Studieområdeprojekt (SOP)

Gode råd til den mundtlige eksamen?

24. januar 2020 af bdr

Hej.

Jeg skal til eksamen i SOP og leder efter gode råd til den mundtlige del. Hvordan kunne man opsætte sin disposition og hvis man nu i sit projekt har gennemgået en matematisk udregning, skal man så også gennemgå den i sin fremlæggelse?

Tak på forhånd!


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. maj 2020 af Handelselev (Slettet)

Hej,

Jeg skal op her næste uge, og tænkte i den forbindelse på, hvordan din SOP mundtlige eksamen gik?

og om hvorvidt du har nogle tips/tricps på en disposition, og hvad eller lærer/censor vægter højt?

Takker på forhånd. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
08. juni 2020 af shittypeacock

Det handler egentligt ''bare'' om at være godt inde i sin opgave - det vil sige du skal have læst den hele igennem ihvertfald et par gange inden eksamen. Til min havde jeg en powerpoint med ind på min computer, som stod ved siden af mig. I mit tilfælde vægtede lærer og censor højt at man ikke sad og kiggede i papirene. Jeg hørte eksempelvis om flere, hvor de var blevet bedt om ikke engang at holde deres papirer men lægge dem på bordet. Det kan godt gøre en ekstra nervøs hvis man ikke lige er forberedt, så hav det i baghovedet når du læser op. 
Jeg har vedlagt min powerpoint, så du evt. kan se hvordan jeg havde bygget det op - som du kan se er den ikke voldsomt fantastisk, men det vigtigste er at du får de aller vigtigste pointer med. Det vil sige jeg nok ikke ville gå i dybden med beregninger, hvis de ikke er væsentlige - det vigtigste er hvad du fik ud af dem. Altså, du kan nævne du har dem, måske sætte det op på et slide, så i kan tale om det efter når lærerne stiller spørgsmål. Dog, hvis beregningerne er det hele din opgave er baseret på ville det give god mening at tage med :-) 

Mange gange held og lykke herfra! 


Skriv et svar til: Gode råd til den mundtlige eksamen?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.