Søgning på: engelsk eksamen 2008 stx. Resultater: 15941 til 15960 af 58387
-
Samfundsfag B eksamens synopsis
ForumindlægHej, jeg er i gang med min forberedelse af min synopsis til samfundsfags eksamen. Mit tema er: Globalisering og handlemuligheder for Danmark" Jeg har svært ved at lave en problemformulering, hvor mine bilag er relevante at inddrage. Mine bilag omhandler: - Kosmopolitaniske, i... -
mindmap til at eksamen
ForumindlægHej alle Er der nogen der kan give mig nogle gode råd til at-eksamen omkring hvordan ens mindmap skal se ud? Nogle gode tricks/fifs? Jeg skrev, som så mange andre, om Paradise Hotel. Nærmere præcist om hvordan virkeligheden afspejler sig i reality-programmer som PH. I mit redegørende afsnit redeg... -
Historie eksamen (24 timer) HJÆLP!
Forumindlæghej derude :) Jeg skal til historie eksamen i morgen, og har trukket emnet: Imperialismen og ideologiernes kamp. Kilderne er følgende: Præsident Wilsons 14 punkter (1918) Opråb til proletarerne i alle lande (1917) Forsvar for kommunistpartiets lederrolle (1922) Hitler om racepolitik og livsr... -
Aflevere eksamen for sent
ForumindlægJeg har haft en eksamen (ved universitetet), som skulle laves hjemmefra, og besvarelsen skulle up-loades elektronisk. Jeg stødte imidlertid ind i problemer med, at jeg dels ikke kunne logge ind (siden stod blot og kørte), og da jeg endelig var logget ind, tog det lang tid at up-loade besvarelsen.... -
HJÆLP Historie eksam i morgen
ForumindlægHej studieportalen Jeg skal til historie eksamen i morgen og har lidt svært ved at udforme en problemformulering. Jeg har fået Fredrich Fabri: ''Behøver Tyskland kolonier?'' og Karl Peters: ''Grundlæggelsen af Tysk-Østafrika'' og Kort over afrika 1881 og 1914 (tag... -
Idræt B eksamens case
ForumindlægHej Alle! Jeg er ved at forberede en case til idræts eksamen, men jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal skrive. Casen lyder: Claudia er 19 år, 178 cm, vægt 70, fedtprocent 26, kondital 46, lodret tyngdepunktsløft 47 cm, hvilepuls 65, max puls 205, BMI 23. Claudia er en ung talentfuld løber. Hun... -
HJÆLP - EKSAMEN DANSK 9 klasse
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen her på tirsdag, og mangler hjælp til at finde modstanderen i aktantmodel-analysen af den lille pige med svovlstikkerne samt at finde ud af hvad der er mest korrekt. Her er hvad jeg er kommet frem til Objekt: Mormoren Subjekt: Den lille pige Modtager: Den lille pige ... -
Personlig kommunikation eksamen
ForumindlægHej drenge og piger! Jeg har om ikke så lang tid en eksamen i faget personlig kommunikation, men er mildest talt på bar bund. Selve opgaven går ud på at jeg som kommunikationsmedarbejder i en virksomhed, skal stå for planlægningen af en teambuildingdag. Grunden til dette er at virsomheden er kom... -
Eksamen i geografi c - ikke gennemtænkt?
ForumindlægHej Ville lige høre jeres meninger ift. geografi c eksamen på HF. Her har jeg fået 10 emner jeg kan risikere at trække. Herefter skal jeg fremlægge i cirka 10 minutter, og så have dialog ca 15 min. En af mine emner lyder: Gør rede for den demografiske transitionsmodel. Vurder Danmarks og N... -
Fysik eksamen i morgen hjælp
ForumindlægJeg skal til eksamen i morgen men har lige nogle spørgsmål. 1.Er der en transformer i en stikkontakt? 2.En pc kan kun tåle 9 volt, men ud af stikkontakten kommer der 230 volt ud, og transformeren laver de 230 volt til 9 volt. Men hvad sker der så med de resterende volt, går de bare til spild? ... -
hvad hed eksamenssættet sidste år?
