Søgning på: fysik noter b niveau. Resultater: 15881 til 15900 af 119027
-
Motorberegning
ForumindlægHej Er der en der kan hjælpe med at løse nedenstående opgave. Jeg er helt blank. På for hånd tak Motorberegning Med en dieselmotor blev foretaget en bremseprøve med en vandbremse Der foreligger følgende notater for en prøve med varighed 30 min Bremsearmslængde. 2 m Omdrejningshastigh... -
Klima-ligning
ForumindlægHej, er der nogen der har en matematisk ligning, som viser en matematisk synsvinkel af klimaforandringerne. f.eks. hvis temperaturen stiger x hvor meget stiger havet så????? HJÆLP -
puha matematik
ForumindlægNu er det sådan at jeg har valgt en matematisk retning på gymnasiet. Men jeg bliver bare ved med at sænke min egen selvtillid, ved at blive ved med at tænke på at alle de andre er klogere og bedre end mig. Jeg kan god li matematik, og vil gerne lære mere. Jeg har verdens sødeste lærer. Men de... -
Er det dårligt
ForumindlægEr et snit på 7,0 dårligt? Hvad kan jeg blive? -
stx eller htx
Forumindlæghej jeg skal snart starte på gym. men har et lille problem. på STX hvilken fag skal man op i? og vil det betale sig at tage HTX når man alligevel skal læse til medicin efter? jeg mener hvor mange fag skal op der? er de begge lige svære, da man ikke får lige så mange fag i HTX som i STX.... -
Årskarakter? 7,8 ?
Forumindlæget snit på 7.8 ? er det godt for 1 . g`er ? -
en hurtig evaluering.
ForumindlægHej.. Nu satser jeg lige på at der er nogen der fanger hvad jeg har gang i hér. Det forholder sig sådan, at jeg har været så heldig at trække "emissions,- og absorptionsspektre" til min fysikeksamen. teksten er (nogenlunde): Gør rede for centrale begreber indenfor emnet E&A-spektre.... -
naturvidenskab i undervisningen
ForumindlægEr der nogen som ved hvornår naturvidenskaben blev en accepteret del af undervisningen i 1800-tallet? -
9 klasse
ForumindlægHejsa alle sammen derude :) Jeg går i 9 klasse - er ramt af Lock Out. Jeg har glemt en hel masse désværre, men det er som en nål i en høstak for mig, at finde ud af hvordan jeg reaptere. Vi har ikke brugt vores bøger ret meget ..... Er der nogle hjemmesider?, nogle helt konkrete ting d... -
Eksperiment: Stående bølger på en snor
ForumindlægHej Min gruppe og jeg har i undervisningen lavet et klassisk eksperiment med stående bølger på en snor. Her har vi haft en tonegenerator koblet til en vibrator med en snor fastgjort i den ene ende og snoren hængende udover en trisse med varierende lod på i den anden ende. Dog har vi virkelig s... -
Er hhx for meget matematik
ForumindlægHej, Jeg er en pige på 15 år, der snart skal vælge, hvilken ungdomsuddannelse jeg gerne vil starte på. I den forbindelse har jeg været på brobygning på både STX og HHX for at få en bedre idé om, hvad de forskellige uddannelser indeholder. Jeg oplevede, at STX føltes lidt for folkeskole-agtigt f... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej :-) Jeg er farmacistuderende på syddanskuniversitet. Jeg har mulighed for at undervise i dansk, matematik, engelsk, kemi m.fl. på folkeskole og gymnasieniveau :-) glæder mig til at høre fra jer :-) -
Kommentere en Graf.
ForumindlægHvordan kan man kommentere på en graf, at der er en dæmpning, og hvad er en dæmpning på en graf? -
Bølgelængde
ForumindlægHvordan kan en bølgelængde forklares? -
uddanelse i USA
ForumindlægHej. Er det rigtig, at de i USA selv skal betale for deres uddannelse? Hvis de f.eks. skal på "college", så skal de betale mange penge for at komme ind - i stedet for at være dygtig? Andet viden omkring USA og deres skole- og uddannelsessystem modtages gerne -
Hjælp til dissociation
ForumindlægHej Jeg står i den sitaution, at jeg om 2 uger skal op til naturfagseksamen. I den forbindelse har jeg brug for hjælp til dissociation og dissociationsformer. Hvis nogen ligger inde med noter, eller er klar på at give en forklaring, hører jeg meget gerne fra jer!!! Håber en venlig sjæl har mul... -
Cirklens Ligning (hurtigt)
ForumindlægEt meget hurtigt spørgsmål! Har rodet lidt rundt i mine noter, og der er ikke særlig meget orden i dem (desværre). Så vil lige være sikker på hvordan jeg finder radius og centrum af de nedstående cirkler. På forhånd tak. 1) 16x^2 + 16y^2 - 16x + 24y + 9 = 0 2) x^2 + 4x + 12 = 6y - y^2 -
Bøger?
ForumindlægJeg vil gerne læse erhvervsøkonomi. "Problemet" er bare, at jeg er sproglig, går i 3.g nu. Jeg har dog matematik som højniveaufag, så jeg har ikke problemer med de specifikke adgangsbetingelserne. Men derfor vil jeg jo nok stadig være temmelig langt bag ud i forhold til de kloge handels... -
HJælpppp haster meget archimedes lov!?????
Forumindlæghej jeg skal skrive en fysik rapport, hvor jeg skal eftervise loven : p=ρ*g*h+B - det skulle vi gøre ved at bestemme vands- og saltvandsmassefylde (vha. programmet loggerpro, hvor vi sætte trykmålerens slange ned i alm. vand/ saltvand og aflæste trykket i loggerpro og h målte vi selv) --- de... -
HJÆLP!!!
ForumindlægHey, Er der nogen som kan løse henholdsvis opgave 9.030 og 9.032 i Matematik STX A-niveau? Please hælp er helt fucked og fatter ingenting...
