til dette? (Jeg ville have ganget med l for at få den over til højre for lighedstegnet og trukket R fra på højre ... -
Optagelsesbrev
ForumindlægSkønt jeg allerede har skrevet nedenstående i https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=381626, tillader jeg mig at oprette et indlæg, idet jeg er ved at være ret så nervøs. Jeg har søgt ind på fysik, KU, så jeg regner med at være optaget (alle er optaget). Min ansøgning er sendt rekom... -
Sammenfald i naturvidenskabelige noter?
ForumindlægJeg har nogle fysik b- og matematk b-noter liggende på min computer. Jeg regner ikke med at skulle bruge nogle af fagene i mit videre studie, i hvilket tilfælde jeg går ud fra, emnerne repeteres på universitetet. Vil det være fordelagtigt at gemme noterne på min PC til geografi c og biologi c, e... -
Studieretningsprojekt! Produkt af via. differentiation, Schrödinger ligning
ForumindlægJeg sidder med en ligning, der relaterer til Schrödingers ligning. Jeg har fået opgivet et matematisk udsagn, som er skrevet i den vedhæftet fil, som jeg ikke kan forklare mellemregningerne til. Udsagnet er skrevet op af ”James William Rohlf”, professor i fysik på Bosten universitet, ... -
Resonans
ForumindlægHey alle. Jeg sidder lige lidt fast i den sidste opgave i vores fysik aflevering. Har vist stirret mig lidt blind på den. Håber i lige vil give en hånd. 3. Et bægerglas er 30cm dybt indvendig. Der er lidt i bunden, da Lars holder en lille højttaler hen over glasset og konstaterer, at den dybes... -
Isens smeltevarme . HASTIG HJÆLP !
ForumindlægHej jeg har lavet en rapport angående isens smeltevarme i fysik. Jeg er nået til det punkt der hedder diskussion. Jeg skal forklare om mit resultat bliver større eller mindre hvis isterningen er - - kolderen end 0 grader? - våd af smeltevand? - give en vurdering af øvelsen og resultater kan nog... -
Valgfag??
ForumindlægHej alle sammen, Jeg går i 2.g på linjen Bioteknologi A, Matematik A og Fysik B. Jeg skal her om meget snart vælge valgfag og vil virkelig gerne have Engelsk på A (Hvor jeg så i alt ville få 5 a-niveau fag). Men har hørt at hvis man opgraderer Engelsk til A, så kan man ikke gange sit gennemsnit...
