Søgning på: kemi eksamen 2010 stx a. Resultater: 16001 til 16020 af 176544
-
Gode råd til den mundtlige eksamen?
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen i SOP og leder efter gode råd til den mundtlige del. Hvordan kunne man opsætte sin disposition og hvis man nu i sit projekt har gennemgået en matematisk udregning, skal man så også gennemgå den i sin fremlæggelse? Tak på forhånd! -
Biologi-B eksamen
ForumindlægJeg har i dag trukket mundtlig eksamen i Biologi B. (En 24 timers prøve) Til dem af jer, der har prøvet at være op i det. Hvordan oplevede i det selv? Var den svær? og hvad lagde lærer og censor mest vægt på da de skulle give karakter? -
eksamen: Opmærksomhed reder liv
ForumindlægHej. Jeg har tænkt mig at lave en plakat til eksamen i Kom/IT, som skal have noget at gøre med at folk skal være mere opmærksomme i trafikken, IKKE NOGET MED FOLKS HASTIGHEDER. Er der nogen der har nogle idér? -
EøB Eksame (Gym)
ForumindlægHejHer den 31. skal jeg så op i erhvervsøkonomi. Et fag, hvor eksamenspensummet ikke er mere end omkring de 200 sider. Men spørgsmålet er, hvordan man rent faktisk går op til en EØ-eksamen og hvordan hele eksaminationen kommer til at forløbe… Jeg håber, at I kan guide mig igennem til, hvordan jeg... -
Vis at det(A - kI) = 0
ForumindlægLad A være en kvadratisk matrix, og lad k være et reelt tal. Vis, at det(A - kI) = 0 (hvor I er identitetsmatricen), hvis og kun hvis der findes en vektor x ≠ 0, så Ax = kx. Indtil videre har jeg omskrevet ligningen, så (A - kI)x = 0, men jeg aner ikke hvordan jeg skal vise at det(A - kI) = 0... -
Dansk eksamen/årsprøve (ny reform)
ForumindlægHej alle. Jeg skal på onsdag op til en mundtlig dansk årsprøve, og er meget i vildrede. Vores lærer har valgt at vi kun kan komme op i kendte tekster, hvilket er meget rart, dog utrolig meget man skal nå at læse op på, og meget man gerne skal have gode noter til, hvilket jeg ikke har til det hel... -
Hurtigt spørgsmål
ForumindlægHej jeg går på HF i Herlev 2. år. Jeg har matematik på A niveau, Jeg vil godt ind og kigge på tidligere eksamesæt til A niveau, kan ikke finde det til HF matematik A. Er det fordi vi får de sammmen som STX ? så det sæt jeg vil få her til sommer er det Stx Niveau A, eller er det et andet går jo på... -
bestemme konstanterne a og b i potensfunktion ?
ForumindlægHej. Jeg skal bestemme konstanterne a og b T = b*r^a T = ? b = ? r = 139353 a = ? HVordan dælen gør jeg det ? -
2 opgaver i Mat A om vektorregning
ForumindlægHejJeg sidder og er fortvivlet over opgave 2.001 i eksamensopgaver. |a|=1, |b|=3 vinkel mellem a,b = 150.Vi skal beregne gradtallet for vinklen mellem vektorerne a+b og a-b. Jeg ved at man skal benytte a*a=|a|^2 og cos(v) = (a*b)/(|a|*|b|). Men hvordan finder jeg deres koordinater osv. håber der ... -
Bestem tallene a og b (potensfunktion)
ForumindlægHej, Jeg har prøvet alt for at løse a og b men desværre ser min løsning hele tiden falsk ud (det bliver hele tiden til noget med minus) Er der nogen der kan hjælpe mig med opgaven? Grafen for en potensfunktion y=b*x^a går gennem punkterne: (31,87) og (79,73) a) Bestem tallene a og b b) Bestem x... -
h(t)=b*a^x
Forumindlægjeg har en opgave med flere talpar. jeg skal bestemme a og b fra funktionen. skal jeg bruge regression? hvis ja, hvilken? -
Hjælp til oversætelse (skal bruges til min eksame)
ForumindlægEr der ikke en venlig sjæl som kan hjælpe mig med at oversætte den nedstående tekst til tysk..?? I min fritid er jeg meget sammen med min kæreste Julie.Når vi kommer hjem fra skole spiser vi frokost, bagefter laver vi lidt lektier og slapper af.Mandag, onsdag, torsdag træner jeg fodbold, og lørda... -
EKSAMEN I MORGEN - INDUSTRIALISERINGEN: HJÆLP ØNSKES
ForumindlægHej alle :-) Jeg skal til historie eksamen i morgen, og kunne virkelig godt bruge noget hjælp til 3 ting :-) 1. Mine problemstillinger (er de fyldestgørende?) 2. Perspektiveringer (er de relevante, eller er der nogle som har et bedre forslag) 3. Kildekritik: hjælp/forklaring mht. tendens Mine p... -
nogle der vil rette abstract til SRP, skriver i IT-A og Dansk-A (HHX)
ForumindlægNår jeg har fået skrevet mit abstract, er der så et par venlige sjæle med gode engelskkundskaber der vil hjælpe med at rette det igennem? - På forhånd tak. -
Droppe ud inde eksame og starte i 10
ForumindlægKan man godt droppe ud af efterskole nu og starte i 10 klasse og tage eksamen -
Bevis for formlerne for a og b i y=b*a^x
ForumindlægJeg skal lave en opgave hvor jeg skal give et bevis for formlerne for a og b i y=b*a^x, men jeg er meget usikker på hvilken løsning jeg egentlig skal bruge. Skal jeg bare bruge formlerne for a og b i dokumentet? Nogen der kan være søde og hjælpe mig? :) -
Engelsk - meget vigtig
ForumindlægJeg sidder og leder efter enksamenssæt til delprøve 1. i engelsk B-eksamen (STX) for 2010 er der nogen der har den/ved hvor jeg kan skaffe den? Plz det haster -
Fuldt pensum
ForumindlægHej hej. Er der nogle der ved hvordan det fungere med ens årskarakterer når man skal op i fuldt pensum her i år 2010 på stx? Er det sådan at de bliver erstattet med den karakter man får til eksamen? Mvh -
Finde de to ubekendte i ligningen: b*1^a=60 og b*4^a=30
ForumindlægHey venner ;) Jeg er stødt ind i et lille problem med matematikken, så tænkte om der var nogle der kunne hjælpe mig. Mit problem er at jeg har fået oplyst to ligninger, hvor jeg skal bestemme tallene for a og b. b*1^a=60 og b*4^a=30 Og jeg kan simpelthen ikke se hvordan jeg skal gøre det, så håbe... -
SO eksamen HTX
ForumindlægJeg skal til eksamen i SO på mandag og vores lærer har sagt at det er en god ide at have en evaluering med. Jeg tænkte at da SO skal gøre en parat til en videregående uddannelse, ville jeg i min evaluering komme ind på hvad jeg tager med mig fra gymnasie tiden. Problemet er bare at jeg ikke ved...
