Søgning på: hitlers tale. Resultater: 15781 til 15800 af 59860
-
Jeg har svært ved at korte mit talepapir ned
ForumindlægTror I det trækker meget ned, hvis man snakker 15 minutter (altså 5 minutter længere)? Jeg har virkelig ikke lyst til at fjerne noget, for er bange for at skøjte for let hen over det :( -
Please hjælp P479L
ForumindlægHej, Jeg har læst om denne mutation kaldet CPT1a mutation. Jeg er lidt i tvivl om følgende: 1)Hvad betyder det, at der en mutation ved nukleotid 1436 (C>T). Vil det sige, at ved nukleotid nr. 1436 er en mutation, hvor cytosin bliver udskiftet med thymin. Men hvad vil det sige? Hvad har det a... -
Halveringskonstant? ..igen..
ForumindlægHer er det projekt jeg skal have hjælp med. Jeg skal finde halveringskonstanten for dette projekt. Der bliver her kastet med terninger, x er antal kast og y er det antal terninger der ikke er seksere. For hvert kast fjernes de terninger der er landet på seks fra bordet og kun de terninger der ikk... -
Hvornår er en kilde en sekundær kilde i historie?
ForumindlægHej alle :) Hvis jeg sidder med en oversat udgav af en teoretikkeren fremstilling af en bog, er det så en sekundær kilde? Det ville være mest logisk, men jeg er godtnok blevet i tvivl :) nogle der kan give mig et hurtigt svar? På forhånd tak :) -
Bestem skalarpunktet af vektorer
ForumindlægHej! Jeg har svært ved at regne skalarpunktet af disse to vektorer i billedet vedhæftet nedenunder. Jeg kender godt til formlen man bruger, når man bestemmer skalarpunkt - men er ikke helt med på hvordan jeg skal regne, når der indgår t i vektorerne. Håber i kan hjælpe! -
eksponentiel regression
Forumindlæger eksponentiel regression betegnelsen for, når man indtegner en eksponentiel udvikling på et enkeltlogaritmiske papir, og derfra tegner den bedst rette linje ? eller har jeg forstået det forkert ? -
Differentialligninger
ForumindlægHejsa hvad er det nu exp står for ? f.eks. c*exp(ax) På forhånd tak :) -
Definition på aristokratisk kristendom
ForumindlægHej. Jeg har netop trukket historie i dag, til 24 timers forberedelse. Her har jeg trukket emnet "Hviderne," hvor der dukker en lille artikkel op omkring aristokratisk kristendom. Hvilket ikke står forklaret. Jeg ved det er meget relevant for emnet, men jeg kunne godt tænke mig en helt ... -
algebra
ForumindlægHej derude, Har lige nogle spørgsmål: 1. Når man snakker om algebra til en eksamen, hvad kan læreren så spørge om? 2. Er (F,o) (sammensatte funktioner) en gruppe? 3. Er (v, +) (vektorer) en gruppe? 4. Er (v,^) (vekorer og hat) en gruppe? Håber I kan hjælpe mig, og håber I kan komme med nogl... -
Bevise at der findes uendeligt mange primtal?
ForumindlægHej, nogle der kan hjælpe mig med at bevise at der findes uendeligt mange primtal? På forhånd tak :) -
Fast vending på engelsk
ForumindlægHej, Hvad betyder "the bearers of the canon, were the ones celebrated by the young"? -
Sandsynlighed
ForumindlægHej Jeg er blevet en opgave, hvor jeg skal bestemme sandsynligheden for, at en person finder et dyr bag to låger i træk. Der er 9 låger, og der er dyr bag fem af den. Dvs. at første gang har han 5/9 muligheder for at finde et dyr. Men jeg er i tvivl om, om jeg skal gange denne brøk med 4/8 eller... -
israel og palæstina
ForumindlægHej er der nogle der ved om vi har mange palæstinentiske flygtninge i danmark som konskvens af Israel og Palæstina konflikten ? -
Hvorfor DOMAIN Error???
ForumindlægHej :) Jeg har sådan set ikke brug for hjælp til udregning af opgave, men forklaring på hvorfor min lommeregner ikke kan udregne det jeg vil have den til. Den skal udregne: Cos-1 = (34^2+50^2-67^2 / 2'34'50) og det den siger er, DOMAIN Error Min lommeregner er en Texas TI-30X og jeg har h... -
Ligninge med parentes
Forumindlæghej :) Kan i hjælp mig med at find ud af hvordan man regner sådan ligning!!! Vil gerne vide det !!! 4-2(3-x)=7-x hvis i bare viser mig hvordan man regner i parentes, vil jeg resten af de andre opgave kunne find ud af at lave selv :) på forhånd takkkk -
Hvad er plasmider?
ForumindlægHej SP Jeg mangler lidt hjælp til at forstå, hvad plasmider præcist er. Jeg er i gang med at skrive om bakteriers opbygning ift. min SRP, og jeg kan forstå at plasmid, som er DNA-stykker, befinder sig frit i bakteriers cytoplasma, men samtidig så kan DNA i sig selv være til stede samtidig? Er l... -
brøker - hurtig hjælp..
ForumindlægHar prøvet at løse den her opgave men, jeg synes ikke mit resultat er realistisk. Opgaven: Bestem værdien af x+y/x-y Når x= 3/4 og y= 2/3 -
Hvorfor reflekterer sort ikke lys?
ForumindlægHej, Vi skal finde ud af hvorfor sort ikke reflekterer lys. Vi ved godt det er fordi den har lav albedo, men hvad er grunden til den har lav albedo, og hvad skal der til for at have høj albedo? Tak for hjælpen :) -
Bestem forskriften for
Forumindlægbestem forskriften for disse: Fast løn på 18.000 kr. + 10% af salget pr. måned 25% af salget pr. måned Lad x være salget i kr. pr. måned, og lad f(x) og g(x) betegne månedslønnen efter de to aflønningsformer. -
Ioniserende strålings biologiske virkning
ForumindlægHej alle sammen, sidder med en opgave jeg er lidt i tvivl om. For kontekst henvises til https://orbitbstx.systime.dk/index.php?id=561. Facit siger 1,5 μSv, men får selv 5,6 ved samme vægt.
