Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 16001 til 16020 af 63056
-
Hjælp til disposition
ForumindlægHej Jeg har trukket "stråling" til mundtlig fysik/kemi, men er i tvivl om hvordan man sætter dispositionen op. Er der nogen der har eksempler på en disposition? -
Dopplereffekten ?
ForumindlægHej, jeg skal snart til fysik eksamen og har lige et par spørgsmål som jeg gerne vil have afklaret: - Hvad er dopplereffekt og ligeledes rødforskydning og blåforksydning ? tak på forhånd ;) -
læse op?
ForumindlægHej alle brugere på studieportalen jeg har et spg. angående hvordan i alverden læser man op til fysik? nogle gode råd? mvh mads J -
forkortelse af brøk
Forumindlæghej har lige en brøk som jeg ville høre om jeg har forkortet rigtigt :) Jeg ser på brøken: (3x^2+ 6x-9)/(x^2+6x+9) Først kan 6x gå ud med hinanden. (3x^2-9)/(x^2+9) ⇔ (2x^2-9)/9 -
Parabels toppunkt - hjælp:)
ForumindlægBestem parablens toppunkt ved differential regning: a) y= 2x^2-12x+9 Forstår den ikke helt, skal man differentiere først, og hvad skal man bagefter? bruge diskriminantformlen? tak:) -
integralregning hurtigt spørgsmål
ForumindlægHey En der gider hjælpe mig med følgende ubestemte integral: ∫ (x-3)^9 dx Aner ik hvordan jeg skal løse den. på forhånd tak -
Stil
ForumindlægHejsa jeg har lige noget, jeg vil spørge om.1. Jeg skal skrive en stil om musik i engelsk. Har i nogle bud på, hvad jeg kan skrive om. Altså f.eks skriv om hvilket musik du kan lide.2. Jeg har meget svært ved at sige noget i engelsk for jeg er bange for at de andre fra klassen griner af mig. har... -
Alvorligt?
ForumindlægHej..Jeg blevet tilkaldt til møde på mit gymnasium, hvor jeg skal have en snak med studievejlederen, da lærerforsamlingen på deres møde har drøftet mit standpunkt og derfor er bekymret.Studievejlederen vil så drøfte min fremtidige studiesituation.Nu er jeg rigtig bange og nervøs for hvad der vil ... -
Karakterer?
ForumindlægHej alle :) Jeg har et ret simpelt spørgsmål at stille, dog er det for mit vedkommende snarere et spørgsmål om jeg har en fremtid (wow, make sense..). Jeg går i ottende klasse, har fået taget en masse prøver, og har ikke ligefrem fået de mest ønskede karakterer. Eftersom at jeg gerne vil være l... -
4 linjer lang rettelse ??? please
ForumindlægHej nogen som hurtigt kan hjælpe med en rettelse og god formulering af min e-mail som skal sendes?? _____________________________________________ Kære Palle Gad! Jeg hedder Andres, jeg er 18 år nu, og går på Svendborg Gym. i 3.g. Som sagt er jege virkelig interesseret i kirurgi, eller mere uddy... -
Gymnasiel arbejdsmetode?
ForumindlægIdet jeg efter sommerferien skal begynde i gymnasiet som matematiker, ville jeg lige høre mig for her, om der skulle være nogle, som havde et par gode råd til, hvordan man mest hensigtsmæssigt omlægger sig fra folkeskolelivet til gymnasiet - fagligt som socialt. I relation til det sociale afhænge... -
Kombinatorik hjælp
ForumindlægEr der en der vil hjælpe mig med spørgsmål 4, jeg har lidt svært ved at forstå hvordan jeg gør det, når der kun må bruges 1 fra hver skål : I skål A, B og C er der henholdsvis 5, 7 og 9 frugter. Alle frugterne er forskellige. 1 Hvor mange muligheder er der, hvis du kun må tage én frugt? 2 På h... -
Vitaminer - vigtigste?
ForumindlægHej SP. Jeg sidder lige nu og skriver biologinotater til alt det vi har haft om indtil videre, for at få alle forløb ind i et dokument. Nu er jeg så nået til afsnittet omkring vitaminer i mine noter, og jeg undrer mig over, hvilke der er vigtigst? Bl.a. af B-vitaminerne, da jeg simpelthen ikke g... -
To sætninger.
ForumindlægHer husband doesn’t even know a thing about cooking The reason why it is not knows? The story begin when Joan was called by a friend. And why it is not begins? Thanks! :D -
Matematik A eksamen - Hvad må man have med?
Forumindlæg[stx] Hej, jeg skal til mundtlig eksamen i matematik A i december 2012. - Jeg har hørt, at man må have noter, synopsis m.m. ind til forberedelsen (28min) - Men hvad må man have ind til selve eksaminitationen? En kort disposition? Men der må slet ikke stå noter på den? Hvad må der stå... -
Fejlsætninger
ForumindlægJeg sidder med denne fejlsætning: If you have a family, that do not can support you, many things are difficult. Som jeg retter til can9;t i stedet for do not can, men hvad den grammatiske forklaringer er, ved jeg ikke. -
Odysseen FORM OG HEXAMETER !?
ForumindlægKære alle studieportal brugere :) Sidder med nogle noter til min Old eksamen, men forstår ikke min lærers noter. Håber I kan være mig behjælpelig :) Der står følgende: "Form for Odysseen: Verseformen hedder Hexameter, som består af 6 rytmiske enheder, nemlig 5 tre-stavelsesenheder og en af... -
Write as a single power of 3
ForumindlægHi im a student at Niels Brock HHX at kultorvet and at the moement we are dealing with radicals and exponents(kvadratrødder og eksponenter Write as a single power of 3: 1/9√3 ( one over 9√3) -
differentialregning
ForumindlægHej :-) Jeg har et spørgsmål til denne opgave: Funktionen f(x)=x3-3*x-2 Bestem f’(-2) og ligningen for tangenten for grafen for f(x) i punktet P(-2,-4) Jeg ar fået tangentligningen til at give y=9*x+2-4 er det rigtigt? -
Skæringspunkter i Cirklen
Forumindlæghey derHar fået en opgave der hedderLinien med ligningen y-x+3=0 skærer cirklen i to punkter. Bestem koordinaterne til disse punkter.Cirklens ligning er:(x-4)^2 + (y-4)^2 - 9 = 0Så er det her jeg har brug for hjælp... aner slet ikke hvad jeg skal gøre!help me please!Hessi
