Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 15781 til 15800 af 20599
-
Hjælp til højniveau oversættelse
ForumindlægHej alle.. Er lige begyndt på spansk højniveau, og NØJ det er svært.. Jeg er helt lost i disse sætninger er håber virkelig på noget hjælp:Jeg troede, det ville være svært for hende at tale om det med en fremmedEn dag, da vi gik over PLaza de Mayo, sagde hun pludselig til mig, at hun have mange ub... -
Hjælp til hvad jeg skal blive til?
ForumindlægHej. Jeg er en af de mange der har fået afslag fra en uddannelse, i dette tilfælde psykologistudiet. Planen har siden 8. klasse været at læse psykologi og derefter specialisere mig inden for traumepsykologi. Men nu skal jeg så have fundet på, hvad jeg så vil gøre med mit videre liv. Hvordan menne... -
Sætningsanalyse
ForumindlægHeej :D Jeg har en spansk sætning jeg skal analysere og finde ledfunktionerne (subjekt, verbal, direkte objekt mv.) Men ordet "pero" det genere mig, ved ikke lige hvad jeg skal gøre med det :s Håber på hjælpe :D Sætningen er: Ayer Pedro le entregó el paquete a Ma... -
Hjælp til oversæt
ForumindlægJeg har lige pt ret "sur" jeg har sidde med dette spansk i en evighed og kan ikke finde ud af det. Ha llegado Fernanda de la tienda. Va al patioHan mandado carta los ninos ?que cuentan?ah mis laggrimas han mojada la carta. Dicen que ha llovido mucho y que rodrigo ha estado resfriado y q... -
Rettelse af tekst
ForumindlægHejsa. Jeg har fået en spansk aflevering for, hvor jeg har skullet skrive noget på baggrund af en film vi har set. Vi har set filmen "como agua para chocolate", som handler om 2 forelskede som ikke kan få hinanden pga. diverse ting og sager. I sidste ende ender de dog med at få hinande... -
rettelse
ForumindlægHej allesammen. Jeg har oversat en dansk tekst til spansk. Er der ikke lige nogen der kan se om der er nogle fejl ? Spanien Spanien bliver mere og mere populært år efter år. Få lande er så komplette som Spanien, med rejsemål som Mallorca og De Kanariske Øer. Skønne strande Strandene på De Kanar... -
Rettelse i kort tekst
ForumindlægHvis en der er dygtig til spansk lige vil kigge starten af mit "postkort" igennem, så vil jeg være glad. Vil lige se om det det rigtige jeg gør: Querido Bjarne: Una pequeño saludo de Londres. ¡El tiempo es excelente! Hace sol y hace veintisiete grados. Toda la gente me encuentro, es m... -
Sætninger i DATID - hjælp?
ForumindlægHej folkens :) Jeg har siddet med denne her grusomme spansk aflevering HELE dagen, og kan simpelthen bare ikke forstå det der imperfektum og præteritum? Jeg skal oversætte følgende 3 sætninger i imperfektum: 1. Præsten var alvorlig. 2. Han var mørk klædt. 3. Han var ikke særlig glad. Og følgende ... -
Diskussion - hvordan???
