Søgning på: historie noter hf. Resultater: 16001 til 16020 af 33009
-
differentialregning
Forumindlægudlede differentialkvotienten for f(x)=√x.Er der nogen der kan hjælpe med det? -
Hookes lov
ForumindlægHej Når man arbejder med Hookes lov, hvorfor kan man så ca. tage 1/3 af fjederens masse med?? God dag! -
Proteiners struktur ved opvarmning?
ForumindlægHej klogehoveder Hvad sker der med gelatines struktur (som jo netop er opbygget af proteiner) når det opvarmes? Jeg ved at gelatine bliver lidt flydende agtig, men hvordan kan man forklare det kemisk? -
Tabte krigen
ForumindlægDa Tyskland tabte krige i 1914 Hvorfor følte de sig nederlag? Nogle der ved det -
Klimaforandringer
Forumindlæghey (: jeg skal op i NV eksamen i næste uge og skal have forklaret tydeligt hvorfor det er at det bliver varmere om sommeren og koldere om vinteren. Jeg ved godt at det er pga. af alt det globalopvarmning, Co2, menneske handlinger osv. men det er et svært spørgsmål, fordi der er mange der siger a... -
Outline (haster)
Forumindlæghej, hvordan er det egentligt, man skriver en outline. Jeg er seriøst lost. Jeg skal op i morgen. -
konstantfaktor reglen
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål i matematik hvor jeg skal gør rede for konstantfaktor reglen for differentialkvotienter.Men jeg kan ikke finde ud af hvad det er !! kan i hjælpe ? -
2. ordens diff.
ForumindlægEr lige pt. igang med løse en PDE.. Hvor jeg er gået i stå i så simpelt spørgsmål som hvordan man løser en 2. ordens diff, når D = 0 Ligningen ser således ud F'' - kF = 0 hvor jeg skal bestemme løsningerne for F, i forhold til de forskellige konstante værdier... F'' ... -
Bevisførelse - hjælp!
ForumindlægHej. Jeg står i den situation, at jeg jeg skal læse matematik op på a-niveau fra c-niveau. B-niveauet har jeg allerede gennemført, og næste skridt fortsætter jeg med i marts. Problemet er dog, at jeg står svagt i bevis-delen i matematik. Jeg forstår udmærket beviserne osv, men har svært ved s... -
vektorfunktioner
ForumindlægHej. Jeg sidder og forbereder mig til eksamen omkring vektorfunktioner, og er stødt på begrebet skalarfunktion. Er det bare det sammen som en almindelig vektor eller hvordan? -
Biologi eksamen - nedarvning/mendel
ForumindlægSagen er den, at jeg har biologi 24 timers forberedelse.. Jeg har således trukket nedarvning. Problemet er det, at jeg ikke helt forstår den øverste figur, om det drejer sig om mendels arvelov 1 og 2 og hvad figuren reelt viser? På forhånd tak. -
hjæææææælp?
ForumindlægHåber der er nogle der vil hjælpe mig.. ved hvilken proces kan en neutron omdannes til en proton? ved hvilken proces kan en proton omdannes til en neutron? -
Skæring med y-aksen?
ForumindlægHej :) Er det rigtigt at konstanten k til en stamfunktion er skæringen med y-aksen? -
Nysgerrighed:)))
ForumindlægHej, jeg har spekuleret meget over hvordan eksamerne foregår i 9. jeg ved jeg skrev et indlæg om dette emne før, men jeg fik kun vide hvordan det foregik i engelsk eksamen. Så kan i fortælle mig hvordan det foregår, altså skal man tr&... -
diagrammer
Forumindlægsidder her med den her opgave og forstår simpelthen ikke hvordan jeg gør, min hjerne er ved at bløde ud af mit øre, så det ville være en kæmpe hjælp hvis nogen kunne hjælpe mig!! tusind tak på forhånd! opgaven lyder: The figure below shows the total cost and revenue curves for a firm on the sam... -
Kort rettelse?
ForumindlægJeg skal fortælle rigtig kort om min sommerferie på engelsk, jeg har prøvet at oversætte hvad jeg kunne, vil i tjekke om det er rigigt? DAN TEKST: Jeg har været i Danmark, og grillet i vores kolonihave, med min familie. Det bedste var i min sommerfer... -
SS Medianen
ForumindlægHej, jeg er gået i stå ved en opgave. Den lyder: Udgangspunktet er følgende grupperede stikprøve Obervations nummer k Interval (Øk;Nk) hyppighed fk 1 [0;20] 5 2 ]20;40] ... -
hjælp til aflevering :)
Forumindlægkære alle. Jeg er fuldstændig lost på min opgave til imorgen, håber virkelig at nogle herinde kan få mig til at forstå hvad det her går ud på - for min mildest talt elendige matematiklærer klarer IKKE sin opgave særlig godt.... jeg lægger hele opgaven herind, forventer selvfølgelig ikke at I lave... -
En funktion er givet
ForumindlægEn funktion er givet ved f(x)=1,5x^2-4x+3 A) Bestem arealet af det område, der begænses af grafen, førsteaksen, andenaksen og linjen med ligninger x=2 (figuren er angivet på billedet) Jeg ønsker et svar med udreginger, og forklaringer, så jeg bedre kan følge med og forstå det hele. -
Hjælp - TI-Nspire
ForumindlægHvis man har lavet et vindue og valgt at det skal være vinduet for (fx) grafer, men vil lave vinduet om til (fx) notefunktionen, hvordan gør man det, uden at skulle evt slette siden for at lave den på ny?