ForumindlægHej nogle der kan hjælpe mig med hvad eksamenssættet hed i 2008 i engelsk? -
Valgfag eller at trække et fag op?
ForumindlægHej. Jeg går i øjeblikket i 1.g på en STX-uddannelse. Jeg skal vælge et valgfag til 2.g og til 3.g. I øjeblikket ved jeg ikke, om jeg vil trække engelsk op på A-niveau i 3.g eller om jeg bare skal vælge et valgfag på c-niveau... Er der nogen der kan give en klar forskel på engelsk b-niveau og a-... -
Tysk mundtlig eksamen 9. klasse
ForumindlægHej :) Jeg har været så utrolig heldigt at trække tysk. Og med mit ekstraordinære talent for at være UFATTELIG dårlig til tysk, føler jeg, at jeg lige nu er ude at skide.... Så jeg vil lige høre hvor høje kravene er til eksamen. HVad skal man kunne? Er der nogle, der kan komme med et eksemp... -
Fysik/kemi eksamen 9. klasse?
ForumindlægHej derude, Ville lige spørge om nogle af jer kender nogle gode hjemmesider eller lignenede som kan hjælpe mig videre i eksamen på næste fredag i fysik/kemi... Kunne godt bruge fx dispositioner for magnetisme, fremstiling af el osv. Håber nogen kan hjælpe <3 -
Matematik A - Eksamen, min karakter?
ForumindlægHej, jeg var til skriftlig eksamen i dag, og jeg kunne godt tænke mig at vide ca. hvilken karakter jeg kan forvente, og hvor meget jeg skal tage mig sammen til den mundtlige. Jeg skal blot bestå faget, er kommet ind på universitetet. Tak på forhånd! (Er sikker på jeg fik 5/5 rigtige i den uden ... -
Kemi niv c - turbo- eksamen
ForumindlægHej Jeg er igang med kemi turbo på GSK. Jeg skal om en uge op i kemi c. Det er ikke mit stærke fag. Er der nogen, der ved hvor meget der skal til for at bestå med et 2 tal (6 efter gammel skala). :-) Min lære vil ikke svare på noget ang. eksamen. Jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg bedst forsvar... -
Eksamen i morgen - Tyskland 1918-45! HJÆLP Please!
ForumindlægJeg skal til historie-eksamen i morgen (24-timers) og jeg har været så "heldig" at trække noget om Tysklands historie 1919-45. jeg har fået en erindring af Philip Scheidemann som fortæller om hvordan han taler til folket ved proklamationen af Weimarrepublikken. I den forbindelse siger ... -
Haster biologi eksamen A arv og miljø
ForumindlægHej alle Jeg skal til biologi eksamen imorgen men jeg sidder fast i et spørgsmål håber nogen kan hjælpe. Diskuter hvordan og under hvilke omstændigheder kombinationen af arv og miljø fører til dannelsen af nye egenskaber og sygdomme samt dannelsen af nye arter? -
Opbygning af protein, til fællesfaglig NF eksamen!
ForumindlægHej allesammen! Vi er i de skønne eksamens måneder - og jeg har æren af og skulle til fællesfaglig eksamen i NF, tirsdag i næste uge. Jeg har meget godt styr på opbygningen af kulhydrater og fedtstoffer, men det ligesom proteiner bliver ved med at drille lidt. Jeg håber der sidder nogen der u... -
Hjælp til emne!!!!!
ForumindlægHej Alle ! Jeg har valgt fagene, Samfundsfag A og Dansk A! Jeg havde i starten tænkt mig at skrive noget om Freuds teorier og vil analysere noveller som er Freud relateret. I samfundsfags delen ville jeg komme ind på noget med socialiseringsprocessen! . Men jeg er bare så usikker på hvordan jeg k...
