Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 15881 til 15900 af 18649
-
Frekvens, bølger osv. HJÆLP
ForumindlægHar nogle problemer med fysik afleveringen. Er der evt. Nogle der ved følgende Beregn perioden for en bølge med frekvensen 30 Hz I en jerngryde med massen 850g opvarmes 700mL vand fra 10oC til 100oC. Opvarmningen sker på en kogeplade med effekten 1600 W. a) Beregn hvor meget energi ... -
FSA 2008 - mangler forsøg - hjælp!
ForumindlægJeg til til FSA 2008 Fysik på torsdag, men jeg mangler nogle forsøg til nogle emner: Jordens salte Altså noget med gødning´, nitrogens kredsløb,kalknig af jord, iltsvind, eller sur jord. Jordens skatte Legering, metaller i opløsning, spændingsrækken, korrosiom, rustbeskyttelse jorden og solen ... -
Eksamen??
Forumindlægøhm, jeg ville bare lige spørge om der er nogle flinke mennesker her, som har lyst til at fortælle mig om: -verdens-kredsløb ?? -tilstandsformer -tilstandsændringer -vand som polært stof -det elektriske kredsløb -vand og salt, herunder opløsningers koncentration -kvalitative og kvantitat... -
Eksamen evt alkohol
ForumindlægHej alle. jeg skal op i fysik/kemi 9. klasse afgansprøve her i morgen, og et af mine opgivelses emner er "Slægten Alkohol" Vi er 2 timer til prøve, hvor vi i 30-40 minutter skal opstille nogle forsøg, med tilhørende forklaringer, eller andre fysiske ting fx i form af tegning på tavlen ... -
Radioaktiv støvsuger?
ForumindlægHey you (: Skal op i mundtlig fysik til FSA-eksamen på fredag. Kiggede lige nogle forskellige dispositioner i gennem her på Studieportalen. Faldt over en disposition for Radioaktivitet, hvor en elev, i begyndelsen af prøven, vil stille en støvsuger ned i en kælder. Lidt længere fremme i prøven v... -
Fissonsprocess
ForumindlægHej, jeg mangler virkelig hjælp til denne opgave!! I denne øvelse ser vi på et kernekraftværk, som producerer energi i fissionsprocesser af typen: 1/0-n + 235/92-U --> 89/36-Kr + 144/56-Ba + 1/0-n Find de indgående kerners atommasser fx i "Databog fysik kemi" og beregn den samlede ma... -
Jordens magnetiske felt
ForumindlægJordens magnetfelts sydpol er ved jordens geografiske nordpol, og omvendt ikke?? I min fysik bog står der det jeg lige har sagt, og det har jeg også skrevet i min rapport. MEN nu ser jeg at min lærer i kommentarene til rapporten har skrevet: "Den magnet du har sat in på jordkloden er DIREK... -
Energi og effekt
ForumindlægHjælp mig. Jeg har idag trukket mit eksamens spørgsmål i fysik c: Energi og effekt. Du skal mundtligt præsenterer emnet energi, varme og temperatur. Du skal herunder forklarer hvordan man kan beregne den energimængde der skal til, når man bringer vand i kog- gerne ud fra en opgave eller et fors... -
Forsøg til salte.
ForumindlægAng. folkeskolens afgangsprøve i fysik/kemi, kan jeg komme op i emnet ''salte''. Til dette emne har jeg nogle forsøg liggende. Der er dog nogle af dem jeg ikke helt fostår. Nogle der vil hjælpe, evt. med en beskrivelse? (: Forsøg 1 : Fresmtille et salt - Dette forstår jeg godt. F... -
Isolering i formel
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at lave efterbehandling på et forsøg i fysik som hedder "e/m". Jeg er stødt på en lille forhindring: Jeg kan ikke finde ud af isolerer e/m i følgende ligning: a=kvadratrod(m/e*2U) Desuden ved jeg ikke hvad hældningen er i følgende lineær funktion: e/m=... -
Mat A med hjælpemidler skabelon
ForumindlægSælger en skabelon jeg anvendte til prøven med hjælpemidler til Matematik A prøven sidste år. Jeg bestod selv prøven med 10 og er nu begyndt at læse Fysik på KU. Den er lavet i Ti-Nspire, men kan også laves om til et Maple dokument. Den kan kun anvendes til prøven med hjælpemidler. Men kan derimo... -
hvad fanden er OV?!?