ForumindlægJeg skal diskutere nogle forskellige punkter i min SSO i spansk, men nu er jeg kommet i tvivl om hvordan, jeg skal gribe det an... Hvordan opbygger man en diskussion? Jeg synes det bliver lidt mere en vurdering end en diskussion. Det jeg skal diskutere er: a) hvordan filmen "Tacones Lejanos&... -
Emne og Fag
ForumindlægJeg har fået til opgave at skrive studiereningsopgave her i 3.g, og jeg vil høre om nogen har nogle gode ideer til hvilke fag og hvilket emne jeg skal vælge. Kravet er, at jeg mindst skal have et af mine studieretningsfag hvilket er spansk eller engelsk - og så kan jeg ellers vælge historie og da... -
Gerundium, gerundiv og supinum
ForumindlægDet første; er gerundium på latin det samme som på spansk? Gerundium er et (verbal)substantiv, der repræsentere infinitiv uden for nominativ. Den bliver derfor også kaldet den kasusbøjede infinitiv uden for nominativ. ex. (abl.): docendo discimus "vi lærer ved at (af at) undervise"... -
Eksamenskarakter - lavere end forventet
ForumindlægHej alle Idag har mange 3.g'ere fået deres karakterer tilbage fra eksamenerne. I min klasse (og på mit gymnasium for den sags skyld) har folk fået 1 til 3 karakterer lavere, end hvad de plejer at få, i mange af de sproglige fag! I mit tilfælde gælder det både i spansk, dansk og engels... -
årsprøve
ForumindlægHej alle :-) Jeg skal til årsprøve imorgen i spansk og har fået nogle tekster med spørgsmål: ¡Da un resúmen del texto! Cuenta lo que sabes más y piensas de Andalucía! ¡Explica por qué Sevilla se llama la ciudad de Carmen! ¿Quién es Carmen y qu... -
Mundtlig eksamen, overgange til anden del?
ForumindlægJeg har trukket en tekst i spansk og har nu 24 timer. Skal fremlægge den imorgen. Så vidt jeg har forstået, kommer jeg hen til forberedelse af en ekstemporal tekst og et billede. Når jeg så sidder inde til eksaminationen, skal jeg så selv gå videre til anden del ? fx hvis jeg har fremlagt min 2... -
Si konstruktion
Forumindlægjeg er meget i tvivl ang betingelseskontruktionerne / si konstruktioner på spansk.. I min gramatik bog står der man skal skældne mellem om det er noget som er gjort/kan lade sig gøre eller ikke gjort/ikke lade sig gøre og alt afhængig af det skal udsagsordene enten stå i nutid-fremtid eller dat... -
PLEASE:((( HJÆÆÆLP MIG..
ForumindlægHEJ ER DER NOGEN DER VIL HJÆLPE MIG MED AT OVERSÆTTE DENNE TEKST PÅ SPANSK....?? "Er Frida også kendt i Chile?" spurgte Claras engelske veninder hende, da de var ved at indøve deres dans. "Jeg havde ikke hørt noget om Frida og hendes billeder, før vi kom til Europa. Her kender I h... -
oversættelse...
Forumindlæger der en der er god til spansk, som gider at oversætte for mig...? man begynder på E.S.O som 12 årig og afslutter den som 16 årig. deefter kan man vælge mellem teknisk skole og f.p. som begge er 2 årige. hvis man herefter vil på universitetet, skal man bestå en optagelsesprøve.his man har taget... -
oversætte sætninger?
Forumindlæghej. er det nogen som vil oversætte to sætninger til mig fra spansk til dansk? jeg skal svare på nogle spørgsmål men jeg kan ikke svare på 2 af dem fordi jeg jeg ikke ved hvad sætningerne betyder. håber der er nogen som vil hjælpe mig. 7. ¿Cómo se llevan con los españoles? 8.... -
KAOS billede
ForumindlægVi er en 3.A klasse der snart skal have taget kaosbillede, og vil derfor høre, om nogen af jer derude har nogen sjove idéer. Kravene er bare at temaet skal starte med A, og så skal det selvfølgelige være sjovt. Vi er en klasse KUN med piger, og det kunne derfor være sjovt at lave noget med ... -
Oversættelse af tre sætninger
ForumindlægHej derude. jeg sidder med spansk stil hvor jeg bl.a. gerne vil skrive nedenstående sætninger, men jeg er i tvivl om jeg har oversat dem korrekt. håber der er en der vil hjælpe mig (: De skal begynde at dyrke motion. - Usted debe comenzar practicar ejercicio. Spis kun når de er sulten. - S&oacu...
