Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 15881 til 15900 af 156338
-
Trigonometriske funktioner
ForumindlægHej. Kan jeg spørger en af jer herinde som er supergode til matematik, hvordan jeg svarer på spg. Jeg har stadig ikke helt styr på amplitude, periode og frekvens for harmoniske svingninger, men er i fuld gang med at forstå det. Så det må meget gerne være en let forståelig forklaring - på så lavt ... -
Hjælp til rettelse af fransk aflevering.
ForumindlægHej!Jeg har skrevet en fransk stil, og vil høre om nogen har lyst til at hjælpe mig med at finde fejl i den. Jeg er bl.a. lidt usikker på at bøje verber.Mvh og på forhånd tak!AgnetheTraductionJulien ne connaît pas Bonnet. Il le vu pour la première fois, il y a deux jours. Il l’aime bien, et un de... -
hurtig hjælp søges
ForumindlægNogen der kan hjælpe? En funktion f er givet ved: f(x)=x^3-4x^2-11x+30 a) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(3,f(3)) -
STX eksamensmuligheder
ForumindlægHej. Jeg får læseferie her d. 20 maj, og ville høre om det var muligt at regne ud hvlke fag jeg skal op til her til sommer. Jeg har: Biologi A Dansk A Historie A Kemi B Matematik A Oldtidskundskab C Religion C Dog har jeg været oppe i mundtlig Samfundsfag C i 1.G og skriftlig Engelsk B i ... -
Den rigtige studioretning ??
ForumindlægHejj allesammen, Jeg er en pige, er 16 år gammel og lige begyndt på gymnasium. Da jeg gerne vil være læge, har jeg valgt den naturvidenskabelige studieretning med Mat. A, Kemi B & Biologi A. Men er lige pludselig blevet i tvivl om, at det måske var den forkerte retning , jeg har valgt for at ... -
Vektor - opgave
ForumindlægHej Er der nogle, der vil hjælpe med følgende opgave, for føler mig virkelig ikke sikker i disse typer opfaver, da min lærer ikke helt er den skarpe til at forklare, hvornår hvilke regler anvendes og formler. Skal jeg føst beregne a=x2-x1/y2-y1 og så har man fundet a, hvilket er hældningskowffic... -
Er det muligt med supplering!
ForumindlægHej alle sammen :) Hvor mange fag i hvor mange niveauer, har man ret til at supplere i sommeren!? altså hvis, jeg f.eks. skal start i fysik uddannelse, og har taget HF, og der kan man ikke få disse niveauer man skal have når man starter i fysik uddannelse.. derfor skal man til sommer supplering k... -
Årskarakterer og eksamenskarakterer i gymnasiet?
ForumindlægHej jeg har lige nogle spørgsmål ang års- og eksamenskaraktere i gymnasiet (jeg går på HHX). Bliver årskarakterene for de fag man ikke kommer op til eksamen, overført til eksamensbeviset? Og hvis jeg nu i årskarakter får 4 i matematik, men 10 til matematik eksamen, hvad vil er så stå på mit eks... -
Forberedelse til Dansk skriftlig eksamen (HF)
ForumindlægHej. Jeg skal til Dansk A skriftlig eksamen her sidst i Maj, I den forbindelse er jeg lidt i tvivl om hvorvidt man forbereder/øver sig til den, især de tre prøvegenrer. Er der evt. nogle som har været oppe i Dansk A på HF som har et par råd de vil dele med mig? Mvh. Camilla. -
rettelse af få linjer
ForumindlægHej derude. Jeg skal begynde, at konstruere små tekster på spansk, og i den forbindelse vil jeg høre om der er en, der gider at gå de få linjer igennem. Det er et meget basalt niveau, vi er ude i :) El senior Nielsen es un estudiante extranjero. Es de Dinamarca, pero es en Salamanco... -
hvordan tegner man en dskriminant
ForumindlægHej Er deer nogle der kan hjælpe med disse to opgaver, for har ikke helt styr på hvordan man tegner en garf uden nogle variabler andet end formlen for diskriminanten? -
Zeppeliner
ForumindlægHejsa, jeg er i tvivl omkring hvordan jeg skal løse de her 3 opgaver: tusind tak på forhånd! -
kvote 2?
ForumindlægHej. Kan man godt søge ind gennem kvote 2 selvom man ikke har "ekstra erfaring" ? når der så star at de specifikke adgangskrav er dansk A, Engelsk B og matematik C hvad så hvis man har engelsk A og matematik A vil det få nogen betydning? Jeg tænker nemlig på kvote 2 da jeg, godt n... -
Danmark og EF
ForumindlægNogen der kan i hurtig træk fortælle mig hvad Danmarks optagelse i EF i 1972 betød for samfundet og især landbrug? Ville man optages fordi støtten ville medvirke til at holde priserne på lanbrugsejendommende oppe på for høj niveau? -
fransk korrespondent
ForumindlægHej jeg har en bekendt med en uddannelse til korrespondent i fransk - afsluttet på CBS i 2000 ( 3 år på aftenstudie) - er der nogen, der kan hjælpe mig med at få afklaret: hvilket niveau den uddannelse er på? - antal ects point (hvis vi omregner til idag) - svarer det til en bachelore / diplom ud... -
Synteser
ForumindlægHejsa,Har faget Proces (et HTx fag). Har fået emnet organiske synteser, og skal derfor lave en organisk syntese. Er interesseret i forslag til org. synteser...Da dette drejer sig om A-niveau, er emner som alkohol, olie og andre relativ nemme synteser ikke brugbare forslag - Håber der er nogle ide... -
Hjælp
ForumindlægHejsa. Jeg ville lige spørge omd er var en venlig sjæl der ville/kunne hjælpe mig? Næste skal jeg i 3. g og have matematik på A-niveau (jeg havde B og 1. og 2. g) Det gik ikke så godt med matematikken de to sidste år, så jeg vil spørge om jeg kan forberede mig på nogen måde? Jeg mener, hvordan ka... -
Test
ForumindlægHey!Jeg skal snart op i en test i fysik. Jeg har a-niveau i 3.g. Testen omhandler mekanik. Jeg har prøvet ligesom at opsumere hvilke formler der evt. kunne fremkomme og hvad de skal bruges til, men jeg er ikke sikker på at jeg har det hele med på trods af en gennemgang. Så hvis nogen har nogle fo... -
Privat Matematik Undervisning...
ForumindlægHej.Jeg søger en der kan hjælpe mig med at læse op til skriftli matematik eksamen.Da heg mener at mine færdigheder i matematik ikke rigtigt tilstrækkelige til en ordentlig karekter på A-niveau. Det skulle være ca. 3 gange om ugen og helst inden for 8-10 km. radius af Holte..Håber der er nogen der... -
Kemi-årsprøve!
ForumindlægHej alle sammen. Skal til års prøve i kemi om en lille uges tid (A-niveau) og ville høre om nogle havde nogle gode råd til at lave gode dispositioner. Har svært ved kemi og mangler et overblik over det:-( Ellers hvis der er nogle som kan hjælpe med gode noter, ville det vel også være rart. Held o...
