Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 15961 til 15980 af 31547
-
Tangenten og sekantens hældning
ForumindlægHej, nogen der kan hjælp med hvordan man beviser sekantens hældning og tangentens hældning? Opgaven lyder: Indfør sekantens hældning og tangentens hældning. På forhånd tak -
Sabbatår hva så?
ForumindlægHej Er færdig med gymnasiet(sproglig) og holder sabbatår. Ved ikke rigtig hvad jeg vil bagefter. Sikker på der er andre som har det på samme måde som mig. kan I der læser på en videregående uddannelse give gode råd om hvordan I fandt frem til jeres drømme uddannelse. -
Negativ social arv
ForumindlægHvordan er negativ social arv et problem for samfundet? :) Ønsker meget gerne et par eksempler. Er det en udgift for staten? -
Opgave med funktionstilvækst
ForumindlægHej. Jeg har en opgave med funktionstilvækst. Min funktion er f(x) = 14x3? + 3x og det punkt jeg ønsker at bestemme funktionstilvæksten fra er x0? = 4. Så har jeg den her formel for at finde delta y: (jeg ved ikke hvordan man laver den her trekant herinde, så jeg skriver bare delta y). Delta ... -
Fairtrade
ForumindlægHejsa:) Jeg har trukket samfundsfag og jeg har derfor valgt at have om fairtrade. Jeg tænkte på om i mådek havde en ide til et produkt? Det skal være noget man kan bruge til fremlæggelsen. Jeg havde tænkt på at lave en model/planche som viste forskellen på fairtrade/og ikke-fairtrde, men ved ikk... -
Procent regning
ForumindlægHejsa håber i kan hjælpe mig med disse 2 opgaver Opgave 1 En vare koster incl.25% moms! 2100 kr Find prisen excl. moms!? Hvor mange procent udgør momsen af vareprisen på 2100 kr ? Opgave 2 På et parti bøger tabte en boghandler 2350 kr. Find salgsprisen for partiet,når han ved salget tabt... -
Hjælp! Supernova
ForumindlægHej:'D Der er tilfældigvis ikke nogle, der kan huske, hvad Supernova handler om. Kan selv huske, faren har nogle hælervarer, og at der forgår incest mod lillesøsteren. - Men kan I huske, hvad der forgår oppe på et tag, hvor (ham der hedder Søren Snif) er ved at falde ned. Dør Søren Snif af ... -
TI-89: Implicit diff. + Lim faktor + polynomial
ForumindlægHejsa :0) Nogen som ved hvordan jeg indtaster følgende på TI-89? Implicit differation: FX. (Y^3+3X^2*Y)´=13 Resultat: Y´=(-6X*Y)/(3Y^2+3X^2) <-- Udtryk for Y. (Husk at det jo er Y-mærke --> Y´) Lim faktor: FX. Lim, X->2(X^2+3X-5) Resultat: =5 Polynomial: FX. (-X^3+4^2-X-6)/(X-2) ... -
Forslag til tekster under emnet "kald det kærlighed" (dansk synopsis)
ForumindlægJeg her trukket emnet kald det kærlighed og efter, hvad jeg har forstået, dækker emnet både noveller digte mm. Men jeg lede sådan set bare efter forslag til tekster, som er forholdsvis nemme at analysere eller fortolke. Håber i kan hjælpe! -
Indian camp + initiation??
ForumindlægHejsa, Jeg skal skrive en analyse om indian camp og i et af spørgsmålene min lærer har givet mig, spørger hun: "Why is indian camp said to be a story of initiation?" og jeg er fuldstændig lost! Håber der er en, der kan hjælpe :) -
ØKONOMI, velfærdsstat, globalisering - Teoretikere!
ForumindlægHej Alle! Er der nogen betydningsfulde teoretikere under ovenstående emner, som er vigtige at nævne i en eksamen. Specielt i økonomi kunne det være dejligt med inputs! På forhånd tak! -
oversættelse haster
Forumindlæghey har lavet det om du vil se om det er rigtig when tourist season ent(sluttede) jenifer was (blev) fired (fyret) she truied to find another job but it was not easy and in long time she was out of work instead for a X she wrote an Y hvordan siger man understøttelse= håber får svar -
Fransk skriftlig eksamen????
ForumindlægHEj :D Må man godt, tage gamle fransk stile, til skriftlig fransk???????? :D:D:D:D:D:D -
Brug af geogebra til eksamen?
ForumindlægHvor meget må man bruge geogebra til eksamen? Jeg har prøvet svare på det samme spørgsmål på to måder. Hvilken er bedste og er der forskel pointmæssigt? -
NaOH
Forumindlæg10 mL 0,05 M NaOH kan neutralisere 14,3 mL af en given saltsyre opløsning. beregn saltsyrens formelle koncentration. -
Aktuel Økonomisk Politik i Danmark ?!
ForumindlægHey! Jeg ville lige høre om der er nogen foreslag til et interessant parti man kunne se på mht. økonomisk politik. jeg skal i min opgave være økonomisk rådgiver for et parti i en Dansk regering og finde ud af hvilke værktøjer jeg ville gøre brug af, set i lyset af Danmarks aktuelle økonomiske s... -
down syndrom
Forumindlæger der nogle der kender sygdommen og kan kort fortælle hvad det er.... -
Halvlederdetektor/Flat pandel Detektor
ForumindlægEn halvleder detektor består af en elektrode, et lag amorft selenium (a-Se), elektriske kondensatorer af Amorf Silicon (A-Si) samt Thin-Film-transistorer og et lag glas substrate. En katode tilfører detektoren en højspænding, men hvad så herfra? Hvad er det der skaber spændingssfeltet/Elektronv... -
Medicin eller Kemi og teknologi ?
ForumindlægHej jeg sidder og tænker på om hvorvidt jeg skal vælge medicin eller Kemi og teknologi. Sagen er den at jeg virkelige godt kan lide kemi, men jeg ved ikke hvor meget kemi medicin studiet indeholder, jeg håber at nogen af jer som læser kemi kan fortælle mig om der er nok kemi i medicin studiet og... -
spørgsmål !
Forumindlæghej alle Jeg skal op i historie på torsdag (trække onsdag) Men jeg har nogle enkle spørgsmål - skal man have en konklusion med? Det skal man vel :) og hvor længe vare selve eksamen + min fremlæggelse? De skal vel have tid til spørgsmål?
