Matematik

Matematik A - Eksamen, min karakter?

18. august 2014 af SBargisen (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej, jeg var til skriftlig eksamen i dag, og jeg kunne godt tænke mig at vide ca. hvilken karakter jeg kan forvente, og hvor meget jeg skal tage mig sammen til den mundtlige. Jeg skal blot bestå faget, er kommet ind på universitetet.

Tak på forhånd!

(Er sikker på jeg fik 5/5 rigtige i den uden hjælpemidler.)
 

Vedhæftet fil: Eksamen2.pdf

Brugbart svar (0)

Svar #1
18. august 2014 af Hippocampus (Slettet)

Der er nogle fejl og mangel på konklusion, men du skal nok bestå, hvis du også selv siger, at du har 5/5 rigtige i uden hjælpemidler. 


Svar #2
18. august 2014 af SBargisen (Slettet)

Ja, men det var mere hvor "høj" en karakter man kan forvente. :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
18. august 2014 af Hippocampus (Slettet)

Jeg gider ikke sidde og rette den igennem opgave for opgave, men du har nogle opgaver, som ikke vil få et eneste point for. Derimod har du nogle opgaver, som du vil få nogen point for, men ikke makspoint. Du kan forvente en middelkarakter vil jeg tro. Altså 4 eller 7. 


Brugbart svar (1)

Svar #4
18. august 2014 af Andersen11 (Slettet)

Opg 6 b) Det er umuligt at se, hvordan den blev løst.

Opg 8 b) Man bestemmer monotoniforhold ved at løse ligningen f '(x) = 0 , ikke ved at integrere funktionen.

Opg 11 a) Man skal løse differentialligningen

           dy/dx = -0,5·y + 150 , med y(2) = 190 .

Den fundne løsning er helt forkert. Benyt, at løsningen til en differentialligning af formen

         y ' = ay + b

er

        y(x) = -(b/a) + c·eax .

11 b) er følgelig også forkert.


Svar #5
18. august 2014 af SBargisen (Slettet)

Ja, 6b er umulig at se da det var på bilag:)

11'eren er lidt træls, men er der selvfølgelig ikke noget at gøre ved, tak for det! :)
 


Svar #6
18. august 2014 af SBargisen (Slettet)

#3

Jeg gider ikke sidde og rette den igennem opgave for opgave, men du har nogle opgaver, som ikke vil få et eneste point for. Derimod har du nogle opgaver, som du vil få nogen point for, men ikke makspoint. Du kan forvente en middelkarakter vil jeg tro. Altså 4 eller 7. 


Et 7-tal ville jeg være ret glad for, eftersom jeg så er videre.


Skriv et svar til: Matematik A - Eksamen, min karakter?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.