ForumindlægDet er ret sent at finde ud af, at jeg har brug for hjælp (jeg skal op i fysik/kemi om 7 timer) så derfor går jeg lige til sagen: På et kopiark med ensretning står der på en illustration "OV", og jeg har ingen anelse om hvad det er! Her er et billede af det: http://img401.imageshack.us... -
24-timers eksamen 1.g
ForumindlægHej (: Jeg har lige været oppe og trække til Fysik C-niveau 24 timers eksamen. Spørgsmålet lyder sådan: 3. Energi. Varmeenergi. Forskellige energiformer og energiomsætning. Varmefylde. Opvarmning af vand og andre stoffer. Tilstandsformer. Smelte og fordampningsvarme. Undervejs skal du gennemgå... -
Global opvarmning
Forumindlægjeg har trukket et spørgsmål om global opvarmning på B niveau 24timer. Problemstillingen er let at forstå, men problemet lapper meget over i kemi/biologi. Så jeg skulle lige høre om der er nogen ideer/input til hvor at man kan se på den globale opvarmning, ud fra en fysikers perspektiv. Indtil ... -
Hjælp til forsøg
ForumindlægHej Jeg skal snart lave en disposition, over hvad jeg vil lave til fysik B eksamen. Jeg har overvejet en masse ting, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal. Har tænkt mig, at lave et forsøg, der viser kropsvarmen, ved bare ikke hvordan. Så har jeg også tæ... -
Kernekort
ForumindlægHej! :-) Jeg har en fysik prøve lige rundt om hjørnet, og er ved at forberede mig dertil. Jeg er ved kernekortet, og arbejder med forskellige typer henfald. Jeg kan godt opskrive de forskellige henfaldstyper, alfa, beta + og - og gamma, men hvis jeg kommer i den situation, hvor jeg ... -
friktions opgave
Forumindlæghej hej.. sidder og laver fysik. men er kørt fast i en opgave så håber der er en der vil hjælpe. opgaven lyder sådan her. en bil med massen 625kg kører med en hastighed af 60 km/t ad en vandret vej med en ru belægning. en forhindring kræver en ekstra hård opbremsning, hjulene blokers, og der dann... -
Gødning + H+ ioner
ForumindlægHej allesammen! Hvad har gødning og H+ ioner med hinanden at gøre? Jeg har taget notater uden videre at tænke på hvilken sammenhæng jeg skrev det i. Jeg har skrevet de stærkeste syre ned på samme siden som jeg har skrevet hvordan Cl-, NO3- og SO42- påvises, og om H+ ioner, men jeg kan virkelig ... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHeej allesammen. Vi har lige fået standpunkts karakterer og jeg har fået: dk: 7,10,7,7 i mat: 7,4,7 i eng: 10,7 i tysk: 10,7 bio og geo: 10 fysik/kemi: 7 religion:7 historie: 7. Men min mat lærer mener jeg ikke er parat til stx. Det er sikkert derfor jeg har fået det 4 tal i problemregning,... -
Forsøg: Stående bølger på en fiskesnøre
ForumindlægJeg skal til eksamen imorgen i fysik, og har trukket emnet bølger. Jeg skal præsenterer forsøget stående bølger på en fiskesnøre og eftervise, at frekvensen af den n'te partialsvingning er n gange så stor som frekvensen for første partialsvingning (fn = n x f1) Jeg skal endvidere undersøge om...
