Søgning på: musik eksamen. Resultater: 15781 til 15800 af 36205
-
STX Studieretning og gymnasiumvalg
ForumindlægHej Alle Til sommer skal jeg videre fra folkeskolen til STX, men desværre jeg problemer med at vælge min studieretningen. Jeg har på det nuværende tidspunkt et karaktergennemsnit på 10,6, og attrår at viderelæse til til medicin på Universitet. Jeg er forvirret omkring A-B-C fag, derfor ønsker... -
Dannelsesrejse
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en stor opgave, hvor jeg skal forklare, dannelsesrejsen i biedermeierkulturen. Jeg er i tvivl om, hvad forskellem på dannelsesrejsen er og dannelsesromanen (hjemme-ude-hjem)? Håber I kan hjælpe, da jeg har søgt på nettet, hvilket ikke gav resultat :( -
Hvilken skulptur og kunstner?
ForumindlægJeg har engang set en fantastisk flot skulptur, der afbilleder en scene fra den græske mytologi. Den forestiller en kvinde, der er ved at blive forvandlet til et træ, men jeg kender ikke myten. Er der nogen, der ved hvad skulpturen og kunstneren hedder? -
Ordliste til Drageløberen af K.Hosseini
Forumindlæghey der er en del arabiske ord i bogen. Findes der en ordliste til dem? -
Er kommaerne sat korrekt?
ForumindlægEr kommaerne nedenfor sat korrekt? Jeg tror, at det skal være sådan her: For lige at teste om jeg kan sætte korrekt grammatisk komma, har jeg konstrueret tre sætninger fra fantasien, som jeg ønsker, at I kigger efter for at se, om de har fejl. -
Mit hjertes indvandrer
ForumindlægEr der nogen der har nogle interessante tanker om Benny Andersens digt: "Mit hjertes indvandrer". Hvis der er ville jeg meget gerne have nogle input's...! Jeg skal aflevere i morgen.. -
Gymnasiale uddannelser
ForumindlægHej jeg går i 9 klasse. Jeg har besluttet mig for at tage STX. Men jeg ved ikke lige hvilken gymnasium er bedst. Det skal være indenfor København. Jeg bor nemlig selv i Nørrebro. Jeg har tænkt på Københavns Åbne Gymnasium eller metropolitan skolen. Kender i andre gode gymnasier? jeg er ret i tviv... -
Hvad er showing og telling, og i hvilken sammenhæng bruges de?
ForumindlægEr der ikke nogen, der kan fortælle mig, hvad showing og telling er? Jeg vil vide, præcist, hvad det er, så det må gerne forklares med eksempler og detajler. Jeg vil også gerne vide i vide, hvilken sammenhæng man bruger dem i.... Jeg mener, man bruger de to begreber i forbindelse af analyser af n... -
1.dag på gym ??
ForumindlægJeg ville lii spørge om hvordan første dag på gymnasiet foregår ?? Hvad laver man ?? Går man i gang med lektier og sådan noget ?? Vælger man selv hvor man skal sidde ?? skal nemlig starte her d. 18 august, så ville lii høre fra jer, hvad i lavede 1.dag på gym .. -
Fransk præsentation - En der kan rette?
ForumindlægHej, jeg går i 8, og vi har lige fået en ny lærer, så vi skal præsenterer os selv. Da det er første gang, jeg får en karakter, ønsker jeg en god en, så hvis der er nogen, der vil rette min præsentation, ville det være en virkelig stor hjælp. tak :-) Moi, c’est Aida Je m’appe... -
lektier
Forumindlægja,mit poblem er at jeg få,få mange lektier synds jeg.jeg få ca.8 lektier om ugen,og gå kun i 5 vil i hjælpe mig -
Korrekt opfattelse (adv/adj) ?
ForumindlægLæste for nyligt i en engelsk artikel følgende sætning: ...and then he goes quiet (... og så bliver han stille) - er det korrekt forstået, at grunden til der IKKE skal -ly på quiet er, at det bliver subjekts-prædikat (omsagnsled til grundled) i sætningen og derfor er et adjektiv. At blive medfør... -
Hvordan, Debat for 6 personer?
ForumindlægVi er ved at arrangere en debat, for nogle poliktere, og der kommer omkring 6 personer, det tager 2½ time, og vi vil gerne have nogle forslag på, hvordan kan man gøre det sådan de alle for noget og skulle have sagt, men samtidig at publikum også for stillet spørgsmål, det er jo forholdsvis... -
Studieretning
ForumindlægNår man vælger studieretning, gør man det så ud fra hvad man gerne vil bliver og uddannet sig som efter gymnasiet? -
Jeg vil tage STX, og vil være ingeniør. Er det det rigtige valg?
ForumindlægJeg har tænkt mig, at uddanne mig som ingeniør, og vil tage den naturvidenskabelige linje i STX. Ville så bare lige hører om det var en god eller en dårlig idé. -
Globalisering
ForumindlægHej allesammen. Jeg har lige et spørgsmål som jeg håber i kan svare på :-) Vurdere, hvad globaliseringen kan betyde af fordele og ulemper for henholdsvis Udviklede lande, Udviklingslande med mellemindkomst og lavindkomstlande Tak på forhånd :-) -
talesprog og skriftsporg
ForumindlægHej kan i hjælp med at omskrive den her til skriftsprog her er opgave: Alberte og Signe taler sammen med i telefon, og Alberte er blevet vred på deres klassekammerat Chrsitoffer. Alberte: Ja, og ved du, hvad han så sagde? at... at ... Det er røvsygt, at vi skal have pigerne med til fodbold. Det ... -
identitet
ForumindlægHvad er forskellene mellem en individuel og en kollektiv identitet? -
Fsa
ForumindlægHej kan nogle hjælpe mig med denne her spørgsmål: Hvert spejl måler 25 cm · 30 cm. Laura vil have en spejlvæg, der måler 150 cm· 150 cm. Hvor mange spejle skal Laura bruge til sin spejlvæg? -
Digt
ForumindlægHej: Kan det være en krydsrim fx, Men sine brune Øjne, (a) Hvor fyrigt end de hæves, (b) Og sine hvide Arme (a) Anstrængte hun forgjæves, (b)
